Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem - Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Megane III 2014 kombi wersja BOSE 

Mam problem z odpalaniem, jak naciskam start słychać tylko jak coś z przodu robi tik tak i tyle nie idzie go odpalić. Wyciągnę kartę i włożę na nowo i mogę go odpalić. Chociaż dziś odpalił dopiero za 8 razem także różnie to bywa. Zauważyłem że problem jest jak auto postoi kilka godzin, jak nim jadę np.do sklepu to jak wrócę odpala od razu problem jest jak dłużej postoi. 

Macie jakieś pomysł co to może być? Pierwsze co mi przychodzi do głowy to rozrusznik albo coś z elektryką. 

Na początku myślałem że coś jest z kartą i odpalałem go bez wkładania karty, 3 dni było ok ale teraz nawet jak odpalam bez karty robi to samo, także musi być coś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik do przejrzenia, ewentualnie wyczyścić przewody masowy i plus.

 

co do akumulatora, to nie doczytałem żeby słabo kręcił, tylko się jakby zwieszał, a jak już załapie to odpala za 1 razem.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Problem z odpalaniem - Megane III

Samochód u mechanika, rano nie odpalił dopiero po 6 godzinach odpalił. U mechanika odpala od strzała, akumulator w świetnej kondycji sprawdzone masy kable itp. Wszystko gra, zero błędów jak podpięli pod komputer ani nic. Czekają do rana i zobaczą czy odpali, może rozrusznik się zawiesza... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2021 o 20:09, drewniak napisał:

Mam problem z odpalaniem,

  - jak naciskam start słychać tylko jak coś z przodu robi tik tak i tyle,

  - nie idzie go odpalić

Czyli generalnie rozrusznik nie kręci???;

   - to nie ma mowy o odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy sprawdzić, czy są zachowane wszystkie czynniki warunkujące uruchomienie procedury rozruchu.
Najczęstsze przyczyny odmowy rozruchu (systemowej) to
- nieprawidłowe wartości zasilania modułów
- nie zachowane warunki rozruchu z konfiguracji pedały-położenie skrzyni biegów (czujniki)
- uszkodzenie czujnika ciśnienia paliwa bądź zapamiętana zbyt niska wartość ciśnienia w listwie zbiorczej CR
- skuteczne odblokowanie wałka kierownicy
itd
Opisany objaw sugeruje, że któryś z warunków rozpoczecia rozruchu nie jest spełniony.
Z doświadczenia - zacznij od podmiany akumulatora na inny, najlepiej nowy ( :) )
Renault generalnie są czułe na słabą kondycję akumulatora, fakt, że zmierzono na zaciskach SEM o wartości ponad 12 V o niczym nie świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Czyli generalnie rozrusznik nie kręci???;

   - to nie ma mowy o odpaleniu.

Jak nie zapala to słychać tylko jakiś przekaźnik i tyle. Nie ma odgłosu jakby rozrusznik chciał a nie mógł. Jak już odpali to potem odpala cały czas a po nocy to samo co zawsze czyli nie odpala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!