Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16v gaśnie na niskich obrotach.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej 

Mam problem z megane II 1.6 16v mianowicie auto z dnia na dzień zaczeło gasnąć na niskich obrotach gdy silnik sie rozgrzeje auto trzyma te obroty lecz nie zawsze. Komputer pokazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu(coś takiego), czujnik został wymieniony a błąd sie raz zapala a raz nie, auto nadal gaśnie. Rozrząd był wymieniany w grudniu i zostało zrobione na nim mniej ni ż 5 tys km. Mechanik u którego byłem rozłożył ręce. Jutro bede sprawdzał przepustnice. Czy ktoś miał podobny problem i mogłby coś podpowiedzieć?

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, zimny226 napisał:

 - czujnik został wymieniony a błąd sie raz zapala a raz nie,

 - auto nadal gaśnie.

Do sprawdzenia/czyszczenia piny w kostce czujnika i wtyczce,

55 minut temu, zimny226 napisał:

Jutro bede sprawdzał przepustnice.

Czyszczenie przepustnicy przy tym przebiegu z pewnością nie zaszkodzi + nowy oring,

Warto ;

  - zapewnić szczelność map-sensora,

  - wymienić świece i filtr powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, zimny226 napisał:

czy jest możliwość, że rozrząd sie przestawił?

 

2 godziny temu, zimny226 napisał:

czujnik został wymieniony a błąd sie raz zapala a raz nie, auto nadal gaśnie.

Przy przestawionym rozrządzie, błąd byłby zapalony non stop 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, zimny226 napisał:

Ogólnie silnik na niskich zaczal w pewnym momencie klekotać i szarpać i to wyrywkowo raz szarpie a raz nie.

    Przy zmianie rozrządu, należy sprawdzić pracę zespołu kzfr ;

        - jeżeli przy uruchamianiu zimnego silnika ; zarzęzi, klekocze i silnik gaśnie,

       -  to do kompletu przy wymianie rozrządu konieczna jest wymiana kzfr,

3 godziny temu, zimny226 napisał:

Komputer pokazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu(coś takiego),

Podaj kod tego błędu ;

    - bo rodzą się wątpliwości po ostatnim Twoim wpisie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam możliwości podania kodu błędu bo juz mi go dziś nie wyświetliło. Chłopak który podłączał mi komputer powiedział, że pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu z tego co pamiętam. Jednak po wymianie czujnika raz sie błąd pojawiał raz nie. Dziś mi sie już on nie pojawił. Kompletny rozrząd był wymieniany razem z pompą wodą o tym kzfr nic mi nie wiadomo. 

mniej wiecej tak to wygląda. Service pali sie od dawna świeciła mi sie poduszka powietrzna(taśma air bag zerwana)

raz po odpaleniu przy nagrywaniu filmiku obroty normalnie sie trzymały i spadły pod dodaniu gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież słychać, że koło zmiennych faz po puszczeniu gazu nie wraca do pozycji zerowej. Spadek obrotów  następuje gwałtownie poniżej obrotów znamionowych. W tym momencie słychać wypadanie zapłonu i następuje zatrzepotanie zaworami (szarpnięcie koła). Wtedy może się pojawiać błąd czujnika wałka. Obroty powinny spadać szybko w okolicę tyś obrotów i dalsze obniżanie jest znacznie wolniejsze. Nawet przy całkowicie otwartym zaworze sterującym kołem spadanie obrotów nie jest tak szybkie.  Niewłaściwa pozycja kola powoduje również problemy z rozruchem. 

Mechanik popełnił błąd, bo przy zmianie paska nawet nie pomyślał o organoleptycznym sprawdzeniu koła.  Poszedł na skróty, ale o źle ustawionym rozrządzie bez pomiarów nic nie możemy powiedzieć.

 

Samo narastanie obrotów na postoju jest za wolne.(2 film).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Przejedzie się z tobą samochodem i powinien zrobić pomiary dynamiczne upewniając się że jest to niewłaściwa praca zespołu zmiennych faz. 

Sama reklamacja - nie znam umowy i może będzie musiała być polubowna. Dodatkowo musi zmienić tylko pasek rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 5.7:!: - aniewa

okej wielkie dzięki. faktury na wymiany mam. Nie jestem żadnym znawcą ale skoro robił kompletny rozrząd to nie powinien on sie zepsuć po 6 mies. i zrobionym moze z maks 3kkm. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2021 o 21:56, jabrze napisał:

Papuga :?:

okej, zaskoczyło mnie to, że z dnia na dzień tak sie zrobiło, środa auto pracuje normlanie, czwartek miałem problem żeby odaplic auto i dojechać do roboty.

Dzięki wielkie za pomoc. Bede działać jak ktoś ma jeszcze jakies pomysły to bardzo bym prosił o rady.

 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.6, 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka rozruchowa paliwa maleje ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego. Jeśli przy rozruchu wciśniesz gaz powinien łatwiej odpalić.

To co zimą nie zauważyłeś objawiło się dopiero w wysokich temperaturach.

Na filmie słychać, że ten silnik tak "ciężko" pracuje i nieźle ciągnie z baku przy braku dynamiki.

Poczytaj tematy KZFR - tam jest wiele szczegółów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!