Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16v gaśnie na niskich obrotach.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej 

Mam problem z megane II 1.6 16v mianowicie auto z dnia na dzień zaczeło gasnąć na niskich obrotach gdy silnik sie rozgrzeje auto trzyma te obroty lecz nie zawsze. Komputer pokazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu(coś takiego), czujnik został wymieniony a błąd sie raz zapala a raz nie, auto nadal gaśnie. Rozrząd był wymieniany w grudniu i zostało zrobione na nim mniej ni ż 5 tys km. Mechanik u którego byłem rozłożył ręce. Jutro bede sprawdzał przepustnice. Czy ktoś miał podobny problem i mogłby coś podpowiedzieć?

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, zimny226 napisał:

 - czujnik został wymieniony a błąd sie raz zapala a raz nie,

 - auto nadal gaśnie.

Do sprawdzenia/czyszczenia piny w kostce czujnika i wtyczce,

55 minut temu, zimny226 napisał:

Jutro bede sprawdzał przepustnice.

Czyszczenie przepustnicy przy tym przebiegu z pewnością nie zaszkodzi + nowy oring,

Warto ;

  - zapewnić szczelność map-sensora,

  - wymienić świece i filtr powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, zimny226 napisał:

czy jest możliwość, że rozrząd sie przestawił?

 

2 godziny temu, zimny226 napisał:

czujnik został wymieniony a błąd sie raz zapala a raz nie, auto nadal gaśnie.

Przy przestawionym rozrządzie, błąd byłby zapalony non stop 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, zimny226 napisał:

Ogólnie silnik na niskich zaczal w pewnym momencie klekotać i szarpać i to wyrywkowo raz szarpie a raz nie.

    Przy zmianie rozrządu, należy sprawdzić pracę zespołu kzfr ;

        - jeżeli przy uruchamianiu zimnego silnika ; zarzęzi, klekocze i silnik gaśnie,

       -  to do kompletu przy wymianie rozrządu konieczna jest wymiana kzfr,

3 godziny temu, zimny226 napisał:

Komputer pokazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu(coś takiego),

Podaj kod tego błędu ;

    - bo rodzą się wątpliwości po ostatnim Twoim wpisie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam możliwości podania kodu błędu bo juz mi go dziś nie wyświetliło. Chłopak który podłączał mi komputer powiedział, że pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu z tego co pamiętam. Jednak po wymianie czujnika raz sie błąd pojawiał raz nie. Dziś mi sie już on nie pojawił. Kompletny rozrząd był wymieniany razem z pompą wodą o tym kzfr nic mi nie wiadomo. 

mniej wiecej tak to wygląda. Service pali sie od dawna świeciła mi sie poduszka powietrzna(taśma air bag zerwana)

raz po odpaleniu przy nagrywaniu filmiku obroty normalnie sie trzymały i spadły pod dodaniu gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież słychać, że koło zmiennych faz po puszczeniu gazu nie wraca do pozycji zerowej. Spadek obrotów  następuje gwałtownie poniżej obrotów znamionowych. W tym momencie słychać wypadanie zapłonu i następuje zatrzepotanie zaworami (szarpnięcie koła). Wtedy może się pojawiać błąd czujnika wałka. Obroty powinny spadać szybko w okolicę tyś obrotów i dalsze obniżanie jest znacznie wolniejsze. Nawet przy całkowicie otwartym zaworze sterującym kołem spadanie obrotów nie jest tak szybkie.  Niewłaściwa pozycja kola powoduje również problemy z rozruchem. 

Mechanik popełnił błąd, bo przy zmianie paska nawet nie pomyślał o organoleptycznym sprawdzeniu koła.  Poszedł na skróty, ale o źle ustawionym rozrządzie bez pomiarów nic nie możemy powiedzieć.

 

Samo narastanie obrotów na postoju jest za wolne.(2 film).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Przejedzie się z tobą samochodem i powinien zrobić pomiary dynamiczne upewniając się że jest to niewłaściwa praca zespołu zmiennych faz. 

Sama reklamacja - nie znam umowy i może będzie musiała być polubowna. Dodatkowo musi zmienić tylko pasek rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 5.7:!: - aniewa

okej wielkie dzięki. faktury na wymiany mam. Nie jestem żadnym znawcą ale skoro robił kompletny rozrząd to nie powinien on sie zepsuć po 6 mies. i zrobionym moze z maks 3kkm. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2021 o 21:56, jabrze napisał:

Papuga :?:

okej, zaskoczyło mnie to, że z dnia na dzień tak sie zrobiło, środa auto pracuje normlanie, czwartek miałem problem żeby odaplic auto i dojechać do roboty.

Dzięki wielkie za pomoc. Bede działać jak ktoś ma jeszcze jakies pomysły to bardzo bym prosił o rady.

 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.6, 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka rozruchowa paliwa maleje ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego. Jeśli przy rozruchu wciśniesz gaz powinien łatwiej odpalić.

To co zimą nie zauważyłeś objawiło się dopiero w wysokich temperaturach.

Na filmie słychać, że ten silnik tak "ciężko" pracuje i nieźle ciągnie z baku przy braku dynamiki.

Poczytaj tematy KZFR - tam jest wiele szczegółów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!