Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przednie czujniki parkowania Megane 3


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Po dokładnym przyjrzeniu się,wymiana tego czujnika okazała się prosta.Po zdjęciu tablicy rejestracyjnej jest dobry dostęp do obudowy czujnika.Z szerszej str obudowy , trzeba nacisnąć do wewnątrz zapinkę i wtedy całą obudowę czujnika wraz z czujnikiem, można wyjąć na zewnątrz z grilla.Po wypięciu wtyczki łatwo wymienić czujnik. Wymieniłem oryginalny czujnik Renault (Valeo 284420001R ) na zamiennik 28438 4EAOB .Ucieszyłem się bo zadziałał prawidłowo łącznie z pozostałymi z przodu i z tyłu.Niestety radość moja nie trwała długo gdyż po trzech dniach przestały działać wszystkie czujniki, tak z przodu jak i z tyłu. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć co może być przyczyną tej sytuacji. Podejrzewam jakiś bezpiecznik tylko nie wiem który, lub kiepskiej jakości zamiennik.Przeglądałem schemat rozmieszczenia bezpieczników i brak jest bezpiecznika zabezpieczającego układ czujników parkowania.Prawdopodobnie ten układ podpięty jest pod inne moduły.Tylko które ? Oczywiście może być inna przyczyna .Proszę o sugestie doświadczonych forumowiczów o możliwe przyczyny ,sposób diagnozy i naprawy.Pozdrowienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie bezpiecznik. Moduł jest zasilany ze wspólnego z innymi urządzeniami + po zapłonie. Wspólne zasilanie to między innymi tempomat, elektryczny ręczny, regulacja wysokości świateł i inne. Jeżeli to działa to należy odczytać błędy z modułu parkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Aniewa za zainteresowanie tematem.Faktycznie ,teraz sprawdziłem i regulacja świateł podpięta pod bezpiecznik nr7 15A działają, jak również np. silniczki otwierania elektrycznych szyb podpiętych pod bezpiecznik nr 1  10A też działają co wskazuje ,że pana diagnoza jest trafna.Niestety nie posiadam komputera do żeby odczytać błędy z modułu. Natomiast zastanawia mnie ,dlaczego ta awaria całkowitego wyłączenia systemu parkowania nastąpiła w trzy dni po wymianie niewłaściwie działającego oryginalnego czujnika na nowy (zamiennik) Czy to wina tego zamiennika i należy jednak zastosować oryginał.Czy wymiana na oryginalny może przywrócić prawidłowe działanie całego systemu parkowania.Mam też pytanie czy jest jakiś praktyczny sposób na sprawdzenie wymontowanego czujnika w warunkach domowych np za pomocą  multimetru ? Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi .

 

No niestety nikt nie podpowiedział mi jak sprawdzić domowym sposobem czy czujnik jest sprawny. Pozostało mi wymienić zamontowany zamiennik, który wyłączył mi w trzecim dniu używania ( łączni jakieś 2 godziny jazdy ) cały system na oryginalny używany czujnik ze szrotu. Po wymianie wszystko zaczęło działać prawidłowo. Wniosek z tego, że nie warto stosować zamienników niewiadomej produkcji, bo tylko podwyższają koszty koszty i utrudniają nieraz prostą naprawę. W związku z powyższym zamykam temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!