Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diesel turbo nie załącza.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie wszystkich Forowiczów i Zapaleńców.
Trafił mi a raczej autu . Mały chochlik od jakiegoś czasu jeździłem i jak nie przypilnowałem zmiany biegu na 3000 tyś obrotów .To załączał się serwis i sprawdź wtryski ,oczywiście utrata mocy. I tak jeździłem sobie ,błąd wyskakiwał ,wyłączałem silnik  ,błąd znikał i dalej w drogę .Ale ostatnio zaczęło mnie to już denerwować,  wiec wziąłem się za robotę.
Wytargałem  EGRA oczywiście zawalony .Wyczyszczony wrócił na swoje miejsce ,przy okazji sprawdziłem wężyki podciśnienia i sam zawór podciśnienia
Membrana ok  OK.
Odkręciłem pokrywę nad wtryskami i znalazłem luźna łącznik/fajkę ze świecą żarowa .NAPRAWIONE
Wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania  ,a dokładnie cleaner napryskałem .
Kiedy odparowało wrócił na miejsce , plus wszystkie wtyczki i gniazda electric cleaner
Poskładałem skasowałem błędy no i jadę z bananem  ale to jak. Autem bez turbo , turbo przestało reagować nic ,  nie ma go, Brak.
A po chwil.....
      Serwis rozświetlił auto sprawdź wtrysk i D... przez ogromne D
Apiać od nowa kontrola wtyczek, rurek ,kabli i znalazłem rurka gumowa od klawiatury do rury dolotu nie  założona wcisnąłem na miejsce .Reszta  wygląda ok.
Pod clip i cos nowego
 
DF301  obwód wlotu powietrza 2.DEF
1.DEF; Sygnał poza dolną granicą 
2.DEF; Sygnał poza górną granicą

https://www.fotosik.pl/zdjecie/c89d032e803a71db
https://images92.fotosik.pl/518/9d3be98fb59b40e9med.png

https://www.fotosik.pl/zdjecie/861111431d205816

Proszę o pomoc albo rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gos78 napisał:

Wytargałem  EGRA oczywiście zawalony .

Wyczyszczony wrócił na swoje miejsce ,przy okazji sprawdziłem wężyki podciśnienia i sam zawór podciśnienia

1/ Wyczyszczony egr, nie znaczy sprawny;

     a/ komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że egr działa w ograniczonym zakresie ,

     b/ czy słychać jak zawór egr się zamyka i otwiera ?

     c/ w egr kąt otwarcia przepustnicy powinien zmieniać się płynnie.( do sprawdzenia na clipie).

     d/ egr - najczęściej blokuje się w pozycji otwartej;

          - warto to sprawdzić zdejmując rurę,

    e/ wężyki do egr i turbiny uszkadzają się w miejscu mocowania;

         - sprawdzić czy są drożne, szczelne,

2/ Po czyszczeniu egr , trzeba wyczyścić kolektor dolotowy oraz;

     a/ przepływomierz + nowy oring,

     b/ nowy filtr powietrza,

     c/ przegonić auto na dystansie > 100 km na obrotach > 3000 obr/min,

        aby przedmuchać katalizator - szczególnie jak było dużo jazd po mieście,

3/ Uszkodzony egr może wpływać na błędy ;

      - przepływomierza,

      - czujnika doładowania a ten na ;

         a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku pompy wtryskowej,

         b/ na pracę czujnika ciśnienia paliwa.

         c/ sygnał elektrozaworu turbiny a ten wpływa na wychylenie łopatek kierownicy turbiny;

              -  kierownice w turbinie mogą być zapchane,

              -  sprawdzić lekkość działania sztangi turbiny.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie problem rozwiązany.
 Turbo Boost Pressure Solenoid Valve - wymiana
 Air Pressure Sensor -wymiana
Po za tym cały dolot wyczyszczony, sprawdzenie szczelności 
Wtryski  sprawdzone na stole nie jest źle.
Teraz dopiero  wiem   ,ze komunikat -SPRAWDŻ WTRYSK- 
oznacza wszystko przy silniku, nie tylko wtryski.
Dziękuję za rady i podpowiedzi.
Proszę  o zamkniecie tematu.  : ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 14.07.2021 o 10:24, gos78 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Podpowiedź gdzie znajduje się Air Pressure Sensor walczę z tym samym i mechaniory rozkładają ręce, clip nie pokazuje błędu, a błąd występuje. Identyczny jak Twój. Pozdro, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, artex2005 napisał:

gdzie znajduje się Air Pressure Sensor

Ten czujnik znajduje się przed przepustnicą gaszącą na czarnej rurze wychodzącej z intercullera. 

Jednak błąd poprzednika dotyczy elektozaworu  sterującego doładowaniem turbiny który umieszczony jest obok akumulatora.

Z drugiej strony jak to możliwe, że błąd wyskakuje a clip tego nie pokaże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest najlepsze, clip sprawdza i 0 błędów jak i brak zapamiętanych, a na pomarańczowo sprawdź układ wtryskowy i wydechowy, elektrozawór wymieniony, a błąd jak byl tak jest. Mapsensor wymieniony, przeplywka też, dalej to samo, nie szczelności nie ujawniono. Brak już pomysłu. Df301 air inlet circuit signal outside upper limit. Ręce już opadają, zawór ciśnienia spalin działa, jeszcze wymieniłem filtr paliwa, muszę skasować znowu błąd. Wyczytałem, że czasami też może powodować taki błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wiadomo, błąd dotyczy właśnie tego czujnika umieszczonego przed przepustnicą. Dostęp do niego jest idealny. Przyczyn może być kilka. Po pierwsze należy sprawdzić czy na zgaszonym silniku ten czujnik pokazuje ciśnienie atmosferyczne, podobne ciśnienie powinien pokazać czujnik ciśnienia przed turbiną. Filtr powietrza powinien być w miarę czysty, brak nieszczelności w rurach ciśnieniowych doprowadzających powietrze. Najprościej to podmienić go na inny.

Warto kupić elm 327 na chipie PIC18F25K80 i zainstalować program pyclip na androida by dowolnie podglądać sobie parametry tego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!