Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po długiej przerwie.

Po beztroskim przejechaniu 132000tys.km w kolejnej Meguni jednak i mnie dopadły znowu problemy z klimatyzacją.

Mam takie pytanie do was, Podczas ostatniej trasy 1100km z Chorwacji zawieszało mi działanie klimy, a do tego wszystkiego temperatura silnika utrzymywała sie tylko na jednej kresce.

Czasami nagle wskoczyła na 3-4 kreski czyli normalny stan i znowu tylko na jeden. Po postoju ok.15 minut na parkingu rurka z klimy zmrożona jest cała, po ruszeniu klima się wlącza i chłodzi przez jakiś czas i sytuacja się powtarza temperatura silnika spada na 1 a klima powoli przestaje chłodzić. Czy to może być termostat lub czujnik temperatury oleju i czy może to mieć wpływ na odcinanie klimy a może czujnik na parowniku..

Może ktoś miał podobne problemy i chciałby się podzielić swoimi doświadczeniami co trzeba by rozebrać i sprawdzić i potem wymienić.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spróbuję na pierwszy strzał sprawdzić ten czujnik. Klima była rok temu uzupełniona więc powinna jeszcze trzymać, choć może być też nieszczelność i ubytek czynnika, bo przejechane mam za ten czas ok 27.000 tys.a klima jest właściwie cały czas włączona u mnie na Auto i Soft 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem prawy i lewy boczek w środku auta i nie znalazłem czujnika parownika.

Czy ten czujnik parownika jest z lewej strony za tą metalową blachą gdzie jest nagrzewnica bo z prawej mam tylko sterowania nawiewem, które działa prawidłowo.

Sprawdziłem przy okazji filtr kabiny jest sucho i czysto a woda swobodnie wycieka przez kanał pod samochodem.

Proszę o podpowiedź gdzie go szukać i jak wymontować.

Temperatura silnika dalej pozostaje na jednej kresce a klima w sumie działa. O co tutaj chodzi czy ktoś może pomóc.

DSC_0562.JPG

DSC_0563.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, znalazłem wątek na forum o czujniku parownika, gdzie aniewa dużo udziela porad.

Wygląda na to że czujnik jest za tą blachą obok nagrzewnicy,

Jak go sprawdzić w domowych warunkach najprościej, konieczne jest oprogramowanie czy jest inny sposób.

Temperatura silnika na jednej kresce to będzie pewnie termostat do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2021 o 10:31, Meguś napisał:

Jak go sprawdzić w domowych warunkach najprościej, konieczne jest oprogramowanie czy jest inny sposób.

Najprościej jakimś interfejsem. Sprawny czujnik po kilku godzinach po zgaszeniu samochodu powinien w przybliżeniu pokazywać temperaturę w kabinie. Samochód nie powinien stać na słońcu. Po uruchomieniu klimatyzacji czujnik parownika powinien pokazywać coraz niższą temperaturę. W obecnych temperaturach powinna spaść do 3-5 stopni przy sprawnej klimie. Jak będzie chłodniej to temperatura powinna oscylować w granicach 1-2 stopni.

Te parametry w miarę tanio sprawdzisz interfejsem elm 327 z chipem PIC18F2480 i programem pyclip na androida.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zobaczę co jest dostępne w ogłoszeniach

 

Ofert jest bardzo dużo, czy muszę na coś szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie.

Czy ta oferta jest dobra

https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bt-2-0-obd-chip-pic18f25k80-v1-5-8337624558

Interfejs ELM 327 BT 2.0 OBD Chip PIC18F25K80 v1,5

czy może być inny Chipset i inne wersje wyższe 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie nigdy takiej temperatury parownika nie stwierdziłem. Nie zamarza Ci parownik? Klima pracuje prawidłowo? Wydaje mi się, że przy odczycie tak niskiej temperatury sprężarka powinna przejść na bieg jałowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzacja nie działa prawidłowo. Mam wrażenie, że czujnik podaje często zaniżone wartości i nie leci zimne powietrze. Dzisiaj przy włączonej klimatyzacji leciało powietrze o temperaturze zewnętrznej, a temperatura parownika była 2.4 stopnie C. 

W pierwszej kolejności go wymienię.

 

Pomożesz mi gdzie go znajdę i jak się do niego dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę nikogo demotywować, bo jestem tylko amatorem i sam lubię też sobie samemu porobić, ale ta wymiana to masakra będzie, może ją przebić jeszcze chyba wymiana zaworu rozsprężnego, a w mojej sprawie to będzię jeszcze termostat którego prosto też nie da się wkręcić i wykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!