Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana filtrów LPG - prośba o pomoc


Quentin88

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym sobie sam wymieniać filtry, bo widziałem na filmikach ze to nie jest trudne. W związku z tym prośba o pomoc:


1. Jakie filtry powinienem kupić? plus ewentualne akcesoria oringi czy co tam jeszcze potrzeba sprężone powietrze czy jakiś psikacz typu brakecleaner
2. Jaka jest procedura:

  1. zakręć butle
  2. wypal resztki lpg z układu
  3. wymień filtry, tu kolejność ma znaczenie ?
  4. odkręć butle

    Coś istotnego pominąłem ?
     

20210714_084956.jpg

20210714_085017.jpg

Edytowane przez Quentin88
x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zakręcam butli.

Przy odkręcaniu obudowy filtra z pierwszego zdjęcia najpierw luzujesz śrubę, uleci trochę gazu i już (będzie wystrzał, ale przez ułamek sekundy). W środku jest filtr i trzy oringi. Dwa będą razem z filtrem, trzeci jest pod okrągłą klapką. Wyjmujesz stary filtr, wkładasz nowy i już.

 

Drugie zdjęcie.

Odkręcasz 4 śruby, wyjmujesz wkład czyścisz pojemnik z brudu (zmywacz do hamulców), montujesz nowy wkład, skręcasz i po wszystkim. 

 

Po pierwszym przełączeniu na gaz auto może zgasnąć, po prostu uruchom ponownie i już.

10-15 minut max, widać, że dostęp masz znakomity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z górnego zdjęcia weź na wzór.

Dolny to prawdopodobnie Alex 360.

Tu chyba nie ma znaczenia jaka firma, ja biorę to co jest w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z górnego zdjęcia to Valtek https://www.phjacus.pl/F247-Zestaw-naprawczy-elektrozaworu-AC-STAG-R02-E01-Zaworu-gazowego-Valtek-p4393.html

Dolny tak jak kolega napisał Alex 360 https://www.phjacus.pl/F180-Wklad-filtra-ALEX-Ultra-360-poliester-z-oringami-p3202.html

Ja u nich kupuje hurtem po połowie z uszczelkami i bez i co drugą wymianę daje nowe oringi

Edytowane przez Tomek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie będziesz palić papierosa to nie musisz zakręcać butli.

 

Pierwszy powinien być taki:

https://www.phjacus.pl/F42-Filtr-fazy-cieklej-Valtek-Emma-Gas-Zavoli-Omb-p155.html

 

Drugi z kolei ten:

https://www.phjacus.pl/F130-Wklad-filtra-ALEX-Ultra-360-poliester-p2459.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wstępnie zamontowałem jednak po drodze pojawiło się kilka wątpliwości:
uszczelki w filtrze fazy ciekłej. ta mała, jedna była w środku filtra a druga dostałem i zamontowałem jak na zdjęciu, pewnie nie potrzebnie ? wogole nie rozumiem po co jest na najmniejsza uszczelkaimage.thumb.png.d031ab9a68d8b9a68e3e614ee27b7908.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem ze jest. Gośc z filmu powiedział, że w przypadku valtek 03 jest jedna mała uszczelka w środku filtra. Podobnie jak on w zestawie dostałem 2. Mam valtek 07 i nie wiem gdzie powinna byc 2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Quentin88 napisał:

napisałem ze jest.

Nie doczytałem. W takim razie ten zapasowy oring jest do uszczelnienia elektrozaworu - ale przy wymianie filtra przeważnie nigdy się go nie wymienia, choć czasami powinno się go rozkręcić i przeczyścić.

LPG-Solenoid-Valve-Valtek-Type-07-1.thumb.jpg.a9aca7cdaa5e330ee39f337fbec817b6.jpg

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w takim razie nie mam pojęcia po co by to dodawali...to o czym mówisz jest w tym zestawie...
https://www.phjacus.pl/F247-Zestaw-naprawczy-elektrozaworu-AC-STAG-R02-E01-Zaworu-gazowego-Valtek-p4393.html

co sobie kupiłem

ale to też wziąłem
https://www.phjacus.pl/F60-Wklad-filtr-fazy-cieklej-Valtek-Emmegas-Zavoli-Omb-p428.html


i w sumie dalej nie wiem gdzie powinna być ta 2 mała uszczelka.
sorry za dociekliwość ale wolałbym mieć pewność, że wszystko jest szczelne i lpg nie omija jakoś filtra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Quentin88 napisał:

w tym zestawie..

To jest podkładka pod śrubę którą przykręcasz dekiel filtra.

Co do oringa może to pomoże:

https://lpg-forum.pl//filtr-fazy-cieklej-valtek-gdzie-najmniejszy-oring-t64798.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!