Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika na biegu jałowym - po rozgrzaniu - 1.3 tce


Nowy41

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.06.2022 o 22:42, szwagier24a napisał:

 - licznik wypadania zapłonów- naliczył 62 tyś na przebieg nie pełnych 41 tyś km.

 - Wypadania naliczają się w momencie uruchamiania silnika i podczas jazdy gdy wysprzeglony jest silnik podczas zmiany biegów. - --

 - Jest też jeszcze jeden parametr wypadania zapłonów dla pierwszego cylindra ale licznik wskazuje 0.

Jeżeli nie towarzyszy temu ;

  -  check engine i brak rejestru błędu, 

  -   to wszystko jest w granicach tolerancji błędu sterownika,

W dniu 21.06.2022 o 22:42, szwagier24a napisał:

Może to dlatego że to NGK?

Świece NGK - to nie są te świece co były dawniej;

   - obniżyły loty,

   - stosuj beru lub denso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, szwagier24a napisał:

Checka nigdy nie było ani błędu przez te 40 tyś. km.

Świece i cewki ;

   - suche i czyste?

   - u większości orłów - nie widzą potrzeby zdjęcia osłony silnika aby to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję się, że nie wyciągałem cewek ze względu na to, że na ich końcówki był nałożony smar fosforowy jako uszczelnienie izolatora świecy. Sama cewka posiada solidną uszczelkę nie tak jak w cewkach od Megane II.

W MIV silnik 1.2 i 1.3 już nie posiadają ozdobnej osłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 22.06.2022 o 09:47, Nowy41 napisał:

Witam u mnie problem nadal występuje raz mniej trzęsie raz bardziej...

 

renault nie widzi problemu brak checka brak awarii. Wymieniłem świece po 40 k wydawało mi się, że jest poprawa ale niestety to nie to świece...

Witam. Kolego czy udało Ci się rozwiązać problem??

U mnie podobna sytuacja. Wibracje / drżenia na jałowym oraz podczas delikatnego przyspieszania lub jazdy ze stałą prędkością. Czuję je na pedale gazu jak i w sumie na całej budzie. Zaczęło się po 42tkm. Obecnie mam 47tkm.

Dotychczas wymieniono:

Twierdząc że to od kół:

- wyważanie 

- zbieżność

- opony

- felgi

Twierdząc że zawieszenie:

- Amortyzatory tył

- łożyska z tarczami tył

- piasty tył

Potem że niesie od przodu

- Amortyzatory przód. 

- 2x różne stacje diagnostyczne - zawieszenie bardzo dobre. 

- znów wyważanie, zbieżność i jest ok. 

Teraz zmienione świeżo:

- filtry wszystkie

- olej

- świece 

Tankuje PB 98 Orlen albo Schell. 

Próbował już dodawać preparat do czyszczenia wtrysków. 

Ręce opadają...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Drgania silnika na biegu jałowym - po rozgrzaniu - 1.3 tce
  • 1 miesiąc temu...

Dziś byłem w ASO z tymi drganiami i dziwnym dźwiękiem podczas ruszania. Odpowiedź "Wykonano kontrolę pracy silnika - zastosowano rozwiązanie actis 60033 - przeprogramowanie komputera wtrysku". Miało rozwiązać oba problemy. Zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie chyba że 2 razy były zmiany softu i na jałowym nadal mam lekkie drgania i, w moim odczuciu, nierówną pracę. Poza tym silnik cyka jak marzenie więc totalnie olałem temat. Moim zdaniem problem wynika że skomplikowania budowy tzn zmienne fazy rozrządu na ssaniu, na wydechu plus luzy na wszystkich tych układach i niedokładności regulacji powoduja że praca na jałowym jest "nie idealna" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

@piotrekkhh mam podobny problem na biegu jałowym, jak podłączysz klimę i silnik dostaję dodatkową kompresję to problem znika. W trakcie jazdy wszystko spoko, żadnych objawów, i zbiera się jak miło. Biorę się za ten temat - wpierw przegonię dość mocno na obrotach, delikatnie jak mogłem to go cisnąłem i mam wrażenie, że drgania delikatnie zelżały.
 

Daj również znać na priv namiar do siebie - też jestem z 3miasta.

Edytowane przez pero358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pepone szybkie pytanie - masz Start & Stop ? bo ja u siebie zauważyłem, że wibruje jak wyłączyłem to dziadostwo. Ogólnie wstępna ocena mechanika z warsztatu specjalizującego się w Renault obstawia cewkę zapłonową lub świece. Z tego co widziałem w papierach to gamonie przy ostatniej wymianie oleju (+/- 2000 km temu) ich nie wymienili. Więc pewnie będę wiedział konkretniej co dalej w przyszłym tygodniu.

 

Edytowane przez pero358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!