Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Posiadam Reanault Scenic 3 ph1 silnik 1.5dci 110km.

Problem polega na tym ze po wymianie glowicy i tloka auto ma problem z odpalaniem. 

Wtryski wymienione z innego silnika.

Nie wiem czy cos bylo jeszcze przed zakupem tego auta.

Mechanik mi powiedzial ze nie ustawia sie pompy paliwa na cechy bo to nie ma znaczenia.

Wymienilem wtryski z kodowaniem( auto chodzilo ale strasznie kopcilo na bialo ) i nierowno pracowalo na wolnych obrotach przy dodaniu gazu i zwiekszeniu obrotow auto lepiej pracowalo ( powyzej 2000 obr).

Zamienilem kolejnosc wtryskow w ECU i auto odpalilo bez problemow po czym zaczelo nierowno pracowac ( mniej kopcilo ) i zgaslo.

teraz mam problem z odpaleniem ale jak juz odpali to silnik pracuje ale nie wchodzi z niskich obrotow na wyzsze plynnie np. z 800 -2000 obr powyzej juz plynnie.

Co to moze byc ?

Jak moge sprawdzic Clipem cisnienie na pompie , na listwie i dawki paliwa?

Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Matinsz napisał:

Problem polega na tym ze po wymianie glowicy i tloka auto ma problem z odpalaniem. 

Wtryski wymienione z innego silnika.

1/ Wtryski na 100% sprawne?

2/ W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

      -  słabe ciśnienie sprężania,

      -  niskie ciśnienie wtrysku;

             - lejący wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z odpalaniem niż padnięte wszystkie świece żarowe,

             -  przy odpalaniu powinno być minimum; 240 - 250 barów,

             -  na luzie może być w okolicach; 200 barów,

3/ Istotne/głównie są przy odpalaniu m/in;

   a/ filtr paliwa oryginał,

   b/ brak pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

   c/ sprawne świece żarowe,

   d/ sprawny czujnik położenia wału,

   e/ czujnik temperatury cieczy chłodzącej decyduje o ;

       - czasie podgrzewania świecami żarowymi,

      -  dawce paliwa przy rozruchu,

      -  może być sprawcą dymienia na biało, oraz problemów z zapalaniem,

19 godzin temu, Matinsz napisał:

Mechanik mi powiedzial ze nie ustawia sie pompy paliwa na cechy bo to nie ma znaczenia.

 

4/ Rozrząd ustawia się na blokadac;,

    a/ koło zębate na pompie wtryskowej ma swój znak ;

         -  instrukcja Renault silnika 1,5 dci wymaga aby ten znak był odpowiednio ustawiony,

   b/  istotny jest kumaty mechanik od reno

19 godzin temu, Matinsz napisał:

Jak moge sprawdzic Clipem cisnienie na pompie , na listwie i dawki paliwa?

 

5/Mając clipa, wszystkie parametry dla których są czujniki - można podglądnąć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Matinsz napisał:

Mechanik mi powiedział ze nie ustawia się pompy paliwa na cechy bo to nie ma znaczenia.

Instrukcja przewiduje ustawienie pompy na znaki i u siebie zawsze tak robię. Znam opinie kilku osób które ustawiały pompę w dowolny sposób i twierdziły, że nie ma to najmniejszego wpływu na pracę silnika. W tym silniku czujnik położenia wałka rozrządu nie jest powiązany z pompą wtryskową i pewnie dlatego jest dowolność w ustawieniu pompy.

Zmieniłeś kolejność wtrysków w ecu więc pewnie ktoś kto to kodował nie wiedział, że w renault wtryski liczy się od strony koła zamachowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!