Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, eb832 napisał(a):

Przepędziłem dziada wczoraj z 30km przy 3k obr/min i w sumie tyle.

 Dziwne tylko, że po przegonieniu ;

   - temperatura powietrza zasysanego to 32*C a sama

   - temperatura płynu chłodniczego wynosiła 66*C.

Dziś odwaliła ponad 500km, raz terkocze głośno, raz ciszej, ale ciągle jednak tak.

 

1/ Termostat do zmiany z temperaturą otwarcia 89 C,

2/ Czy po zmianie wtrysków ;

     - zostały wpisane nowe kody do sterownika za pomocą clipa,

     - wymieniono filtr paliwa na markowy?

3/ Co z mułowatością auta?

     - przy tym przebiegu - warto wymienić egr na nowy Pierburg, 

12 godzin temu, eb832 napisał(a):

Jedyne zalecenie to weryfikacja i wymiana poduszek silnika bo ;

  - czuć drgania w kabinie,

  -przy ruszaniu wręcz potrafi całym zatrząść (przy odetkanym EGR silnik potrafił wprawić auto w trzęsienie lub zgaśnięcie).

Kpl poduszek do zmiany

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzeju!

1. Będę musiał wymienić bo przy 10*C na zewnątrz żeby silnik stygł do takiej temperatury na kilkuminutowym postoju to chyba coś nie tak.

2. W tej wersji silnika (K9K 832) podobno tych kodów się nie wpisuje - proszę mnie oświecić jeśli się mylę

3. Nie jest mułowate bo EGR jest zaślepiony. Jeśli nie jest to auto jest tragicznie zamulone od dołu, dopiero jak się depnie w gaz to po chwili zastanawiania się stwierdza by się rozpędzić. Poza tym jest dobrze, wiadomo czasami coś zmuli przy ruszaniu itd, ale mam wrażenie, że zależy to od rozgrzania silnika i samego powietrza w układzie.

Poduszki polecą na zmianę. Czy są dostępne tańsze wersję ze sfrezowanymi logo Renault, czy ma być oryginał i koniec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, eb832 napisał(a):

W tej wersji silnika (K9K 832) podobno tych kodów się nie wpisuje - proszę mnie oświecić jeśli się mylę

Zgadza się,

Aby ograniczyć klekotanie;

1/ Zapewnić brak pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową ;

      - opaski zaciskowe na przewody,

2/ Zapewnić markowy filtr paliwa; mann, knecht, purflux,

3/ Przy każdej wymianie wtrysków;

      - konieczność wymiany podkładki pod wtryskami,

      - jeżeli głowica była planowana - należy użyć nieco grubszej podkładki,

 4/ Tankować na sprawdzonych stacjach,

56 minut temu, eb832 napisał(a):

Poduszki polecą na zmianę.

 - Czy są dostępne tańsze wersję ze sfrezowanymi logo Renault, czy ma być oryginał i koniec?

Na oryginałach zrobiłeś ok; 300 kkm;

     - masz odpowiedź

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Będę wymieniać, dziękuję

2. To już drugi filtr paliwa w ciągu dwóch lat (55k km). Aktualnie zainstalowany oryginał z ASO

3. Podkładki akurat kupiłem na allegro, mam wrażenie, że jednak nie są oryginalne, nie miały nawet oryginalnego opakowania - przyszły w broszurze Audi 😵‍💫

4. Tylko Verva/BP Ultimate + czasem jakiś miły prezent w postaci STP lub Tec2000

O poduszki pytałem, ale takie które szły na pierwszy montaż. Niekoniecznie z logo Renault. Bo jak wiemy Renault ich nie produkuje tylko zleca np dla Febi a Febi pozwala sobie sprzedawać dalej w sklepach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!