Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 ph2 awaria spryskiwaczy


Jarczek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Jakiś czas temu kupiłem megane 3 pH 2, nie sprawdziłem działania spryskiwaczy i jak była potrzeba użyć to nie chciały pryskać (chodzą same wycieraczki) . Płyn dolalem, przepchałem dysze, sprawdziłem rurki elastyczne i nadal nic. Nie było nawet słychać pompki, wiec poczytałem o problemie, poszedłem o krok dalej i wymieniłem pompkę spryskiwaczy na nową, nadal nic. Wygląda na to że pompka nie dostaje sygnału. Bezpieczniki też sprawdziłem i wygląda na to że są nie poprzepalane. Nie wiedziałem który to dokładnie, więc sprawdziłem wszystkie poniżej 15A.

Czy ktoś może miał podobny problem i ma jakieś rady/sugestie? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik od pompki spryskiwacza to ten w kabinie zaznaczony na czerwono. Sprawdzałeś czy po dłuższym naciskaniu na dźwignię spryskiwacza załączają się wycieraczki przednie. Załączenie wycieraczki świadczy o prawidłowym działaniu dźwigni spryskiwacza.

bezp.thumb.jpg.035b91e75fb50fc6bd0104ea42d74210.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, więc sprawdzałem bezpieczniki tylko wzrokowo, dziś jestem zaopatrzony w miernik i będę nim sprawdzał. Wymontuje również pompkę i sprawdzę z żarówka na kostce. 

Jeśli chodzi o dźwignie to jak ciągnę do siebie, to praktycznie od razu załączają się wycieraczki i trą na sucho. 

 

Bezpiecznik jest ok. Nie ma napięcia na kostce przy pompce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że wcześniej nie pisałem ale przy sprawdzaniu napięcia w kostce najlepiej mierzyć napięcie między jednym z pinów a masą samochodu a następnie drugim pinem i powtórnie masą pojazdu zmieniając przy tym działanie dźwigni wycieraczek raz na przód raz na tył. Bo wystarczy, że jeden z przewodów będzie miał przerwę i żadnego napięcia nie pokaże. W kostce pompki w przewodach raz jest plus raz minus w zależności w którą stronę manetką poruszymy.

Według mnie jest przerwa między złączem kabiny a pompką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!