Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ocena ogłoszenia Renault Megane 1.2 Tce edc


maciek3001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Zastanawiam się nad kupnem Megane oferowanej w ramach nw. ogłoszenia:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-tce-130km-edc-1wl-salon-pl-intens-czujniki-dealer-renault-adamowscy-ID6E9JFX.html#16d55452a8

VIN: VF1RFB00X57037121

Mam prośbę o opinię co myślicie na temat tego auta, czy oferta jest warta uwagi? Jakie ewentualnie dodatkowe koszty i jakie czynności obsługowe/serwisowe po kupnie powinienem wykonac przy tym przebiegu? Czy może ktoś ma możliwość wygenerwania raportu vin dla tego pojazdu?

Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie podpowiedzi. 

Edytowane przez maciek3001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzisz, sprzedałem taką rok młodszą miesiąc temu z niższym przebiegiem. Może ciut lepiej wyposażoną bo z dużym wyświetlaczem. 

Teoretycznie, jak auto z salonu to powinno być po serwisie.

Co zrobić na start?

Na pewno wymiana oleju w skrzyni bo tego nie zrobili, trzeba zobaczyć tarcze i klocki. 

Powinna być po serwisie olejowym w silniku. 

Cena jest w miarę ok, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega bez przesady z tym złomem, jak się zepsuje - a wcale nie musi, to przecież wszystko idzie naprawić - kwestia może oprzeć się jedynie na koszcie ewentualnej naprawy, Nowoczesne konstrukcje mają to do siebie że tanie w naprawach nie są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście "lekko" przesadzam, ale po to, żeby to dobitnie trafiło do poszukującego co by sobie już teraz temat zgłębił. Chodzi zwyczajnie o świadomy wybór a już jak ktoś wszedł na forum i zadał pytanie, to należy mu się szczera odpowiedź, bo widać, że ktoś myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu nie rozumiem, temat wałkowany co miesiąc na forum. 

To jest świetny silnik - miałem go 4 lata i był super, nigdy nie wziął grama oleju. Nic się z nim nie działo. Fajny i dość dynamiczny. Spalanie w mieście duże bo 8,5 litra, ale na trasie schodziłem czasami ponizej 5. 

A temat dotyczący brania oleju dawno wyjaśniony, olej brały M3 z tymi silnikami, w 2016 roku silnik poprawiony i chyba nikt nie ma takich problemów na forum jak np. z 1.3 z manualem, że do sądu chce podać reno i rozpocząć spór zbiorowy. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Czy na coś jeszcze muszę zwrócić uwagę podczas oglądania? Jakieś charakterystyczne symptomy np. skrzyni biegów lub innych podzespołów, które byłyby ewentualnymi symptomami zbliżających się problemów?

I jeszcze pytanie czy orientuje się ktoś czy istnieje możliwość montażu czujników parkowania na przód, ale tak żeby podciągnąć zobrazowanie pod fabryczny komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale po 2016 problemy się nie skończyły. Zobacz na grupach fb jaki lament jest przy IV i Kadjarach, a o kaszkajach nie wspomnę. Tam dopiero jest dramat.

 

Rozrząd częściej wymieniają niż kolega @omega olej?

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię to przepisowo, co 30k km jak zaleca Reno. Bez kombinowania, własnej twórczości, mądrości itp. Wiesz Sylwek, oczywiście ten samochód można kupić, kwestia ceny. Podjechać do ASO, zapytać się ile kosztuje silnik + przekładka. Pewnie ok 50tys zł tak strzelam. Więc te 9tys można zapłacić bo 900 to tak na urwanie jest.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem auto z 2017, mój brat miał auto z 2017 roku żadnych problemów. 

Olej wymieniany co 10-12 000 i nic się nie dzieje.

kwestia tego jak auto było użytkowane, bo każdy silnik można zepsuć. 

Znowu w 1.3 są kwestie związane z tłuczeniem skrzyni biegów i przybieraniem oleju. 

Idąc tym tropem najlepiej jezdzić rowerem, tylko takim wiesz, bez przerzutek :) bo mogą się zepsuć. 

Sasiąd kupił nowe 1.5 dci z automatem i pierwszy rok w serwisach spędził bo auto co chwile wykazywało błędy. 

 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 12.10.2021 o 09:13, LTar napisał(a):

kwestia tego jak auto było użytkowane,

Rozwiń  

Właśnie - Ty kupiłeś nowy i wiesz jak dbałeś. Kolega chce kupić używkę ze znacznym jak na ten motor przebiegiem. Mina z opóźnionym zapłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, trochę z tym rowerem racji jest. Sam jeżdżę dużo a mam TREKa DOMANE i taka zabawka sporo kosztuje. Same opony, które właśnie kupiłem są droższe niż do samochodu: https://allegro.pl/oferta/pirelli-opona-p-zero-velo-race-sl-tlr-28x700-10545423269 Tylko ile tu tej gumy jest?? Ale hobby ma kosztować :) a samochód raczej nie. Przynajmniej w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 12.10.2021 o 09:21, LTar napisał(a):

dotyczy wszystkich samochodów

Rozwiń  

Ale są samochody "podwyższonego" ryzyka i do takich należy 1.2 TCe, który nie wybacza błędów w serwisowaniu. 

Przykład z filmu powyżej, jakby właściciel od nowości nie zmieniał oleju, to nawet przy 50 tyś, nie powinno dojść do takiej destrukcji. 

W 1.9 tdi olej nie był zmieniany przez ponad 100 tyś i jakoś przeżył i z tego co wiem, buja się dalej. Z tego co pamiętam kolega @Sarna1 też miał problemy z rozrządem przy symbolicznym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!