Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV 1.2 tce 130km - lekkie szarpanie podczas przyspieszania


Johhny95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od dłuższego czasu mam taki problem ze swoim autem (Megane IV 1.2 tce 130km) : sporadycznie podczas spokojnego, równego przyspieszania (przy „agresywnej” jeździe problemu nie zauważyłem) występuje lekkie poszarpywanie, chwilowa utrata mocy w przedziale 2-3 tys obrotów. Wystarczy zdjąć nogę z gazu, ponownie wcisnąć pedał i problem znika. W ASO problemu nie widzą, bo komputer nie wyrzuca żadnych błędów. Szarpania nie da się „wywołać”, następuje kompletnie randomowo, więc jazda wokół komina z mechanikiem też za wiele nie wnosi. Dodatkowo szarpanie pojawia się jedynie na porządnie rozgrzanym silniku. Oprócz tego auto śmiga i zasuwa jak powinno. 
 

Jakiś pomysł co może być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Johhny95 napisał:

- sporadycznie podczas spokojnego, równego przyspieszania (przy „agresywnej” jeździe problemu nie zauważyłem)                       

   występuje lekkie poszarpywanie, chwilowa utrata mocy w przedziale 2-3 tys obrotów.

-Wystarczy zdjąć nogę z gazu, ponownie wcisnąć pedał i problem znika.

-W ASO problemu nie widzą, bo komputer nie wyrzuca żadnych błędów.

A/ Najczęściej duże złogi nagaru w silnikach z wtryskiem bezpośrednim gromadzą się ;

     1/ przy jeździe ;

           -  przy dużym udziale jazd w trybie miejskim, 

           -  na krótkich dystansach,

           -  z niską prędkością obrotową,

           -  przy niskich temperaturach pracy,

     2/ przy wymianie oleju co 30.000 km przebiegu,

     3/ niezaktualizowanym oprogramowaniu sterownika silnika,

     4/ duże zużycie oleju, przyczynia się do powstawania dużego nagaru.

111074879_Nagarnazaworachsscych.thumb.png.fb60f80e269576a9ea890f5cc0f14bf7.png

B/Zalecenia;

     a/ zalać bak benzyną 98 oktan,

     b/ dać po garach na dystansie ok;100 km z prędkością obrotową > 3000 obr/min;

          - operacje powtarzać,

     c/ zaktualizować oprogramowanie sterownika,

C/ Jeżeli to nie pomoże to ;

     - trzeba zdjąć kolektory i wykonać procedurę czyszczenia zaworów,

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale w moim przypadku wygląda to tak:

-głównie dłuższe trasy (czasami właśnie wprowadzam „procedurę przebazowania”) 

-wymiana oleju i filtrów najpóźniej co 10k

-oleju również za bardzo nie bierze

 

Jedynie aktualizacji sterowników nie przeprowadzałem. Ktoś się orientuje, czy wychodził nowy soft/zalecenia do aktualizacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Johhny95 napisał:

-głównie dłuższe trasy (czasami właśnie wprowadzam „procedurę przebazowania”) 

 

 Dawać po garach na dystansie ok;100 km z prędkością obrotową > 3000 obr/min;

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@Johhny95 zrób płukankę tłoków preparatem Antykoks np. firmy Xado lub za pomocą suchego.

Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają tendencje do odkładania się twardego nagaru węglowego na tłokach, a to powoduje rożne anomalia pracy silnika i zakłóca prawidłowy proces spalania mieszanki.

 

 

 

tłok.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!