Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.6 16v gaśnie na biegu jałowym


bartelezo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na forum jest trochę o tym ale nie znalazłem rozwiązania, a mianowicie.

Miałem problem z Aku. Pewnego dnia wsiadam do auta naciskam start a tu choinka na desce, wycieraczki się włączają a rozrusznik nie kreci, słychać tylko dziwne dźwięki ze skrzynki obok Aku.

Szybko się okazało że to właśnie Aku padł, podczas rozruchu napięcie spadało do 7v.

 

Wymiana na nowy, kasowanie błędów jakie złapał i autko odpala bez problemu ale gaśnie. Chodzi tylko przy lekko wciśniętym gazie. Jeździ normalnie ale nie trzyma wolnych obrotów. Nie ważne czy zimny czy ciepły odpala i odrazy gaśnie.

 

Co udało mi się ustalić. Ładowanie 14.4V

Żadnych błędów nie wyświetla, przepustnica wyczyszczona, ale zauważyłem że jak odpalam auto to się szczelnie zamyka i dlatego samochód gaśnie. Kiedy odpiołem przewód odpowietrzający zbiornik paliwa dostawał w tym momencie lewe powietrze ale autko chodziło jak zegarek, pracował równo i ładnie schodził z obrotów.

Nasuwa się wniosek że coś źle steruje przepustnicą bo zamyka ją do końca.

Dodatkowo odpinalem czujnik położenia wałka, czujnik zmiennych faz i problem jest ten sam, znaczy auto chodzi ale tylko z odpiętym przewodem odpowietrzającym bak.

 

Czy ktoś ma jakieś sugestie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bartelezo napisał:

 - Żadnych błędów nie wyświetla,

 - przepustnica wyczyszczona, ale zauważyłem że jak odpalam auto to się szczelnie zamyka i dlatego samochód gaśnie.

A/ Kłopoty z obrotami na biegu jałowym - adaptację przepustnicy

      1/ Przed wymianą/czyszczeniem przepustnicy należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na starej przepustnicy.

          Po wymianie przepustnicy i podłączeniu akumulatora, komputer będzie widział nową przepustnice i do niej będzie się ustawiał.

      2/ Adaptację przepustnicy można wykonać za pomocą ;

             a/ włączając i wyłączając zapłon ;

                  -  odpal kilka razy sam zapłon, odczekaj chwile, następnie odpal silnik, obroty mogą być podwyższone,

                  -  po zgaszeniu silnika, odpal kilka razy sam zapłon, ( obroty powinny spaść poniżej 1000) i nie wciskając gazu nagrzewam

                      silnik do momentu włączenia wentylatora,
                 -  zrób rundę ze 2-3 km i ciesz się stabilną pracą silnika na biegu jałowym,

            b/ CLIP-em przyuczyć przepustnice w komputerze wtrysku,

            c/  jeździć bez kalibracji i komputer sam po przejechaniu max 300 km zorientuje się;

                    -  ustabilizują się obroty na właściwym poziomie,

            d/ jeżeli obroty nie ustabilizują się, wymaga to w większości przypadków wymianę przepustnicy na oryginał,

B/ Wskazane jest wymienić świece na właściwe,

C/ Utrzymywać poziom oleju pod max,

D/ Kiedy wymieniany rozrząd i kzfr???

       - 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!