Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto jeździ normalne ale "Skontroluj układ wtrysku" + "skontroluj układ wydechowy"


Alexxandar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, auto jest 2013 rocznik, 1.5 dci , około 130 000 km przebiegu, dokładnie to auto z odnośnika: https://www.ultimatespecs.com/pl/samochody-dane-techniczne/Renault/61254/Renault-Megane-3-Cabriolet-Floride-dCi-110.html

 

Auto jeździ bez problemów, nie traci na mocy, normalnie przyspieszenie, przejechałem w tym stanie ponad 1000km bez problemu. Tylko mi tempomat i ogranicznik prędkości nie działają, albo zadziałają i wyłączą się losowo po jakimś czasie z błędem, że trzeba ich sprawdzić. Wyczyściłem EGR i skasowałem błędy ale jednak to nic nie dało. 

Przy połączeniu Torque dostaję błędy P148C jak obecna usterka (current fault) i P148F jak oczekiwana?(pending fault). Dołączyłem rzut ekranu.

 

Znalazłem wideo tego kolesia: https://www.youtube.com/watch?v=PLfHjqGj9Oc

Wygląda mi że może być podobni problem z czujnikiem ciśnienia spalin.
Również Pan który wystawił ten komentarz: https://www.youtube.com/watch?v=PLfHjqGj9Oc&lc=UgxlCYQOkVW-zNLZ-n14AaABAg też mi wygląda, że mam podobny problem, ale nie jestem pewny, że dobrze rozumiem o jakiej rurze mówi?

 

Proszę o pomoc, poradę, w sumie o Waszą wiedze :)

 

Pozdrawiam

 

 

Screenshot_20211105-174500_Torque.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie takiego błędu nie widać, nie wiadomo co on oznacza i raczej nie jest związany z czujnikiem ciśnienia spalin. Może zainstaluj pyclip na komórkę i powtórnie odczytaj błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał Pan rację, teraz wszystko skazuję na EGR. Mam ELM327 z USB to użyłem PyRen ale z tego co widzę to sam program tylko dla PC.

 

Cytat

ECU : 11080  X95_K9K636_00F7_01_81
Screen : DE (STD_B)
1  - DTC148B77 LOW PRESSURE EGR VALVE FUNCTION                    1.DEF  MEMORISED
2  - DTC148407 LOW PRESSURE EGR VALVE                             1.DEF  MEMORISED
3  - DTC148629 LOW PRESSURE EGR VALVE POSITION SENSOR             1.DEF  MEMORISED
4  - DTC1525F3 CONSISTENT MULTIPLEX SIGNALS FOR CC/SL             DEF    MEMORISED
5  - DTC148877 LOW PRESSURE EGR VALVE BLOCKED                     1.DEF  MEMORISED

 

Czy warto spróbować wyczyścić EGR, czy od razu wymiana?

Istnieje jakiś sposób sprawdzenia go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz ten nowszy silnik o kodzie 636. Tam są dwa zawory EGR ale błąd dotyczy niskociśnieniowego. Jest na wierzchu silnika, dostęp idealny więc na początek przeczyść go. Zazwyczaj zapycha się ten drugi z masakrycznym dostępem.

DTC1525 jest konsekwencją usterki EGR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alexxandar napisał:

Czy warto spróbować wyczyścić EGR, czy od razu wymiana?

Jak nie wyczyścisz, to może ;

   - się zacinać ,

   - nie domykać,

   - nie otwierać prawidłowo i wtedy może wywalać błędy.

Najczęściej zawór blokuje się w pozycji otwartej;

    - a to wiąże się już z mocno odczuwalnymi objawami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć znów, wyczyściłem EGR, na prawdę jest prosto go znaleźć i odmontować, ten wideo mi sporo pomógł: https://www.youtube.com/watch?v=2XHl6WwRU70 nawet z słabą wiedzą rosyjskiego :)

 

Do czyścienia użyłem produkt "Xado Verylube do przepustnic i EGR" i skasowałem błędy przez PyRen.

Jednak już po odpalaniu silnika wyświetla się błąd "Skontroluj układ wtrysku" a w PyRen znów widać błędy:

  • DTC148629 LOW PRESSURE EGR VALVE POSITION SENSOR
  • DTC1525F3 CONSISTENT MULTIPLEX SIGNALS FOR CC/SL

Na zrzutu ekranu widać szczegóły błędu z EGR. Podejrzewam, że problem jest że EGR LOW PRESSURE OCR ma negatywną wartość?

Czy to jest koniec tego EGR zaworu albo coś inne?

 

Auto nadal jeździ bez problemów, różnice nie czuć.

ecu errr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z zaworem egr umieszczonym nad filtrem DPF, za silnikiem. Musisz szukać magika co zechce do niego się dostać lub próbować samemu. Chyba bez kanału się nie obędzie.

W poprzednim poście pomyliłem się sugerując, że jest to zawór z łatwym dostępem. Chodzi o ten drugi zasilany bezpośrednio z kolektora wydechowego, zawsze jest zasyfiony w przeciwieństwie do tego który wyjmowałeś, on jest zasilany spalinami po przejściu przez filtr DPF.

By ułatwić lokalizację to na rysunku jest oznaczony numerem 2109 i opisany jako KLAPKA ELEKTROZAWORU EGR NISKIEGO CIŚNIENIA

Ten który czyściłeś ma numer 1460.

image.thumb.png.842d9ac28ee2297e388fd636659aeb83.png

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dało by coś czyszczenie takim preparatem? https://www.youtube.com/watch?v=U7-2PPcqsUI 
Zanim znajdę mechanika który zrobi dokładnie czyszczenie. Nie widzę ten preparat jak stałe rozwiązanie, po prostu czy to ma sens międzyczasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam nadzieje, że powrót do tematu nie jest przeciw reguł.

Na końcu pojechałem do serwisu, powiedziałem im że sprawa prawdopodobnie jest do EGR... Poinformowały mnie, że EGR jest do wymiany. Zgodziłem się, zapłaciłem i odebrałem auto a po pół godziny jazdy, znów zaczynało się wyświetlać "Skontroluj układ wtrysku" podłączyłem samochód po PyREN i dostałem to:

20220105_143459.thumb.jpg.dc8d333e22a01942f7cd9bd8f7268f60.jpg

Wygląda, że wymieniły zły zawór? 

 

Poszedłem tam, wytłumaczyłem im o co chodzi, a oni twierdzą że błędy skazywały na ten EGR wysokiego ciśnienia. Ale w tym postu: 

Nie widzę żadnego błędu o tym drugim EGR, czy coś mnie ominęło? 

Dodatkowo im powiedziały że mogłem im powiedzieć o który EGR chodzi? No kto tu ma być fachowcem? ?

 

Wygląda mi że oni odczytali że jest EGR, wymieniły ten normalnie działający, skasowały błędy i dla nich to był koniec roboty.

 

Jestem umówiony z nimi na 10.1.(bo jutro święta) i martwy mnie, że nie chcą się przyznać do błędu, że wymieniły sprawną część. Bo już mi je sprzedały, a jeżeli trzeba wymienić ten EGR niskiego ciśnienia to na pewno będą chciały kasę za to też.

Czy ma sens to?

Czy mogę użyć ten wpis od wcześniej jako dowód, że sprawny EGR był w porządku?    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, Mam dokładnie ten sam komunikat. Na początku pojawił się błąd "Skontroluj układ wtryskowy" po kilku zapaleniach i gaśnięciach po chwili pojawił się błąd "Skontroluj układ spalin". To już nie gaśnie. Czy kolega z posta rozwiązał swój problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, cinal7 napisał:

Na początku pojawił się błąd "Skontroluj układ wtryskowy" po kilku zapaleniach i gaśnięciach po chwili pojawił się błąd

"Skontroluj układ spalin". To już nie gaśnie.

Należy podłączyć clipa, bo ten komunikat niesie za sobą dużo możliwych błędów;

  -  zapchany fap,

  -  zapchany egr,

  -  zapieczona przepustnica na wydechu,

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika. Diagnoza czujnik temperatury spalin przed turbiną. Powiedzieli żeby jeździć do momentu kiedy padnie całkowicie, obecnie komunikat wyskakuje kilka razy dziennie na kilka sekund i gaśnie.

Pytanie. Czy można wymienić ten czujnik samemu? Gdzie dokładnie się taki czujnik znajduje?

Z tego co udało mi się namierzyć to koszt czujnika około 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się podda ten czujnik bez palnika to można wymienić samemu:) u mnie trzeba było grzać. Uszkodził się w ten sam sposób ale wcześniej prawdopodobnie trochę kłamał i EGR się otwierał za mocno. Czujnik jest wkręcony w kolektor wydechowy przy 4 cylindrze. Diagnostyka tego czujnika przez komputer jest słaba. Jak wyrzuca błąd to znaczy że już mało co wskazuje. Wystarczy żeby pokazał 105stopni gdzie 100 to minimum co wskazuje a już nie ma błędu. Ja bym nie czekał z wymianą bo nie wiadomo jak się zachowa wypalanie filtra.

 

Cena też mi się wydaje wysoka. Ja za nowy z ntk płaciłem 200zl tyle że mój był oryginalnie z zieloną osłona potem były z brązową. Z brązową mogą być droższe.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, cinal7 napisał:

Pytanie. Czy można wymienić ten czujnik samemu? Gdzie dokładnie się taki czujnik znajduje?

Znajduje się za silnikiem, powinien mieć jasnobrązową wtyczka. Jak zlokalizujesz tę wtyczkę to doraźnie możesz pozbyć się błędu. Po rozpięciu wtyczki włóż w miejsce wtyczki czujnika opornik 100 Ω o mocy 0,5 W. Sterownik odczyta temperaturę 600 stopni. Błędu nie będzie, filtr będzie wypalał się normalnie. Według mojej wiedzy ten czujnik przede wszystkim zabezpiecza przed osiągnięciem temperatury spalin powyżej 700 stopni, wówczas ogranicza zuboża dawkę paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!