Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o pomoc w ocenie ogłoszeń


Arkos1234

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, LTar napisał:

160 000 km to już b. duży przebieg.

Duży,ale nie bardzo duży jeśli piszemy o dieslu.

8 minut temu, LTar napisał:

Tzn. przy 160 000 zaczynają się wydatki eksploatacyjne, opony, hamulce, amortyzatory, zaciski itd.

I do tego czasu jeździsz na jednym komplecie opon czy hamulców?

Prawda jest taka,że kupując nowe auto z salonu niekiedy częściej je naprawiasz niż te z rynku wtórnego-jeśli poprzedni właściciel dɓał/serwisował to on poniósł koszty.

Przy tym przebiegu powinien już być wymieniony rozrząd.

Tak naprawdę ocena forumowa mało Ci pomoże.Lepiej pytaj sprzedawcę o papiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem auto kupione z przebiegiem 136 000 km i jeździłem nim przez 25 000 km i wiem ile rzeczy było do zrobienia. I to była sama eksploatacja. A kolejne rzeczy się zbliżały. Takie rzeczy jak amortyzatory z kompletnym mcpersonem wymienia się przy 160 000, wchodzi już 3 komplet tarcz. 3 komplet opon. Trzeba zmienić zaciski i całą masę innych rzeczy, które już się zużyły. Nie mówiąc, że po 5 latach trzeba zmienić akumulator. Po raz 2 trzeba zmienić olej w skrzyni itd.

 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, LTar napisał:

Miałem auto kupione z przebiegiem 136 000 km i jeździłem nim przez 25 000 km i wiem ile rzeczy było do zrobienia

Albo kupiłeś trefny egzemplarz,albo nie dbałeś o auto lub pokonywałeś trudny teren (czytaj dziury) albo przebieg faktyczny był ×2.

 

2 godziny temu, LTar napisał:

Takie rzeczy jak amortyzatory z kompletnym mcpersonem wymienia się przy 160 000,

Na to nie ma reguły.

Ja przy 200tys wymieniałem tylko sprężyny bo amortyzatory były dobre.

2 godziny temu, LTar napisał:

wchodzi już 3 komplet tarcz

Jak kupi auto z przebiegiem 60tys to też będzie szykował się na wymianę tarcz,więc to żaden argument.

 

2 godziny temu, LTar napisał:

Trzeba zmienić zaciski i całą masę innych rzeczy

Trzeba? Zacisków w życiu nie wymieniałem a auta miały różne przebiegi.

I o jakich innych rzeczach piszesz,których by nie trzeba było wymieniać mając np 120tys przejechanych kilometrów?

2 godziny temu, LTar napisał:

Nie mówiąc, że po 5 latach trzeba zmienić akumulator. Po raz 2 trzeba zmienić olej w skrzyni itd.

I znów-trzeba czy można?

W serwisówce nie widzę nic na temat wymiany oleju w skrzyni (skrzynia manual) a akumulator wymienia się jak zdechnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto kupiłem z prawdziwym przebiegiem i było dość zadbane. 

To co piszesz to jest dywagacja. Po prostu z pewnym przebiegiem i wiekiem zaczynają się wydatki eksploatacyjne. I tak już jest. Nie ma sensu nad tym dyskutować. 

Jednemu zepsuje się to, drugiego co innego. To nie muszą być wielkie rzeczy ale trzeba będzie kasę wkładać. 

Miałem 3 nowe auta z salonu wciągu ostatnim 13 lat i każde z nich sprzedawałem z wiekiem 4-5 lat żeby ominąć naprawy pogwarancyjne i eksploatacyjne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, LTar napisał:

Po prostu z pewnym przebiegiem i wiekiem zaczynają się wydatki eksploatacyjne

Wydatki eksploatacyjne zaczynają się od momentu zakupu auta i nie rozumiem dorabiania przez Ciebie do tego ideologii.

Jeśli co 50tys czas na wymianę tarcz to wymieniasz je co 50tys bez względu na przebieg i to jest wydatek ekspoatacyjny-koszt,który ponosisz od momentu odebrania auta z salonu.

23 minuty temu, LTar napisał:

Miałem 3 nowe auta z salonu wciągu ostatnim 13 lat i każde z nich sprzedawałem z wiekiem 4-5 lat żeby ominąć naprawy pogwarancyjne i eksploatacyjne. 

A i tak ponosiłeś koszty napraw eksploatacyjnych typu wymiana oleju itd. ,więc to kolejny dziwny argument.

 

Rozumiem,gdybyś pisał wprost o wymianie sprzęgła,wtrysków czy turbo,ale pisałeś o rzeczach,które się wymienia zgodnie z przebiegiem auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo takie rzeczy jak wtryski czy turbo powinno jeszcze wytrzymać. Natomiast, tak, też może być konieczność ich wymiany. 

Samochód się zużywa z każdym km I z każdym rokiem. 160 000 to już dużo km, jak na dość młode jeszcze auto, bo ma tylko albo aż 5 lat. A moim zdaniem 5 lat i 150 000 to jest idealny okres na wymiany eksploatacyjne. 

Tarczy nie zmieniam co 50 000, bo co 60 000 zmieniam klocki, a tarcze raczej co 90-100 000 km. Więc tutaj też przy 160 000 zbliżałby się termin wymiany i tarcz i klocków. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, LTar napisał:

. A moim zdaniem 5 lat i 150 000 to jest idealny okres na wymiany eksploatacyjne. 

Ja nadal nie rozumiem co Ty masz z tymi wymianami eksploatacyjnymi?

Przecież takie wymiany są od momentu zakupu auta.

56 minut temu, LTar napisał:

Tarczy nie zmieniam co 50 000, bo co 60 000 zmieniam klocki, a tarcze raczej co 90-100 000 km

Mocno naciągane tak jak wymiana oleju co 30tys km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2023 o 11:59, ozi58 napisał:

@LTar, @tomi222 spróbujcie zająć się tematem podanym w linku powyżej. Cały temat jest o pomocy w zakupie auta i zainteresowany chyba rozumie co oznacza przebieg 160 kkm. Wolałby przeczytać więcej komentarzy na temat konkretnego auta z podanego linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z podanego linku widać ładnie odpicowane do sprzedaży.

Wyposażenie dość bogate,ale bez pure led z przodu.

Z tego co widzę jest aktywny tempomat (fajna sprawa w trasie) i raczej asystent parkowania.

Auto ściągane z Niemiec dlatego dobrze by było sprawdzić historię pojazdu po nr vin.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tej strony https://www.historiaszkod.pl/ pojazd nie posiada szkód. Teraz kwestia pobrania jakiegoś raportu jak z przebiegiem bo to z Niemiec to różnie. Mam już taki mętlik w głowie z tymi Megane albo szukać taką z w miarę wyposażeniem czy sporo tańsza tzw. ,,bieda" z pewną historią krajową...Sporo ich jest teraz w ogłoszeniach, dowiedziałem się że to są poflotowe auta z Polpharmy. Taką meganke już można wyrwać do 45 tys.

@LTar i @tomi222 odnośnie waszej konwersacji na temat eksploatacji itp. myślę że Megane 4 jest dobrym rozwiązaniem w tych czasach jeżeli chodzi o ceny aut(przebieg/rocznik). Podam swój przykład budżet 50tys w pierwszej kolejności miała być audi A4 b8 tam dopiero są przebiegi i bardzo ciężko o wiarygodny  (wiadomo ściągane z DE). Tutaj mam renault, młodsze o  ok 5lat, przebieg co najmniej mniejszy o 100-150tys. Jedyne czego nie można zarzucić audi to jej wykonanie. Plan jest taki aby ustrzelić auto do 150tys km i myślę że ten przebieg nie będzie groźny dla tego modelu. Jedynie co, to tak jak mówicie może być już rozrząd do wymiany, może się dwumas odezwać itp. ale oglądając już dwie sztuki sprzedawcy proponowali na 3 miesiące gwarancję  z możliwością  przedłużenia do roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Sarna1 napisał:

Na pewno lepiej jeździ od Megane, ale w srodku ciaśniej

Nie wiem jak się jeździ tym focusem,ale w środku faktycznie jest ciaśniej.

Sama bryła auta też taka sobie-przód naprawdę im się udał,ale ten tył,ehhh.

Ogólnie w mojej ocenie meganka wygrała z focusem pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sarna1 napisał:

Jak szukasz czegoś rozsądnego cenowo to masz jeszcze Focusa 

Focusa również oglądałem i potwierdzam ciasno w środku, nawet bym to zniósł ale tylna kanapa zero komfortu. Myślę że ten 2.0 w takiej budzie już robi robotę no ale coś za coś. Mam do obejrzenia jeszcze dwie renówki i na spokojnie sobie to przemyśle. Na pewno będę chciał moc podnieść i wymienić radio na android.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2023 o 13:13, ozi58 napisał:

Jedynie co, to tak jak mówicie może być już rozrząd do wymiany, może się dwumas odezwać itp. 

Rozrząd jest tak prosty do wymiany, że aż boli. Jedna roboczogodzina, pasek i jedna rolka, jak ktoś się upiera to może i pompę wody. Dwumas to jest wielka rzadkość, ale sprzęgło to i owszem, zdarza się ale tu raczej dużo zależy od kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!