Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Filtr GPF a jazda miejska


rfneo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mają koledzy wiedzę jak zachowuje się filtr GPF w silnikach benzynowych podczas jazdy miejskiej ?

Specyfika jazdy w małym mieście (wożenie dzieci do przedszkola i zakupy) - od 1 do 5 km i silnik stop. Średnio co 2 miesiące trasa 2 x 300 km i ewentualne wakacje.

Niestety wszystkie auta, które mnie interesują są wyposażone w ten 'gadżet'... i dlatego nurtuje mnie pytanie czy w moim przypadku ten filtr nie będzie się notorycznie zapychał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam MIV z silnikiem 1.33 i od nowego roku i niestety robię podobne odcinki ze względu na zmianę pracy - zamiast robić 46 km w jedną stronę, robię 4 km.

Mam wykupione rozszerzenie do aplikacji Motordata i ta aplikacja pokazuje ciśnienie różnicowe przed i za filtrem. Na razie ten parametr u mnie wynosi 3-5 hpa dla wolnych obrotów. Bardziej martwią mnie odczyty korekt czasu wtrysków. U mnie dla pierwszego cylindra 0; drugi ma korekty albo + albo - 327; trzeci + 200; czwarty od -80 do +100 mg.

Myślę, że nie będzie źle. Ja planuję, jak tylko pogoda się poprawi, przesiąść na rower, bo to jedyny słuszny kierunek. Po zmianie tego taryfikatora czuję się jak przestępca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rfneo napisał:

nurtuje mnie pytanie czy w moim przypadku ten filtr nie będzie się notorycznie zapychał ?

W silniku benzynowym ;

   - spaliny mają dużo wyższą temperaturę od diesli,

  -  dużo łatwiej jest stworzyć warunki sprzyjające przeprowadzeniu procesu wypalania sadzy,

  -  procedura wypalania jest inicjowana częściej i wymaga krótszych okresów obciążenia silnika,

  -  warunki sprzyjające wypalaniu bez problemu - uzyskiwane są w mieście,

Bardziej niekorzystne dla silnika benzynowego;

   - małolitrażowego, turbodoładowanego z wtryskiem bezpośrednim,

   - jest zjawisko LSPI

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Po zmianie tego taryfikatora czuję się jak przestępca.

Dobre, dlatego ja jeszcze w tym roku nie siadłem za kółko:-D .

Filtrem się nie przejmuj, benzyna to nie diesel, praktycznie nie ma sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku nowych silników benzynowych Renault stosowane są oleje RN17 które są Low Saps. Obniżona jest liczba zasadową chociaż olej Elf ma całkiem wysoką.

Ja staram się nie jeździć obrotami poniżej 1800 w 1.3 i 2000 w 1.0 (zresztą i tak nie ma czym jechać poniżej 2000).

Dodatkowa niedogodności jazdy na krótkich dystansach to nie osiąganie optymalnej temperatury pracy silnika - ciecz i olej. Już dawno nie widziałem masła pod korkiem wlewu oleju. Dodatkowe niebezpieczeństwo to możliwość zamarznięcia odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!