Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat „Skontroluj oświetlenie” Megane III 1.9dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z ksenonami (Megane 3 1.5 dci 110km 2011) a mianowicie zaczął pojawiać się komunikat, skontroluj oświetlenie. W momencie wyskakiwania komunikatu prawy ksenon poruszał się i zostawał maksymalnie skręcony w prawo do chwili zgaśniecia komunikatu, drugi natomiast świecił prosto. Mam następujące problemy.

- jeden ksenon (prawy) pozostał skręcony maksymalnie w prawo, bez względu na skręt kół, natomiast drugi świeci prosto

- ksenony nie poruszają przy skręcaniu (nie działa "doświetlanie" zakrętów)

- przy starcie lewy ksenony robi tzw. zeza - porusza się na boki i się poziomuje, drugi natomiast cały czas jest skręcony maksymalnie w prawo.

Wiecie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki poziomowania raczej będą ok. Sprawdź tak jak Prezes zasugerował, kostkę przy reflektorze, a jak to nie pomoże, to będzie trzeba rozebrać reflektor i sprawdzić silniczki odpowiadające za skręt soczewki. To już lepiej będzie zlecić jakiemuś zakładowi regenerującemu ksenony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zawieszeniu masz jedynie czujniki poziomowania (z przodu przy lewym amortyzatorze i z tyłu przy lewym wahaczu). Skręt jest powiązany z czujnikiem skrętu kierownicy na kolumnie kierowniczej. Jakby to padło, to oba reflektory równo by się nie skręcały, a u Ciebie ewidentnie jest problem w jednym z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się teraz oprócz tego, że ani jeden ksenon nie skręca się przy skręcie kierownicą to prawy świeci cały czas w prawo tak jakby się zaciął. Tylko przy teście przy wkładaniu karty lewy ksenon się porusza i poziomuje w momencie gdy prawy jest w tej zablokowanej pozycji.  Natomiast żaden nie skręca przy skręcaniu kierownicą. Chyba że nieprawidłowe działanie jednego blokuje działanie skręcaniu drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z silniczków otrzymuje osobno polecenia samokontroli z modułu ksenonów . Prawy ma zasilanie + 12 V po zapłonie na dwóch pinach - 1 i 2. Polecenie z modułu ksenonów jest wysyłane do pinu 4. Pin 3 tego silniczka ma mieć sztywne połączenie z masą. Podejrzewam brak komunikacji między modułem ksenonów a pinem 4 silniczka korekcji lub brak masy na pinie 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2021 o 20:36, aniewa napisał:

 . Prawy ma zasilanie + 12 V po zapłonie na dwóch pinach - 1 i 2. Polecenie z modułu ksenonów jest wysyłane do pinu 4. Pin 3 tego silniczka ma mieć sztywne połączenie z masą. Podejrzewam brak komunikacji między modułem ksenonów a pinem 4 silniczka korekcji lub brak masy na pinie 3.

W którym miejscu znajduje się masa na pinie 3?

 

Są nowe objawy po "poruszaniu" styków, silniczek w niewłaściwie działającym ksenonie porusza się teraz "ociążale" tylko w pozycji lewo prawo, natomiast nie działa poziomowanie. Może silniczek powoli szwankuje i trzeba go wymienić, co o tym sądzicie?

Edytowane przez Damian121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam grupę, jakiś czas temu kupiłem Megane 3 i od początku borykam się z pewnym problemem z xenonami lewy xenon jakby zablokował się z jednej strony i w danej pozycji zostaje, nie przeszkadza to w normalnym użytkowaniu ale wyświetla się komunikat o skontrolowaniu świateł. Ktoś z was miał podobny problem? I mógłby nakierować o co może chodzić?

Zdjęcie poglądowe jeden jest okej a drugi krzywo 

808085DD-3720-4C61-B079-79FE6137F583.jpeg

D5C50A6B-372E-4507-B885-6085EE6472C8.jpeg

 

Połączone z istniejącym tematem aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!