Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak zasilania pompy paliwa 1.5dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie dotyczy Megane III, rocznik 2013, 1.5dCi 110KM.
Samochód nigdy nie sprawiał żadnych problemów, natomiast ostatnio stał nieużywany ok. 2 miesięcy - no i nie chce odpalić.
Nie słychać pompy paliwa - ale dostałem się do niej, i wygląda na to, że nie dochodzi tam zasilanie.
Przypuszczam, że możliwe, że przy długim staniu, nie wiem - zebrało się wody w baku, może zamarzło to gdzieś w pompie i przy próbie uruchomienia strzelił jakiś bezpiecznik?
Czy ktoś się spotkał z takim problemem, i mógłby podpowiedzieć, gdzie szukać rozwiązania?
Gdzie szukać bezpiecznika pompy, albo przekaźnika?
A może nie ma czego szukać, bo nic takiego nie występuje, tylko - jak to w dzisiejszych autach - będzie do wymiany jakiś cały moduł?
Auto mam od nowości, więc wykluczam czyjeś grzebanie, nie przejechało jeszcze 150 tys. km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz pompę to bezpiecznik powinien być ten sam co do wskaźnika poziomu. Gdy wskaźnik pokazuje poziom to bezpiecznik jest ok. Do zespołu pompa-pływak dochodzą cztery przewody?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, do pompy dochodzą cztery przewody.
Na dwóch grubszych spodziewałem się zasilania pompy - więc tam sprawdzałem, ale nie pojawia się napięcie [a chyba powinno w chwili włożenia kart, nie? Odpowiednik tego, co zawsze było słychać pompę na parę sekund przed odpaleniem].

Wskaźnik pokazuje prawidłowy poziom paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie pompy to prawdopodobnie biały przewód 1,5 mmmoże sprawdź na nim napięcie względem dowolnej masy w samochodzie. Po włożeniu karty powinna ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak jak pisałem wyżej - zasilania na pompie nie ma.

Pompa jest w obudowie plastikowej, więc zasilanie jest doprowadzone dwoma przewodami - na przewodzie masowym masa jest obecna, na "+" brak sygnału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić, czy z modułu UPC wychodzi zasilanie. Poniżej schemat zasilania pompy w dieslu dla najnowszego UPC.

1337 - UPC - zasilanie pompy z brązowej wtyczki CN2 pin numer 1.

1767 - pompa

0201_A4.PDF

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPC masz takie jak na rysunku? Chodzi o rozmieszczenie wtyczek. Na pinie 1 złącza CN 2 jest szary przewód. Schemat pokazuje, że z pinu 1 CN 2 zasilana jest pompa elektryczna diesel. Z kolei w opisie złącza CN 2 ten pin opisany jest jako nieużywany więc w sumie już sam nie wiem.

image.thumb.png.a71d47b89a364f66d8206bd1eb0a0df1.png

Znalazłem schemat dla pompy paliwa ale bez systemu S&S. Na nim wyjście do pompy jest z zielonego złącza CM 2 na pinie 2.

pompa.thumb.JPG.28073538a1b1980f91f6250433da7a7d.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, u mnie UPC wygląda inaczej - załączam fotkę, zaznaczyłem na niej zielona strzałką szary przewód o którym piszesz.
Raczej wszystko się zgadza z Twoim pierwszym opisem - a żadna wtyczka nie jest zielona.

 

IMG_3955.thumb.JPG.cf6e4df4fc9b9c947628a2877079dcd9.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha - tylko żebym to ja wiedział, gdzie tego przekaźnika szukać....
W starszych autach było łatwo...
Chyba że on się mieści właśnie w tym module UPC?
Hm, w sumie trzeba by go otworzyć i poszukać... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik jest wlutowany do modułu UPC. Łatwiej kupić drugi moduł na podmianę niż szukać elektryka który to zrobi a na pewno wyjdzie drożej. Kiedyś taki moduł kupiłem za 30 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!