Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 DCI M9R. Błąd pełnego DPF, niska temp. cieczy


Trynithy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Panowie, mam pytanie do tych co znają dobrze te silniki. Jakie warunki muszą być spełnione aby sterownik przeprowadził procedurę wypalenia dpf? Samochód przyjechał w trybie awaryjnym, z błędami:

- DF1087
- DF1090
- DF308
- DF1090

 

Pierwsze co rzuciło się w oczy to temperatura płynu 60 stopni, wymieniłem na oryginalny termostat Renault i grzeje się ładnie do 90 stopni. Zrobiłem 30 km i błędy nie wracają, samochód ma moc, nie dymi. Niestety mój interfejs w przypadku Renault jest trochę ślepy, nie mam jakichkolwiek informacji o dpf. Moje pytanie brzmi na co jeszcze mógłbym zwrócić uwagę? Jak "sprowokować" wypalenie DPF bez programu? Rok temu był czyszczony filtr w zakładzie, ale jak widać usuneli skutek a nie przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Trynithy napisał:

Jak "sprowokować" wypalenie DPF bez programu?

Możesz to zrobić na trasie. Musisz go wkręcić na obroty nie mniej jak 3000 (bieg może być niższy) i tak przytrzymać przynajmniej pół godziny, a następnie zejść do 2000 i po krótkim czasie powinien przejść do wypalania. Stanie się to pod warunkiem sprawności całego układu.i nie  obciążaniu silnika dodatkowym zwiększeniem prędkości.

Tak w największym skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DF 1087 to błąd związany z obwodem górnej sondy tlenu. Sonda jest wkręcona w wydech za silnikiem

DF 1090 mówi o braku masy sondy wymienionej powyżej. Masa podawana jest przez sterownik silnika. Pin 2 sondy w sześciopinowej wtyczce.

DF 308 - filtr dpf przepełniony, masa sadzy przekroczyła 58 gr i przy tym błędzie regeneracja jest automatycznie wstrzymana. Pozostaje tylko regeneracja clipem lub pyclipem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Wszystkie z wyżej wymienionych błędów znikły po wykasowaniu. Pojawia mi się teraz tylko taki krzak o numerach 026669 i 013052, kompletnie nic to nie mówi. Samochód zrobił już 100 km i nie ma poza tym problemów jakichkolwiek. jest szansa, że problem się rozwiązał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aniewa napisał:

Pozostaje tylko regeneracja clipem lub pyclipem.

 

Tymi narzędziami możesz to podejrzeć. Takiej gwarancji nikt nie da nie mając podglądu na parametry. Metoda "przedmuchania" jest wspomagająca. Jeżdżąc samochodem z tym silnikiem czujesz to po jego pracy i wskazaniu średniego zużycia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!