Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje karoserii oraz błędy.


Maniek29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie otóż mam prwnien problem z wibracjami na jałowych obrotach na nagrzanym silniku(wcześniej nie wibruje bo chodzi zapewne na wyższych obrotach).

Dodam że nie kopci, obroty nie falują, posiada swoją moc. Dla lepszej diagnostyki zaprezentuje filmik w linku później na platformie YouTube.

Wibracje silnika Youtube

 

Błędy jakie mi wyszły w aucie to:

 

============1==============
P0833(62)
Raw code: 083362
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Clutch pedal position (CPP) switch B - circuit malfunction

============2==============
P0574(62)
Raw code: 057462
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cruise control system - vehicle speed too high

============3==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============4==============
P0190(15)
Raw code: 019015
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - circuit malfunction

============5==============

Raw code: 0089F1
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel pressure regulator 1 - performance problem

 

 

Dziękuję za przeczytanie oraz zapraszam do wypowiedzi odnośnie mojego problemu.

Przebieg auta 110 tysięcy kilometrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

udało się ustalić co było przyczyną wibracji? Mam ten sam problem u siebie, że na ciepłym silniku jak obroty jałowe spadną do okolo 800 to wibruje. Wymieniłem olejową poduszkę silnika ale nic nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych poduszek jest tam kilka, sam mam je do wymiany - co prawda w 1.5, ale objawy te same + jak dotknie się palcem drążka zmiany biegów to wręcz chce wypaść. Wibracje ciut ustępują, gdy działa kompresor klimatyzacji bo obroty podnoszą się o 50 obr/min, zależy również pod jakim kątem stoi samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pozostałe poduszki i jest zmiana pod tym względem że wibracje są nadal ale teraz znikają po wciśnięciu sprzęgła. Wcześniej przy wciskaniu sprzęgła nie było róznicy. Wychodzi na to ze dwa problemy były w tym samym czasie, jeden to wadliwa któraś poduszka a drugi to chyba dwumasa się odzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również wymieniona poduszka przy skrzyni biegów? Dwumasa albo "jednomasa" - pytanie co kto z tym autem robił i co wrzucał

 

Silnik pracuje równo? Jak zachowuje się przy gaszeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka pod skrzynią też wymieniona. Silnik pracuje równo i nie zauważyłem żadnych typowych objawów dwumasy. Przy gaszeniu też nic nie słychać. Szukałem informacji jak to wygląda ze sztywnym kołem i ludzie piszą że rzeczywiście trochę bardziej trzęsie ale różnica jest mała więc chyba poprzedni właściciel nie założył sztywnego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, arecki66 napisał(a):

wibracje są nadal ale teraz znikają po wciśnięciu sprzęgła.

Wcześniej przy wciskaniu sprzęgła nie było róznicy.

Przy wciśniętym sprzęgle;

  - dwu-masa zostaje przy silniku,

  - rozłączny jest układ napędowy od sprzęgła, poprzez skrzynie biegów, półosie i koła,

Do kontroli;

  - łożysko podporowe półosi prawej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem jeszcze raz u mechanika i poduszka pod skrzynią została wymieniona na oryginał, wcześniej był założony zamiennik. Dodatkowo została poprawiona obudowa filtra powietrza bo podobno opierała się o nadkole i teraz nie mam już wibracji ale pozostał lekki stukot na wolnych obrotach który słyszę tylko siedząc w środku auta. Co ciekawe czasami znika sam z siebie na chwilę, jak jest i wcisnę sprzęgło to się nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!