Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty megane 2


krzychu83

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Megane 2, ph1

Od jakiegoś czasu mam  problem z obrotami - potrafią spaść do ok.500, silnik zaczyna nierówno pracować, praktycznie nie reaguje na pedał gazu (trzeba depnąć do końca) a przy próbie ruszania szarpie i dławi.  Dzieje się tak głównie w mieście, korku. W czasie normalnej jazdy problem nie występuje nawet gdy wrzucę "na luz". 

Cewki NGK mają 1,5 roku, świece dwa lata. Skontrolowałem obydwie rzeczy i wszystko wyglądało ok, jedynie świece i cewki były pokryte takim "masłem" (ale potem doczytałem że to mogła być pasta przeciw wilgoci). W każdym razie oczyściłem cewki i świece z tego "czegoś" ale i tak raz na jakiś czasie jej "odwala". Czytałem gdzieś opinie, że to może być coś z powietrzem i/lub paliwem. 

W międzyczasie założyłem instalację gazową, ale raz na jakiś czas ten problem występuje więc układ paliwowy to nie ta droga...

Już powoli mnie to zaczyna irytować powiem Wam....

O ile do lekkiego "kangurzenia" na zimnym silniku się już przyzwyczaiłem (chodzi sobie minutkę na wolnych z rana), to ta przypadlosc jest mało przyjemna a wręcz mało bezpieczna...

Tu nie ma reguły, kiedy ona w  jakiej sytuacji zagrymasi. ostatnie 4 tygodnie było idealnie w ostatnich dniach zrobiła tak kilka razy ?

Byłem na clipie i zero błędów (aczkolwiek pracowała normalnie)  Jak zaczęła grymasić poodłączałem po kolei cewki i za każdym razem praca była jeszcze gorsza ( czyli każdą cewka niby pracowała). 

Jeśli ktoś miał/ma podobny problem to proszę o jakąś podpowiedź gdzie szukać przyczyny. 

Pozdrawiam

Edytowane przez krzychu83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręcasz butle z gazem i wszystko robisz tylko na benzynie. Dopóki nie naprawisz nie używasz LPG.

Czy po wyłączeniu sterowania zaworem zfr też następuje taki spadek obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacz mi po co mam butle zakręcać skoro mogę przełączyć na benzynę?

Lukne na ten temat o elektrozaworze , kiedyś tam zaglądałem, ale tam głownie były problemy z odpaleniem i brakiem mocy. W moim przypadku moc ma, na trasie zachowuje się normalnie. Odpala idealnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa - jeden uszkodzony wtryskiwacz LPG i dodaje się do zasilania benzyną. Skutek - obniżenie obrotów biegu jałowego.

To, że jedzie nie oznacza, że ma moc. Możesz mieć przez to zwiększenie życia paliwa przekraczające 20% w stosunku do LPG. Nieco mniej będzie na benzynie.

Przykre jest to, że mechanik zakładający LPG założył ci instalację dla własnej korzyści i dokładnie jej nie wystroił. Nie szkoda Ci wypalających się zaworów. Przypuszczam, że masz zapłon znacznie przesunięty do przodu. Warunek podstawowy to olej 5W.

Widzę, że ten temat dla Ciebie nie jest obcy, bo rok z nim walczysz.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Kolego, czy przeczytałeś mój post ze zrozumieniem? Taki sam problem był na benzynie, gdy LPG nie było zakładane. Mapy sterownika LPG są ok. Miałem 4 auta na LPG, przechodziłem różne problemy  ale ten raczej z samą istalacją nie jest związany.

Odwala jej bez różnicy jakim paliwem jest zasilany. I to robi różnie, czasem w tygodniu robi codziennie, a czasem przez miesiąc a nawet dłużej pracuje idealnie :)

 Mogę świece wymienić (koszt nie jest ogromny) a cewek to mi się nie uśmiecha tak o ,lekką ręka   ponad 400zł wywalić, nie wiedząc czy to faktycznie one :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie o żadnych wymianach nie ma mowy. - nic nie sugeruję. Ja tylko mogę domniemać, ale bez pomiarów nic nie wiem - tu nie chodzi o chwilowe błędy, które kasują się przy każdym wyłączeniu zapłonu. Spotkałem takie przypadki, gdzie każdy wskazywał na sterownik, a przyczyną były drobiazgi.

Sprawdź jeszcze, czy mapsensor jest sztywno zamocowany. Sprawdzałeś świecie - w gnieździe 2 lub 3 cylindra nie było śladów oleju,?.

36 minut temu, krzychu83 napisał:

 Mapy sterownika LPG są ok. 

Podaj korekty długoterminowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, jabrze napisał:

Na razie o żadnych wymianach nie ma mowy. - nic nie sugeruję. Ja tylko mogę domniemać, ale bez pomiarów nic nie wiem - tu nie chodzi o chwilowe błędy, które kasują się przy każdym wyłączeniu zapłonu. Spotkałem takie przypadki, gdzie każdy wskazywał na sterownik, a przyczyną były drobiazgi.

 

No właśnie, boję się że to właśnie jakaś pierdoła, trudna do zlokalizowania. Czemu Clip niczego nie pokazuje wg.mechanika? (a nie jest to jakiś chłopek z przypadku, tylko człowiek oblegany  z terminami miesiąc do przodu). Wszystko w normie i tak jak jej odwala tak w sekundzie przechodzi. Jak obroty spadną następnym razem wyłączę silnik i zobaczę czy wróci do normy...

Danych żadnych Ci nie podam. Raz- nie pamiętam (gazownik robił kontrolę 2 tyg.temu), a dwa- kompletnie się na tym nie znam. Jestem muzykiem a nie mechanikiem, i te wszystkie wykresy i dane mało mi mówią ???

Co oprócz tego mapsensora mogę fizycznie jeszcze sprawdzić? (Wykręcić, wyczyścić itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma złotego środka. Trzeba zrobić pomiary statyczne i dynamiczne kilku parametrów, żeby wstrzelić się z podejrzeniem. Nie wystarczy samo sprawdzenie błędów.

Jeśli w takim stanie kupiłeś, może to być np. źle zregenerowany alternator.

Podałem mapsensor i ślady oleju z odmy bo często przyczyną jest nieszczelny kolektor dolotowy.

Może być tak, że gdy pracuje normalnie jest źle, a w stanie awaryjnym, po wyłączeniu jednego czujnika jedzie normalnie. Wystarczy brak komunikatu i jesteś tego nieświadomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiadomo, ale jeśli w czasie jazdy próbnej wszystkie pomiary są ok? :)

Zastanawiam się nad kupnem modułu OBDII i jezdzić z PyClipa podłączonym, może wtedy dziada dorwę...

Przyszła mi jeszcze myśl, czy ten problem nie jest związany z regulatorem napięcia przy alternatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, krzychu83 napisał:

Przyszła mi jeszcze myśl, czy ten problem nie jest związany z regulatorem napięcia przy alternatorze?

Były przypadki falowania i znacznego spadku obrotów w silniku 1,4 po wymianie regulatora na nieoryginalny. Czy tak też jest w 1,6 nie słyszałem o takim przypadku ale warto sprawdzić. 

Gdybyś kupował moduł OBD2 to koniecznie na chipie PIC18F25K80 bo inne mogą nie działać z pyclipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

moduł OBD2 to koniecznie na chipie PIC18F25K80 bo inne mogą nie działać z pyclipem.

On się łączy z większością marek samochodowych. Szukam rozpiski pinów do multimediów innych marek. Kiedyś zrobiłem z tym print screena i nie mogę znaleźć w laptopie. Myślę o uniwersalnej przejściówce.

2 godziny temu, krzychu83 napisał:

Przyszła mi jeszcze myśl, czy ten problem nie jest związany z regulatorem napięcia przy alternatorze?

Takich przypadków jest wiele. Ktoś musiał ściągnąć od "małych, żółtych rączek" i u nas wdrożył na rynku. Pasuje tylko mechanicznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odgrzewam temat, bo rozwiązanie może komuś się przydać...

Mechanik jezdził moim autem przez cały tydzień, wszędzie (po części, z rodziną, na zakupy) jak tylko mógł to  z podpiętym cilpem.

Od czasu do czasu pojawiał się błąd pierwszej Sondy, który po ponownym uruchomieniu silnika znikał i nie pojawiał się podczas skanowania, dopiero po pewnym czasie jazdy

Sonda wymieniona, ustało lekkie poszarpywanie na zimnym, obroty nie znikają, ba...stwierdzę nawet że silnik ma więcej werwy, lepiej reaguje na gaz.

Pozdrawiam

Krzychu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, posiadam Megane 2 2003r 1.6 113km, instalacja gazowa stag, problem występuje na gazie jak i benzynie, podczas jazdy auto zachowuje się normalnie przyspiesza bez problemu, problem występuje jak dojadę do świateł, nie zawsze ale co jakiś czas obroty na biegu jałowym spadają do około 500 i trzepie całym autem, gdy przegazuje normalnie wejdzie w obroty potem wraca na około 800obr i zaś spada na 500. Problem tez występuje gdy odpalam samochód i zostawię go. Niekiedy razem z tymi objawami pokazuje się check, ale gdy ruszę spod świateł po chwili znika. A wiec tak auto normalnie jeździ jedynie na biegu jałowym nie zawsze co jakiś czas obroty spadają na około 500 trzepie całym autem. Co to może być za przyczyna?

 

Połączyłem z podobnym tematem aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa podpiął/eła i odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!