Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence 1,6 2010- wszystko w porządku? ale czasami nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna (2 tyg) jestem posiadaczem Fluence 1,6 110KM 2010 102tyś km. Dwa dni po zakupie auto przestało gadać (akurat na parkingu po sklepem). 

Po przekręceniu kluczyka wszystko się normalnie pozapalało tylko silnik nie odpalił (CISZA)- nie podjął rozruchu. Odpalanie z kabli nic nie dało, na popych też nie. Skończyło się lawetą i wizyta u mechanika, w sumie to ostatecznie u elektromechanika. Została wymieniona cewka indukcyjna w sterowniku UPC. Auto ponownie zaczęło jeździć. Na następny dzień wymieniłem stary akumulator z 50A (dziwne- pokazywał ładowanie na poziomie 14,8V przy włączonym silniku) na 53A ( przy włączonym jest 13,4V, bez 12,8V)- tuż po wymianie znów wszystko się zapaliło ale silnik nie gadał, po 15 min odpalił i ponowna wizyta u elektromechanika. Podobno pierwsza cewka którą wstawił przepaliła się, więc teraz zalutował dużo większy "i na zewnątrz". 

Cieszyłem się z tego dobrodziejstwa tydzień. Dziś rano (chłodno ale nie wilgotno) nie chciał ruszyć - to samo wszystkie kontrolki w porządku, system pokładowy OK. A silnik nic?!?! po 5 przekręceniach kluczyka silnik przemówił, przez resztę dnia nie było problemu z odpalaniem. 

Poprzedni właściciel mówi że nigdy mu tak nie robił- ale czy można w obecnych czasach wierzyć komuś na słowo.

 

Moje pytanie jest takie: czy szukać przyczyny mechanicznej czy elektrycznej. 

Przewody paliwowe, rozrusznik, alternator?

Przewody elektryczne, klamry, elektronika?

Strach gdziekolwiek jechać dalej (i to jeszcze z rodziną), bo nie wiem czy wrócę autem. PROSZĘ O JAKĄKOLWIEK POMOC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna elektryczna. Stacyjka, przekaźnik w UPC, połączenie z UPC do rozrusznika lub sam rozrusznik ( zespół włącznika z bendixem). W dwie osoby można sprawdzić próbnikiem lub żarówka. Sam rozrusznik można sprawdzić podając napięcie bezpośrednio z akumulatora na przewód sterujący ( bez przekręcania kluczykiem) - sprawdzić, czy zakręci.

 

Jeśli rozrusznikiem kręcił, to podejrzenie pada na pompę paliwa, lub czujnik położenia wału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jabrze,

a jak się to ma do tego że nie chce odpalić na zimnym?  i to jeszcze nie zawsze :)

 

"Jeśli rozrusznikiem kręcił"- tak jak pisałem, wszystko normalnie na zegarach świeci a pod maską cisza (nic). A potem jak nigdy nic normalnie odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską po jej otwarciu w poz. zapłon powinno być słychać charakterystyczny dźwięk przepustnicy. Może być cichy. To musisz sprawdzić. Pierwszym podejrzeniem może być zaśniedziałe połączenie sterujące rozrusznikiem - upc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!