Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kołem pompy wtryskowej-Megane III 1.5 dCi silnik K9K830


pawelczyk89

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam taki nietypowy problem z dostaniem koła pompy wtryskowej nr części 8200753620 (dolne koło ze zdjęcia). Chodzi o to że tego koła nie mogę nigdzie dostać, patrzyłem na szrotach, przekopałem cały Internet, jeździłem po sklepach z częściami do francuskich aut i nic. Byłem w dwóch salonach Renault - w jednym powiedzieli że te koła pompy nie są już produkowane i ich zamienniki również, natomiast w drugim powiedzieli że mogą zamówić, ale cena była z kosmosu.

Pierwotne koło pompy było pęknięte na cienkich ściankach, a podczas próby jego demontażu pękło na amen

 

Sugerowano mi że koło które znajduje się na górze załączonego zdjęcia będzie pasowało, sprawdziłem i auto nie działa, na komputerze wyrzuca błąd synchronizacji rozrządu.

Stąd moje pytanie, czy ktoś przerabiał ten temat i wie jak to ugryźć? ewentualnie czy ktoś ma takie koło? 

pozdrawiam

280738584_7468042503268722_538331970685711425_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pawelczyk89 napisał:

sprawdziłem i auto nie działa, na komputerze wyrzuca błąd synchronizacji rozrządu.

To nie musi być wina koła;

  - brak synchronizacji rozrządu - to niezgodność na czujnikach położenia dolnego i górnego wałka,

  - czyli  błędne ustawienie rozrządu,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Problem z kołem pompy wtryskowej-Megane III 1.5 dCi silnik K9K830
W dniu 17.05.2022 o 22:30, omega napisał:

Przecież tych kół jest pełno, wystarczy w google wbić nr. OE np.: https://autoczesci360.pl/ko-o-rozrz-du-nowy-orygina-renault-megane-scenic-3-1-5-dci-8200753620-102101.html

Sprawdzałem to i nie mają tego w magazynie. 

 

Sprawdzone i wszystkie czujniki są dobrze ustawione. To koło które jest na górze ma 1 czujnik a to na dole 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pawelczyk89 napisał:

Sprawdzone i wszytskie czujniki sa dobrze ustawione.

To nie czujniki mają być ustawione, tylko rozrząd, ustawiony na tzw; blokady; 

   - wałki rozrządu,

   - wał korbowy,

   - pompa wtryskowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

To nie czujniki mają być ustawione, tylko rozrząd, ustawiony na tzw; blokady; 

To nie ma nic wspólnego z ustawieniem rozrządu. Ma połamane koło na pompie wtryskowej a dostępne koło współpracuje z innym czujnikiem wałka rozrządu niż to połamane. Ono by zadziałało gdyby @pawelczyk89 miał zwykły czujnik Halla, taki jak w większości dci z systemem Delphi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawelczyk89 napisał:

 

Sprawdzone i wszytskie czujniki sa dobrze ustawione. To koło które jest na górze ma 1 czujnik a to na dole 4

Rozrzad jest ustawiony idealnie jak był wcześniej. Problem z synchronizacją pojawil sie po założeniu złego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Z kąt to wiadomo??

Przecież to widać gołym okiem. Koło z czerwonym krzyżykiem posiada widoczną  na dolnym ramieniu nadlewkę do wzbudzania czujnika hala, natomiast koło właściwe ma cztery różnej wielkości okienka do współpracy z innym rodzajem czujnika wałka. Nawet nie wiem co to za czujnik bo jeszcze takiego nie miałem okazji spotkać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, omega napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Opcje pomp też przejrzałem i nigdzie tego nie ma?

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Przecież to widać gołym okiem. Koło z czerwonym krzyżykiem posiada widoczną  na dolnym ramieniu nadlewkę do wzbudzania czujnika hala, natomiast koło właściwe ma cztery różnej wielkości okienka do współpracy z innym rodzajem czujnika wałka. Nawet nie wiem co to za czujnik bo jeszcze takiego nie miałem okazji spotkać. 

Pytanie czy ewentualnie jest możliwość zmiany czujnika, i wgranie innego software żeby działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykuj, kup czujnik od dowolnego k9k na delphi. Jeżeli Twój ma wyjście na trzy piny to pewnie będzie kompatybilny z tymi od popularnych wersji. Załóż to ogólnodostępne koło i może zagada. Pamiętaj tylko o prawidłowym ustawieniu pompy wtryskowej bo to ma duży wpływ na synchronizację wału korbowego i wałka rozrządu. Softu raczej nie trzeba zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie udało się po kilku dniach przypadkiem znaleźć to koło na allegro... cena za uzywkę 400zł z uwagi na jego rzadkość.

W Renault okazało się że jednak to koło nie jest produkowane, a jego zamiennik (koło na górze) też nie jest produkowane i oba są niedostępne i niewiadome kiedy będą :) 

dziękuję bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!