Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kołem pompy wtryskowej-Megane III 1.5 dCi silnik K9K830


pawelczyk89

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam taki nietypowy problem z dostaniem koła pompy wtryskowej nr części 8200753620 (dolne koło ze zdjęcia). Chodzi o to że tego koła nie mogę nigdzie dostać, patrzyłem na szrotach, przekopałem cały Internet, jeździłem po sklepach z częściami do francuskich aut i nic. Byłem w dwóch salonach Renault - w jednym powiedzieli że te koła pompy nie są już produkowane i ich zamienniki również, natomiast w drugim powiedzieli że mogą zamówić, ale cena była z kosmosu.

Pierwotne koło pompy było pęknięte na cienkich ściankach, a podczas próby jego demontażu pękło na amen

 

Sugerowano mi że koło które znajduje się na górze załączonego zdjęcia będzie pasowało, sprawdziłem i auto nie działa, na komputerze wyrzuca błąd synchronizacji rozrządu.

Stąd moje pytanie, czy ktoś przerabiał ten temat i wie jak to ugryźć? ewentualnie czy ktoś ma takie koło? 

pozdrawiam

280738584_7468042503268722_538331970685711425_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pawelczyk89 napisał:

sprawdziłem i auto nie działa, na komputerze wyrzuca błąd synchronizacji rozrządu.

To nie musi być wina koła;

  - brak synchronizacji rozrządu - to niezgodność na czujnikach położenia dolnego i górnego wałka,

  - czyli  błędne ustawienie rozrządu,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Problem z kołem pompy wtryskowej-Megane III 1.5 dCi silnik K9K830
W dniu 17.05.2022 o 22:30, omega napisał:

Przecież tych kół jest pełno, wystarczy w google wbić nr. OE np.: https://autoczesci360.pl/ko-o-rozrz-du-nowy-orygina-renault-megane-scenic-3-1-5-dci-8200753620-102101.html

Sprawdzałem to i nie mają tego w magazynie. 

 

Sprawdzone i wszystkie czujniki są dobrze ustawione. To koło które jest na górze ma 1 czujnik a to na dole 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pawelczyk89 napisał:

Sprawdzone i wszytskie czujniki sa dobrze ustawione.

To nie czujniki mają być ustawione, tylko rozrząd, ustawiony na tzw; blokady; 

   - wałki rozrządu,

   - wał korbowy,

   - pompa wtryskowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

To nie czujniki mają być ustawione, tylko rozrząd, ustawiony na tzw; blokady; 

To nie ma nic wspólnego z ustawieniem rozrządu. Ma połamane koło na pompie wtryskowej a dostępne koło współpracuje z innym czujnikiem wałka rozrządu niż to połamane. Ono by zadziałało gdyby @pawelczyk89 miał zwykły czujnik Halla, taki jak w większości dci z systemem Delphi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawelczyk89 napisał:

 

Sprawdzone i wszytskie czujniki sa dobrze ustawione. To koło które jest na górze ma 1 czujnik a to na dole 4

Rozrzad jest ustawiony idealnie jak był wcześniej. Problem z synchronizacją pojawil sie po założeniu złego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Z kąt to wiadomo??

Przecież to widać gołym okiem. Koło z czerwonym krzyżykiem posiada widoczną  na dolnym ramieniu nadlewkę do wzbudzania czujnika hala, natomiast koło właściwe ma cztery różnej wielkości okienka do współpracy z innym rodzajem czujnika wałka. Nawet nie wiem co to za czujnik bo jeszcze takiego nie miałem okazji spotkać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, omega napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Opcje pomp też przejrzałem i nigdzie tego nie ma?

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Przecież to widać gołym okiem. Koło z czerwonym krzyżykiem posiada widoczną  na dolnym ramieniu nadlewkę do wzbudzania czujnika hala, natomiast koło właściwe ma cztery różnej wielkości okienka do współpracy z innym rodzajem czujnika wałka. Nawet nie wiem co to za czujnik bo jeszcze takiego nie miałem okazji spotkać. 

Pytanie czy ewentualnie jest możliwość zmiany czujnika, i wgranie innego software żeby działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykuj, kup czujnik od dowolnego k9k na delphi. Jeżeli Twój ma wyjście na trzy piny to pewnie będzie kompatybilny z tymi od popularnych wersji. Załóż to ogólnodostępne koło i może zagada. Pamiętaj tylko o prawidłowym ustawieniu pompy wtryskowej bo to ma duży wpływ na synchronizację wału korbowego i wałka rozrządu. Softu raczej nie trzeba zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie udało się po kilku dniach przypadkiem znaleźć to koło na allegro... cena za uzywkę 400zł z uwagi na jego rzadkość.

W Renault okazało się że jednak to koło nie jest produkowane, a jego zamiennik (koło na górze) też nie jest produkowane i oba są niedostępne i niewiadome kiedy będą :) 

dziękuję bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!