Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy istnieje jakiś sposób na kalibrację silnikow od hamulca ręcznego w scenicu III? Ponad miesiąc temu zmieniałem tylne zaciski na regenerowane wraz z silniczkami i od jakiś dwóch tygodni mam wrażenie że lewy tyl nie odciąga do końca. Koło jest delikatnie cieplejsze niż prawe i na tarczy są ewidentne ślady tarcia klocka, tylko od strony zewnętrznej. Dodam, że ten silnik piszczy przy zaciaganiu jakby coś się w nim slizgało,choć nie za każdym razem. 

 

Z dwa tygodnie temu miałem sytuację e ktorej ten silnik nie odciągnął ręcznego, po ponownym zaciągnięciu i odpuszczeniu kolo odblokowało się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś zaciski i klocki. Do pełni szczęścia należy sprawdzić, czy jarzmo przesuwa się suwliwie na prowadnicach. Załączam link żeby zrozumieć te ruchome trzpienie https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-prowadnic-zacisku-audi-a3-vw-seat-11841155963.  , Nie musisz ich wymieniać, ale należało to wyciągnąć wyczyścić i powtórnie przesmarować. One bez luzów poprzecznych muszą się lekko przesuwać. Ich zatarcie to przyczyna nadmiernego zużycia klocka zewnętrznego i dźwięków przeciążenia hamulca elektrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniałem klocków ani tarcz. Zaciski sprawdzałem, wszystko było dobrze przed założeniem. Wszystko zaczęło się od momentu w którym ręczny z lewej strony nie odpuścił. 

 

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to to, że ten zacisk dzwonił na nierównościach. Mechanik musiał go dokręcać o ćwierć obrotu każdą śrubę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Krauziak napisał:

Wszystko zaczęło się od momentu w którym ręczny z lewej strony nie odpuścił. 

Nowy zacisk pewnie odpuścił, ale jarzmo się nie przesunęło.

Sprężynujące blaszki przy klockach są po to, żeby klocki nie dzwoniły. Należalo je zdjąć łącznie z blaszkami i wszystko wyczyścić.

6 godzin temu, Krauziak napisał:

Mechanik musiał go dokręcać o ćwierć obrotu każdą śrubę 

To już nie mechanik. Połączenie jarzma i zacisku musi być solidnie dokręcone - to Twoje bezpieczeństwo. Śruby trzymające zacisk muszą być kontrowanie ruchomymi trzpieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie to wygląda i musi pracować. Po włożeniu klocków do jarzma nie może być luzu. Sprężynki (blaszki) muszą trzymać klocek elastycznie. Wymienialeś zacisk - jest dobrze odpowietrzony układ wraz z pompą abs? Hamulec ręczny(elektryczny) to tylko napędzana dźwignia. Symulowaleś działanie tłoka zacisku po odpowietrzeniu układu, a przed zalożeniem napędu elektrycznego. Gdzieś musiał być popełniony błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, układ jest odpowietrzony wraz z nowym płynem , w końcu hamulce są eleganckie,mam nową pompe abs (stara przepuszczała plyn i pedał wpadał w podłogę. Następnie zapowietrzał mi się tylko lewy tył, więc po wymianie zacisków i przewodów jest bajka. Auto samo nabiera prędkości jadąc z górki. Nie czuje żeby sam hamował, spalanie bardzo poprawne. Tylko te ślady po klocku na tarczy i piszczący silnik ręcznego mnie irytuje. Dzisiaj w drodze do pracy ostrzej hamowałem i wygląda że tarcza się troche oczyściła. Koło miało taką samą temperature jak prawe. Wrzuce film z pracy ręcznego żeby dokładnie zobrazować o co mi chodzi

 

Ewidentnie słychać jakąś rolkę czy pasek. Według chłopaka który składał te zaciski jest to wina silniczka, kazał odesłać (je też regenerował na ori częściach renault) 

 

Film :

 

https://youtube.com/shorts/H9RZqvqH02M?feature=share

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonki mówią o niezaciągniętym ręcznym przy otwartych drzwiach kierowcy. Kalibracji raczej nie ma, nigdzie takiego parametru nie spotkałem. Silniczek przy odhamowaniu ma działać określony czas i to powinno wystarczyć by tłoczek odsunął się od tarczy. Jak nie działa prawidłowo to mogą jakieś cuda wychodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!