Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 2010 r 110KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Kupuje Renault Megane z 2010 roku, mam pytanie , ponieważ auto będzie użytkowane w mieście. Z tego co się dowiedziałem ten model posiada filtr cząstek stałych oraz w tych modelach jest dodatkowy dotrrysk ropy i można nim bezproblemowo jeździć po mieście?

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-iii-coupe-ID6EL8c1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Nice_Zapalara napisał:

można nim bezproblemowo jeździć po mieście?

On się nadaje tylko do jazdy po wsi ?

Sory ale nie mogłem się powstrzymać.

Oczywiście że można, chyba że masz zamiar jeździć 2km jednorazowo to w takim przypadku dlaczego ropniak.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pracy mam 5km (czyli 10km w dwie strony) nigdy nie maiłem diesla i nie wiem jak sie zachowuje na takich trasach i w zimie. No i wiadomo , że też przemieszczam się w różne miejsca ale tak jak mówię trasy będą robione typowo miejskie :)

A prawda to, że ten model ma odatkowy dotrrysk ropy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dotrysku nie mam pewności, niech się inni wypowiedzą.

Przy takich "trasach" moim zdaniem ropniak nie ma sensu. Ja niedawno zamienilem Scenica IIIphII 1.5dci na MeganeII 2.0 z gazem dla oszczednosci conajmniej 10 zl dziennie. Ale ja robie 110km dziennie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nice_Zapalara napisał:

Do pracy mam 5km (czyli 10km w dwie strony) nigdy nie maiłem diesla i nie wiem jak sie zachowuje na takich trasach i w zimie. 

 - trasy będą robione typowo miejskie

Dla takich tras to ;

   - niezawodny silnik benzynowy 1,6,

   - zawory hydrauliczne,

   - dobry do LPG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmm, nawet przy wariancie wyjazdu gdzieś dalej w weekend? Diesel się nie sprawdzi? Chodzi mi nie o oszczędności ale trafiła się fura godna polecenia i niestety z dieslem. Tak, mam do pracy około 5km w jedną stronę ale co tydzień również planowane są dłuższe dystanse i czy jak się go wtedy "przepali" to czy ma to sens? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf przy twoich jazdach nie powinien sprawiać problemu. Chodzi o to że spalanie było by bardziej ekonomiczne przy pb lub lpg. Ja też mam obecnie scenica o którym pisałem do jazdy na jeszcze mniejszych odległościach na codzien oraz czasem jakies dalsze trasy w tym wakacyjne.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Nice_Zapalara napisał:

Hmmmmm, nawet przy wariancie wyjazdu gdzieś dalej w weekend? Diesel się nie sprawdzi?

Jeżeli chodzi o DPF to nie będzie z nim żadnego problemu. Wystarczy jeden wyjazd do 30 km raz na 200-400 km. Ja tak użytkowałem swojego SC III z tym samym silnikiem i problemów nie było. Co do ekonomii to się nie wypowiem bo na gazie nie jeździłem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje serdecznie za odpwoiedzi.
Korzystając z Waszego doświadczenia powiedzcie mi proszę jęszcze co sądzicie o silnikach K9K836, który znajduje sie w tym aucie. Czytałem opienie , że w silnikach lubiały przekręcać się panewki lecz słyszałem też, że w tej wersi jaką podałem naprawiono już ten problem. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum nikt nie pisał o problemie z panewkami w silniku o indeksie 836 lub 636. W wcześniejszych wersjach o mocy od 64 do 100 KM bywały problemy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Nice_Zapalara napisał:

Czytałem opienie , że ;

  - w silnikach lubiały przekręcać się panewki,

 - lecz słyszałem też, że w tej wersi jaką podałem naprawiono już ten problem.

Problem ten rozwiązano w 2006 r, zmieniając pompę oleju,

 1/ Za pomocą clipa lub w aso należy sprawdzić ;

       a/ przebieg auta ;

            - w ECU; liczniku lub sterowniku ABS,

       b/ stan fap-a ;

           - co ile km się wypalał średnio,

       c/ stan turbiny,

 2/Pomiar ciśnienie oleju na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!