Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE Megane - bardzo głośna praca


ambiwertyk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! To mój pierwszy post na forum, witam więc serdecznie i proszę o porady.

 

Kilka dni temu pojawił się kłopot, że autko nie zawsze za pierwszym razem odpalało. Słychać było że "kręci", ale silnik nie odpalał się. Dopiero za drugim lub trzecim naciśnięciem STARTu, silnik zaczynał pracę. 

Po odpaleniu zdarzało się że przez moment wydawał dziwne dźwięki. Raz było to zaraz po odpaleniu, innym razem po jakimś dystansie.

 

Wczoraj pod wieczór suto zaczęło głośniej pracować. Po ok 1,5h od zatrzymania na parkingu miał nastąpić powrót do domu.

Auto nie dość że nie chciało od razu odpalić, to na wolnych obrotach gasło.

Pojawiał się komunikat o załączeniu ESP, a następnie symbol klucza i informacja o problemie z układem paliwowym. Faktycznie były momenty, że silnik "szarpał" tak jakby nie każdy cylinder dawał moc. Po zatrzymaniu i ponownym rozruchu na desce rozdzielczej brak jakichkolwiek kontrolek i komunikatów.

Autem przejechałem ok 4km. Silnik tak się nagrzał, że ciężko było dotknąć tej plastikowej osłony. Zaczynałem błędy.

Dzisiaj, czyli po ok 20 h, odpaliłem go znowu, aby nagrać filmik na forum.

 

Olej jest - minimalnie więcej niż połowa między pozycja MIN i MAX na bagnecie.

Wentylator moim zdaniem był sprawny.

Płyn chłodzący - ilość MAX.

 

Auto ma przejechane ponad 197 tys km.

Ja nim zrobiłem ok 31 tys. Do tej pory nie było żadnych problemów.

 

PROSZĘ o pomoc!

Szukam:

1. Podpowiedzi co mogę jeszcze sam sprawdzić w ramach diagnostyki.

2. Kogoś kogo moglibyście polecić że zajmuje się silnikami. Im większa specjalizacja na renówke, tym lepiej. Osoba prywatna lub warsztat.

Im bliżej Jaworzna, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej tym lepiej.

 

Wykorzystałem moduł ELM do ściągnięcia błędów. Program to CarScannerPro.

Oto plik z wczoraj:

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Renault

============1==============
P0011
Raw code: 0011
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============2==============
P0011(77)
Raw code: 001177
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============3==============
P0011(92)
Raw code: 001192
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============4==============
P0136(12)
Raw code: 013612
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - circuit malfunction

============5==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============6==============
P0106(64)
Raw code: 010664
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem

============7==============
P0303(F8)
Raw code: 0303F8
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============8==============
P0011(77)
Raw code: 001177
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============9==============
P0011(92)
Raw code: 001192
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance
Odometer: 197629 km
============10==============
P0136(12)
Raw code: 013612
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - circuit malfunction

============11==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============12==============
P0106(64)
Raw code: 010664
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem

============13==============
P0303(F8)
Raw code: 0303F8
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

 

Natomiast tutaj błędy odczytane dzisiaj:

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Renault

============1==============
P0011
Raw code: 0011
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============2==============
P0011(77)
Raw code: 001177
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============3==============
P0011(92)
Raw code: 001192
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============4==============
P0136(12)
Raw code: 013612
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - circuit malfunction

============5==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============6==============
P0106(64)
Raw code: 010664
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem

============7==============
P0303(F8)
Raw code: 0303F8
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============8==============
P0011(77)
Raw code: 001177
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============9==============
P0011(92)
Raw code: 001192
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance
Odometer: 197629 km
============10==============
P0136(12)
Raw code: 013612
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - circuit malfunction

============11==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============12==============
P0106(64)
Raw code: 010664
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem

============13==============
P0303(F8)
Raw code: 0303F8
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

 

Printscrean zrobiony wczoraj.

 

EDYCJA.

Napisze jeszcze że silnik wszędzie suchy. Pod autem również nie widziałem by była jakaś plama. Jak patrzyłem dzisiaj na bagnet od oleju, to nie widziałem żadnej mazi mogącej świadczyć że wymieszal się z płynem chłodzącym.

 

Screenshot_20220803-211550.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz elma to ściągnij pyclip:

https://megane.com.pl/topic/86047-kody-błędów-proszę-o-pomoc/?do=findComment&comment=610677

wykasuj błędy - odpal silnik i przeskanuj jeszcze raz, bo CarScannerPro do błędów w renówce się nie nadaje - ewentualnie tylko do podglądu parametrów bieżących.

Mnie to wygląda na rozrząd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!