Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE Megane - bardzo głośna praca


ambiwertyk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! To mój pierwszy post na forum, witam więc serdecznie i proszę o porady.

 

Kilka dni temu pojawił się kłopot, że autko nie zawsze za pierwszym razem odpalało. Słychać było że "kręci", ale silnik nie odpalał się. Dopiero za drugim lub trzecim naciśnięciem STARTu, silnik zaczynał pracę. 

Po odpaleniu zdarzało się że przez moment wydawał dziwne dźwięki. Raz było to zaraz po odpaleniu, innym razem po jakimś dystansie.

 

Wczoraj pod wieczór suto zaczęło głośniej pracować. Po ok 1,5h od zatrzymania na parkingu miał nastąpić powrót do domu.

Auto nie dość że nie chciało od razu odpalić, to na wolnych obrotach gasło.

Pojawiał się komunikat o załączeniu ESP, a następnie symbol klucza i informacja o problemie z układem paliwowym. Faktycznie były momenty, że silnik "szarpał" tak jakby nie każdy cylinder dawał moc. Po zatrzymaniu i ponownym rozruchu na desce rozdzielczej brak jakichkolwiek kontrolek i komunikatów.

Autem przejechałem ok 4km. Silnik tak się nagrzał, że ciężko było dotknąć tej plastikowej osłony. Zaczynałem błędy.

Dzisiaj, czyli po ok 20 h, odpaliłem go znowu, aby nagrać filmik na forum.

 

Olej jest - minimalnie więcej niż połowa między pozycja MIN i MAX na bagnecie.

Wentylator moim zdaniem był sprawny.

Płyn chłodzący - ilość MAX.

 

Auto ma przejechane ponad 197 tys km.

Ja nim zrobiłem ok 31 tys. Do tej pory nie było żadnych problemów.

 

PROSZĘ o pomoc!

Szukam:

1. Podpowiedzi co mogę jeszcze sam sprawdzić w ramach diagnostyki.

2. Kogoś kogo moglibyście polecić że zajmuje się silnikami. Im większa specjalizacja na renówke, tym lepiej. Osoba prywatna lub warsztat.

Im bliżej Jaworzna, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej tym lepiej.

 

Wykorzystałem moduł ELM do ściągnięcia błędów. Program to CarScannerPro.

Oto plik z wczoraj:

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Renault

============1==============
P0011
Raw code: 0011
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============2==============
P0011(77)
Raw code: 001177
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============3==============
P0011(92)
Raw code: 001192
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============4==============
P0136(12)
Raw code: 013612
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - circuit malfunction

============5==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============6==============
P0106(64)
Raw code: 010664
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem

============7==============
P0303(F8)
Raw code: 0303F8
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============8==============
P0011(77)
Raw code: 001177
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============9==============
P0011(92)
Raw code: 001192
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance
Odometer: 197629 km
============10==============
P0136(12)
Raw code: 013612
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - circuit malfunction

============11==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============12==============
P0106(64)
Raw code: 010664
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem

============13==============
P0303(F8)
Raw code: 0303F8
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

 

Natomiast tutaj błędy odczytane dzisiaj:

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Renault

============1==============
P0011
Raw code: 0011
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============2==============
P0011(77)
Raw code: 001177
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============3==============
P0011(92)
Raw code: 001192
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============4==============
P0136(12)
Raw code: 013612
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - circuit malfunction

============5==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============6==============
P0106(64)
Raw code: 010664
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem

============7==============
P0303(F8)
Raw code: 0303F8
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============8==============
P0011(77)
Raw code: 001177
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============9==============
P0011(92)
Raw code: 001192
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance
Odometer: 197629 km
============10==============
P0136(12)
Raw code: 013612
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - circuit malfunction

============11==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============12==============
P0106(64)
Raw code: 010664
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem

============13==============
P0303(F8)
Raw code: 0303F8
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

 

Printscrean zrobiony wczoraj.

 

EDYCJA.

Napisze jeszcze że silnik wszędzie suchy. Pod autem również nie widziałem by była jakaś plama. Jak patrzyłem dzisiaj na bagnet od oleju, to nie widziałem żadnej mazi mogącej świadczyć że wymieszal się z płynem chłodzącym.

 

Screenshot_20220803-211550.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz elma to ściągnij pyclip:

https://megane.com.pl/topic/86047-kody-błędów-proszę-o-pomoc/?do=findComment&comment=610677

wykasuj błędy - odpal silnik i przeskanuj jeszcze raz, bo CarScannerPro do błędów w renówce się nie nadaje - ewentualnie tylko do podglądu parametrów bieżących.

Mnie to wygląda na rozrząd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!