Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Część mam problem z układem kierowniczym Megane 2 1,4. A dokładniej wygląda to w ten sposób. Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok, kierownica pracuje cicho i lekko. Po przejechaniu około 20 km zaczyna skrzypiec chodzić coraz ciężej . Zachowuje się mniej więcej tak jakby zaciągnąć ręczny na 1 Ząbek i próbować kręcić kołem, da się ale trzeba użyć siły i skrzypi. Może ktoś podpowie co z tym zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to skrzypienie wydobywa się z kolumny kierowniczej?

Być może jest tak, że z czasem jazdy maleje napięcie zasilające silnik elektryczny do wspomagania. Ten układ pobiera bardzo duży prąd. W tym wypadku trzeba użyć dużo siły i dlatego skrzypi.

Trzeba przywrócić sztywność napięcia zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma znaczenie praca alternatora. Musisz poczyścić i zakonserwować wszystkie połączenia skręcane na zacisku dodatnim akumulatora (płytkę z bezpiecznikami), połączenie z UPC. Poczyścić połączenia masowe od akumulatora. Zacznij od wyczyszczenia styków w złączach przy module wspomagania. Głównie dotyczy to prądowego.

(W jednym z samochodów przy ruchu kierownicą napięcie spadało poniżej 9V - słabe wspomaganie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przekładnia. Najprawdopodobniej nie jest również sam układ wspomagania.

Wspomniałeś o akumulatorze -  jego poprawne ładowanie może mieć związek z Twoją usterką. Warto się pobawić samemu w tak drobnych pracach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wyczyściłem klemy ,połączenia kabli, bezpieczniki na klenie i te w puszce obok akumulatora wtyczki i gniazda modów ogólnie wszystkie połączenia elektryczne te dostępne z pod maski i niestety nie przyniosło to efektu .Jak wjadę na kanał będę szukał dalej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał jest niepotrzebny. W kabinie na dole przy kierownicy masz wspomaganie - dwie wtyczki. Konieczne czyszczenie połączenia na tej dużej dwupinowej(czarny i czerwony przewód). 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem już wszystko z tej listy która mi napisałeś oprócz połączenia przewodu masowego z ramą ,jeszcze nie zlokalizowałem według multimetru  13,7v a przy kręceniu kierownica Wacha się o jakieś 0,4v przetestuje i napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nas interesuje jakie jest najniższe napięcie we wskazanym miejscu przy kręceniu kierownicą na postoju do skrajnych pozycji ( wtedy jest największe obciążenie mechaniczne i prądowe ). Pobierany prąd w normalnych warunkach przekracza 50A.

W takim stanie kupiłeś auto, czy nagle się zepsuło?.

Wartość 13,7V na zaciskach akumulatora może być wartością dopuszczalną dla nowego w pełni naładowanego akumulatora, ale obniżenie napięcia o 0,4V na to nie wskazuje.

Czy była prędzej robiona regeneracja alternatora? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro zmierzę przed i w trakcie awarii w trzech położeniach kierownicy. A co do auta to kupiłem dwa lata temu i chyba od początku tak było ale mi to nie przeszkadzało bo jeżdżę do pracy i na zakupy czyli tak do 10 km a awaria następuje po około 20 km. Przez ten czas nie robiłem nic przy elektryce , auto co prawda odpala od pierwszego ale jak ostatnio zostawiłem dyskietkę w slocie na godzinkę to musiałem odpalać z kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma przynajmniej dwa lata. Napięcie na jego zaciskach powinno wynosić ok. 14-14,1V.

Jutro po nagrzaniu silnika zrób pomiar napięcia akumulatora na zaciskach po odpięciu fioletowego przewodu sterującego alternatorem - na czas pomiaru i podasz zmierzoną wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!