Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Część mam problem z układem kierowniczym Megane 2 1,4. A dokładniej wygląda to w ten sposób. Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok, kierownica pracuje cicho i lekko. Po przejechaniu około 20 km zaczyna skrzypiec chodzić coraz ciężej . Zachowuje się mniej więcej tak jakby zaciągnąć ręczny na 1 Ząbek i próbować kręcić kołem, da się ale trzeba użyć siły i skrzypi. Może ktoś podpowie co z tym zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to skrzypienie wydobywa się z kolumny kierowniczej?

Być może jest tak, że z czasem jazdy maleje napięcie zasilające silnik elektryczny do wspomagania. Ten układ pobiera bardzo duży prąd. W tym wypadku trzeba użyć dużo siły i dlatego skrzypi.

Trzeba przywrócić sztywność napięcia zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma znaczenie praca alternatora. Musisz poczyścić i zakonserwować wszystkie połączenia skręcane na zacisku dodatnim akumulatora (płytkę z bezpiecznikami), połączenie z UPC. Poczyścić połączenia masowe od akumulatora. Zacznij od wyczyszczenia styków w złączach przy module wspomagania. Głównie dotyczy to prądowego.

(W jednym z samochodów przy ruchu kierownicą napięcie spadało poniżej 9V - słabe wspomaganie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przekładnia. Najprawdopodobniej nie jest również sam układ wspomagania.

Wspomniałeś o akumulatorze -  jego poprawne ładowanie może mieć związek z Twoją usterką. Warto się pobawić samemu w tak drobnych pracach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wyczyściłem klemy ,połączenia kabli, bezpieczniki na klenie i te w puszce obok akumulatora wtyczki i gniazda modów ogólnie wszystkie połączenia elektryczne te dostępne z pod maski i niestety nie przyniosło to efektu .Jak wjadę na kanał będę szukał dalej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał jest niepotrzebny. W kabinie na dole przy kierownicy masz wspomaganie - dwie wtyczki. Konieczne czyszczenie połączenia na tej dużej dwupinowej(czarny i czerwony przewód). 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem już wszystko z tej listy która mi napisałeś oprócz połączenia przewodu masowego z ramą ,jeszcze nie zlokalizowałem według multimetru  13,7v a przy kręceniu kierownica Wacha się o jakieś 0,4v przetestuje i napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nas interesuje jakie jest najniższe napięcie we wskazanym miejscu przy kręceniu kierownicą na postoju do skrajnych pozycji ( wtedy jest największe obciążenie mechaniczne i prądowe ). Pobierany prąd w normalnych warunkach przekracza 50A.

W takim stanie kupiłeś auto, czy nagle się zepsuło?.

Wartość 13,7V na zaciskach akumulatora może być wartością dopuszczalną dla nowego w pełni naładowanego akumulatora, ale obniżenie napięcia o 0,4V na to nie wskazuje.

Czy była prędzej robiona regeneracja alternatora? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro zmierzę przed i w trakcie awarii w trzech położeniach kierownicy. A co do auta to kupiłem dwa lata temu i chyba od początku tak było ale mi to nie przeszkadzało bo jeżdżę do pracy i na zakupy czyli tak do 10 km a awaria następuje po około 20 km. Przez ten czas nie robiłem nic przy elektryce , auto co prawda odpala od pierwszego ale jak ostatnio zostawiłem dyskietkę w slocie na godzinkę to musiałem odpalać z kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma przynajmniej dwa lata. Napięcie na jego zaciskach powinno wynosić ok. 14-14,1V.

Jutro po nagrzaniu silnika zrób pomiar napięcia akumulatora na zaciskach po odpięciu fioletowego przewodu sterującego alternatorem - na czas pomiaru i podasz zmierzoną wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!