Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Część mam problem z układem kierowniczym Megane 2 1,4. A dokładniej wygląda to w ten sposób. Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok, kierownica pracuje cicho i lekko. Po przejechaniu około 20 km zaczyna skrzypiec chodzić coraz ciężej . Zachowuje się mniej więcej tak jakby zaciągnąć ręczny na 1 Ząbek i próbować kręcić kołem, da się ale trzeba użyć siły i skrzypi. Może ktoś podpowie co z tym zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to skrzypienie wydobywa się z kolumny kierowniczej?

Być może jest tak, że z czasem jazdy maleje napięcie zasilające silnik elektryczny do wspomagania. Ten układ pobiera bardzo duży prąd. W tym wypadku trzeba użyć dużo siły i dlatego skrzypi.

Trzeba przywrócić sztywność napięcia zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma znaczenie praca alternatora. Musisz poczyścić i zakonserwować wszystkie połączenia skręcane na zacisku dodatnim akumulatora (płytkę z bezpiecznikami), połączenie z UPC. Poczyścić połączenia masowe od akumulatora. Zacznij od wyczyszczenia styków w złączach przy module wspomagania. Głównie dotyczy to prądowego.

(W jednym z samochodów przy ruchu kierownicą napięcie spadało poniżej 9V - słabe wspomaganie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przekładnia. Najprawdopodobniej nie jest również sam układ wspomagania.

Wspomniałeś o akumulatorze -  jego poprawne ładowanie może mieć związek z Twoją usterką. Warto się pobawić samemu w tak drobnych pracach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wyczyściłem klemy ,połączenia kabli, bezpieczniki na klenie i te w puszce obok akumulatora wtyczki i gniazda modów ogólnie wszystkie połączenia elektryczne te dostępne z pod maski i niestety nie przyniosło to efektu .Jak wjadę na kanał będę szukał dalej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał jest niepotrzebny. W kabinie na dole przy kierownicy masz wspomaganie - dwie wtyczki. Konieczne czyszczenie połączenia na tej dużej dwupinowej(czarny i czerwony przewód). 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem już wszystko z tej listy która mi napisałeś oprócz połączenia przewodu masowego z ramą ,jeszcze nie zlokalizowałem według multimetru  13,7v a przy kręceniu kierownica Wacha się o jakieś 0,4v przetestuje i napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nas interesuje jakie jest najniższe napięcie we wskazanym miejscu przy kręceniu kierownicą na postoju do skrajnych pozycji ( wtedy jest największe obciążenie mechaniczne i prądowe ). Pobierany prąd w normalnych warunkach przekracza 50A.

W takim stanie kupiłeś auto, czy nagle się zepsuło?.

Wartość 13,7V na zaciskach akumulatora może być wartością dopuszczalną dla nowego w pełni naładowanego akumulatora, ale obniżenie napięcia o 0,4V na to nie wskazuje.

Czy była prędzej robiona regeneracja alternatora? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro zmierzę przed i w trakcie awarii w trzech położeniach kierownicy. A co do auta to kupiłem dwa lata temu i chyba od początku tak było ale mi to nie przeszkadzało bo jeżdżę do pracy i na zakupy czyli tak do 10 km a awaria następuje po około 20 km. Przez ten czas nie robiłem nic przy elektryce , auto co prawda odpala od pierwszego ale jak ostatnio zostawiłem dyskietkę w slocie na godzinkę to musiałem odpalać z kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma przynajmniej dwa lata. Napięcie na jego zaciskach powinno wynosić ok. 14-14,1V.

Jutro po nagrzaniu silnika zrób pomiar napięcia akumulatora na zaciskach po odpięciu fioletowego przewodu sterującego alternatorem - na czas pomiaru i podasz zmierzoną wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!