Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kompilacja błędów + check engine + ESP


leelook

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Na wstępie zaznaczę, że przejrzałem już wiele postów dotyczących błędów czujnika wałka rozrządu, KZFR, elektrozaworu KZFR i co mogłem, to posprawdzałem w mojej Megance, ale nie mogę sobie nadal poradzić z usterkami po wymianie rozrządu.

Przed wymianą rozrządu regularnie wracał mi widoczny tylko na kompie (nie zapalała się kontrolka check engine ani service) błąd P0340-11 i P0340-16 dotyczące wadliwego działania czujnika położenia wałka rozrządu. Poza tym silnik działał OK, odpalał, wkręcał się na obroty ładnie, nie gasł. Kiedyś raz pod dużym obciążeniem w trasie zaczął mi szarpać i na kompie odczytałem błąd działania przepustnicy. Po skasowaniu błędu nie powtórzył się przez 3 lata aż do teraz.

Dodam jeszcze, że ostatnio wymieniałem rozrząd razem z KZFR i przejechałem około 200 km, po czym pojawił się "check engine" i z autem zaczęły dziać się cyrki. Podejrzewałem przestawiony rozrząd, ale od razu po odebraniu od mechanika silnik działał super. Teraz na zagrzanym silniku też wszystko gra, ale po dłuższym postoju, odpaleniu i ruszeniu mruga kontrolka ESP i silnik strasznie szarpie. Po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy. Na kompie odczytałem, że system ABS/ESP ma złe odczyty z przepustnicy, stąd tryb awaryjny i mruganie kontrolki. Po wykasowaniu wszystkich błędów i odpaleniu silnika od razu wraca błąd czujnika wałka rozrządu. Dla testu odpiąłem czujnik całkiem i silnik pracuje tak samo, również taki sam błąd się pojawia po odpaleniu. Czujnik już wymieniałem 2 razy na nowe (raz na Delphi, teraz jest Valeo), ale nie robi to kompletnie żadnej róznicy, błędy jak były przed wymianą rozrządu, tak są i teraz na wszystkich czujnikach, jakie już mam (3 szt.). Świece, cewki wymieniane na Beru parę lat temu (ale z nimi wszystko OK, bo silnik pracuje ładnie, jeśli nie ma tego błędu ESP).

Mógłbym tak jeszcze pisać i pisać, co już próbowałem i co auto ma za sobą, ale może ktoś poradził sobie z podobnymi objawami i mi coś podpowie. Dołączam zrzuty usterek, jakie odczytałem programami MaxiTest i MaxiECU.

Megane II 2022-10-10-1.png

Megane II 2022-10-10-2.png

Megane II 2022-10-10-3.png

Megane II 2022-10-10-4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, leelook napisał:

ostatnio wymieniałem rozrząd razem z KZFR i przejechałem około 200 km, po czym pojawił się " check engine "

 i z  autem zaczęły dziać się  cyrki.

1/ Nie  zmieniono  elektrozawór kzfr!!!!

     - odepnij elektrozawór kzfr - powinien zniknąć błąd P0340 oraz P0010,

     - lub zmierz kąt wyprzedzenia zapłonu,

2/ Pomierz napięcia sond lambda ;

     - błąd P0135 - sonda przed katalizatorem,

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!