Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak wskazań czujnika temperatury spalin oraz powietrza + ograniczona moc + masa błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam Renault Fluence 1.5 DCI K9K 836 z 2014 roku. Przebieg teraz około 260 000 km.

Mam problem z tym, że moc jest ograniczona oraz na desce świecą się kontrolki check engine oraz czerwona o awarii silnika.

Sprawdziłem przez OBDII i mam następujące błędy:

  •  P0101
  • P1546
  • P245C
  • P0226(F1)
  • P1544(16)
  • P0100(16)
  • P0110(17)
  • P1525(F3)
  • P245A(16)
  • P0380(96)
  • P0101(22)
  • P1546(98)
  • C1608(96)
  • B1229(13)

Z tego, co sprawdziłem, to nie mam wskazań temperatury gazów spalinowych oraz temperatury powietrza w dolocie.

Co było wcześniej i co zrobiłem:

Jakiś czas temu miałem awarię turbosprężarki. Z racji tego, że mieszkam za granicą, dałem to do zrobienia do znajomego warsztatu. Wymiana + nowe uszczelki wszystkiego dookoła + nowa pokrywa zaworów z odmą + rozbiórka dolotu i czyszczenie wszystkich elementów. Niestety szczelności w układzie nie było, więc potem sam niejako "dokończyłem naprawę". Czyli doszła do tego: wymiana intercoolera + uszczelnienie całego dolotu + wymiana filtra cząstek stałych + nowa rura (wraz z klamrami) od kolektora wydechowego do klapy egr + czyszczenie całego układu recyrkulacji spalin oraz nowe uszczelki i porządne poskładanie wszystkiego (brak przedmuchów spalin). Ponadto poszedł nowy czujnik temperatury spalin (do filtra cząstek stałych), nowy przepływomierz (szukałem źródła problemu, więc dałem nowy).

Chciałbym temat zbadać dogłębnie i w końcu znaleźć źródło problemu. Czy ktoś mógłby mi udostępnić rozkład pin-ów w ECU (oznaczenie: 237103956R)? A może ktoś już miał podobny problem?

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, carsik napisał:

Czy te wszystkie błędy masz aktualnie?

Tak, cały czas. Próbowałem resetować, ale nie dało się. Odpiąłem również akumulator, ale praktycznie natychmiast po uruchomieniu wszystko wraca.

 

Cytat

Napisałeś że dałeś nowy przepływomierz a nie masz temperatury powietrza w dolocie i jednocześnie masz błąd P0101 który teoretycznie świadczy o awarii obwodu przepływki.

Przepływomierz stary i nowy wskazują przepływ (wartości są stabilne przy stałych obrotach i zmieniają się wraz z wciskaniem pedału gazu). Niestety, nie ma wskazania temperatury na obu przepływomierzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2022 o 20:36, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Mam jakiś interfejs OBDII na bluetooth + aplikacja na telefon Car Scanner Pro. Wcześniej sprawdzałem w innym warsztacie jakimś lepszym sprzętem (niestety nie pamiętam modelu, ale tamten to był zdecydowanie interfejs profesjonalny). W obu przypadkach dostałem te same błędy. Mam też zrzucone dane z przejazdu (mogę umieścić wykresy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0101 - niby nieszczelność w układzie doładowania lub czujnik ciśnienia doładowania umieszczony przed przepustnicą dolotu.

P0226 - wskazuje na uszkodzenie lub niezgodność sygnałów z czujnika położenia pedału hamulca

P1544 - czujnik temp. spalin w filtrze 

P010 - wskazuje na błąd pomiaru temperatury powietrza w przepływomierzu, do sprawdzenia zasilanie 12 V na pinie 3 przepływomierza po włączeniu zapłonu.

P0110 - to samo co powyżej

P1525 - nieistotny, wynik powyższych

P0380 - świeca żarowa

wtyczki komputera.pdf

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, carsik napisał:

Dla jasności. Czyścisz błędy w systemie i wszystkie te błędy z pierwszego postu świecą Ci się jako aktywne?

W poście wrzuciłem wszystko co mam. Dołączam plik z zapisem błędów z wczoraj (wtedy ostatni raz próbowałem zrobić reset). Część błędów ma "inactive".

Renault_Fluence-20221020-01.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz elma to zainstaluj sobie program pyclip np. https://cloud.mail.ru/public/7KcW/6rTMRHBnC i przeskanuj samochód. Tak jak kolega powyżej pisze najlepiej karta w czytniku i włączony stały zapłon. 

Łączysz si ę z wtryskiem, odczytujesz i kasujesz błędy, uruchamiasz silnik i powtórnie skanujesz błędy na włączonym zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!