Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podgrzewane fotele (Chiński zestaw), Doposażenie - Megane III PHI2009


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad doposażeniem auta w ogrzewanie foteli, w grę wchodzą tylko takie maty jak na Aliexpress. Ale nie wszystko jest jasne. Spotyka się dwa typy tych mat w zależności od podłączenia zasilania.

Zestaw 1: (sory za link) https://pl.aliexpress.com/item/1005002030476184.html?spm=a2g0o.detail.0.0.79437661KD6Iha&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.291025.0&scm_id=1007.13339.291025.0&scm-url=1007.13339.291025.0&pvid=bb4d5d22-ee48-46e0-bec5-7a1b181a27e6&_t=gps-id%3ApcDetailBottomMoreThisSeller%2Cscm-url%3A1007.13339.291025.0%2Cpvid%3Abb4d5d22-ee48-46e0-bec5-7a1b181a27e6%2Ctpp_buckets%3A668%232846%238112%231997&isseo=y&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000029895648721"%2C"sceneId"%3A"3339"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!164.49!102.01!!!!!%40211b5db316722509260203636ef13e!12000029895648721!rec&gatewayAdapt=glo2pol

Zestaw 2: https://pl.aliexpress.com/item/1005001968265029.html?spm=a2g0o.cart.0.0.2a88452coli3wK&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol

 

O ile w przypadku Zestawu 2 jedynie należy podłączyć plus i minus to zastanawia mnie (bo nie do końca rozumiem) jak podłączyć Zestaw 1 ? Opisy chińczyka nie są dla mnie jednoznaczne. Zakładam że takie rozwiązanie daje możliwość zobaczyć na desce że grzeją się fotele (bądź nie-nie wiem) ale czy to zadziała w Megane 3, czy lepiej od razu Zestaw 2 (włącz/wyłącz bez sygnalizacji na desce) ?

CZARNY: Connect the battery negative – zakładam że chodzi o jakąkolwiek masę w aucie !?

CZERWONY ZA BEZPIECZNIKIEM: Connect the battery positive – zakładam że jakikolwiek plus w aucie.

CZERWONY ZWYKŁY: Connect Key door ACC cable or cigarette lighter positive – plus od tylnego gniazda zapalniczki ale do tego samego podłączył bym plus czerwonego za bezpiecznikiem !?

ŻÓŁTY: connect night light line positive – nie wiem !?

Generalnie nie wiem czy plusy mogą iść do tego samego czy nie – umie ktoś to rozpisać po polskiemu języku  ? ?

 

1 – Czy w Megane 3 siedzisko w fotelach bez fabrycznego podgrzewania jest zespolone na stałe z gąbką, czy da się normalnie zdjąć materiał siedziska aby została sama gąbka ? Tu rodzi się pyt. 2

2 – Czy da się zdjąć materiał samego siedziska bez demontażu fotela ?

3 – W przypadku Zestawu 2 gdzie należy znaleźć jedynie plus i minus który zamierzam pociągnąć od przewodów tylnego gniazdka zapalniczki to czy ta linia zasilania wytrzyma 2x45W=90W aby podgrzać dwa fotele przednie ?

4 – Słyszałem ale nie jestem pewien, ponoć pod siedzeniem jest żółta kostka z prądem wolnym (nie wiem od czego). Może tam się podpiąć z prądem i to samo pytanie czy linia wydoli 90W zasilania ?

 

W przypadku ZESTAWU 2 zasilanie łączne 90W szło by jedynie jak oba fotele podepnę np. pod gniazdko tylnej zapalniczki, natomiast w przypadku możliwości wykorzystania tej kostki żółtej pod siedzeniami to każdy fotel miał by swoje zasilanie max 45W. Zestaw 1 ma jedno zasilanie pod oba fotele.

Zestaw 1.jpg

Zestaw 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu dokładałem u siebie maty grzewcze z Ali. Zakładałem zestaw numer 1 ponieważ ma zabezpieczenie przed pozostawieniem włączonych foteli. Do tego służy ten żółty kabelek. Zasila on przekaźnik tylko podczas pracy silnika lub po włączeniu zapłonu. Po zgaszeniu silnika automatycznie wyłączają się maty grzewcze. Podpinasz go np. do żółtego przewodu kostki włącznika tempomatu lub do pinu 45 złącza pod skrzynką bezpieczników kabiny, ważne by to był żółty przewód.

Ad 1 - poszycie siedziska jest umocowane na rzepy przyklejone drugą stroną do gąbki. Przy zdejmowaniu poszycia należy przytrzymywać przy gąbce pasek z rzepem by się nie odkleił podczas oddzielania poszycia. Maty posiadają paski samoprzylepne ułatwiające montaż na gąbce. Można je nacinać zostawiając paski po oby stronach by prąd dalej przechodził.

Ad 2 - da się ale wygodniej odkręcić cztery śruby i lekko odsuwać lub odchylać fotel.

Ad 23 - możesz tam się podpiąć, bezpiecznik na pewno wytrzyma i przewody również.

Ad 4 - żółta kostka pod siedzeniem jest praktycznie tylko od poduszek powietrznych, czasem posiada przewody do podłączenia foteli ale to chyba rzadkość. Sprawdź czy pod fotelem pasażera masz dodatkowy przekaźnik, jeżeli jest to masz w tych kostkach instalację do foteli. Należy tylko aktywować ten przekaźnik by się uruchamiał po odpaleniu silnika.

Masę podłączasz do dowolnej niemalowanej śruby w karoserii.

Na zdjęciu widać niebieskie paski z rzepami oraz podświetlany włącznik trochę starszej wersji niż pokazany w zestawie.

image.thumb.png.afed500e76dda396166d61d217b4f36f.png  image.thumb.png.1babf7328e7b031cd2f82792119c8725.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, aniewa napisał:

Kilka lat temu

Czyli czekaj od początku.

ZESTAW 1: ŻÓŁTY kabel to ma być plus po stacyjce (kiedy włożę kartę do stacyjki ma się dopiero pojawiać prąd)? Tak?

                    CZARNY to masa gdziekolwiek podłączona.

                    CZERWONE X2: A do czego dwa czerwone (to ma być stały plus na obu nawet jak karta wyjęta)? Żółty ma tylko sygnalizowac kiedy przekaźnik zestawu 1 ma się wyłączyć ?

 

 

PS. w zasadzie podłączając zestaw 2 tylko do plusa po stacyjce to tez odetnie zasilanie po wyjęciu karty. 

U mnie po kliknięciu na karcie otwarcia drzwi (bez wkładania karty w stacyjkę) to dopiero pojawia sie prąd w tylnim gniazdku zapalniczki a po zamknięciu auta odcina po minucie około. Wtedy nawet zostawione przypadkiem włączone ogrzewanie foteli i tak sie wyłączy.

 

 

PS2. wychodziło by najlepiej podłączać zasilanie w skrzynce bezpieczników (pod jakiś bezpiecznik 20A - dwa fotele 90W to jakieś 7,5A dla 12V). Ale z drugiej strony najlepiej jak przekaźnik zestawu 1 był by miedzy fotelami bo odchodzą od niego zarówno dwa włączniki do każdego z foteli to jeszcze po dwa kable zasilające maty. Wieć wszytsko powinno byc podłaczone gdzies w obrębie hamulca ręcznego wiec znów nie dostane kablami do skrzynki bezpieczników.

 

W aucie mam tylko żółta wtyczkę chyba od poduszek, jakąś czarną wtyczkę chyba od wysunięcia fotela i siły poduszki kierowcy, i jakąś żólto-pomarańczowa wtyczkę nie wiem do czego. Tą wtyczkę od siły poduszki mam tylko pod fotelem kierowcy.

Kierowca 1.jpg

Kierowca 2.jpg

Kierowca 3.jpg

Pasażer 1.jpg

Pasażer 2.jpg

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło kilka lat i nawet nie zauważyłem, że tu masz trochę inny zestaw z pozycji pierwszej niż mój. Brakuje już dodatkowego przekaźnika.

Przyjrzałem się dokładniej i według mnie wychodzi następujące zasilanie:

1 - czerwony z bezpiecznikiem - plus z dowolnego grubego czerwonego kabla zasilającego skrzynkę bezpieczników kabiny, ewentualnie z zapalniczki po zmianie bezpiecznika np. na 20A. To jest główne zasilanie foteli.

2 - drugi czerwony to jest zasilanie  + po zapłonie, ma służyć temu by przetwornica zasilająca fotele pracowała tylko po włączeniu zapłonu. Tak jak wcześniej napisałem można z pinu 45 wtyczki pod skrzynką bezpieczników lub z kostki podpiętej do przełącznika tempomatu.

3 - żółty przewód najprawdopodobniej służy do podświetlenia ideogramów po włączeniu światła pozycyjnego lub mijania. Podłączasz go do niebieskiego przewodu w zapalniczce zasilającego żaróweczkę zapalniczki.

Możesz sprawdzić czy w skrzynce bezpieczników kabiny masz podłączone i włożone bezpieczniki ogrzewania foteli, rozpiska bezpieczników jest w dziale PLIKI

Na zdjęciach nie widać by pod fotelem pasażera był przekaźnik ogrzewania foteli więc instalacji pewnie nie masz. Te żółte wtyczki są od airbagu. Gdybyś którąś z tych wtyczek rozpiął to przewody do ogrzewania foteli byłyby w miejscach oznaczonych kółkiem.

691063593_Zrzutekranu2022-12-29161050.thumb.jpg.011c85d47c3216b97f09a671e5721803.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

plus z dowolnego grubego czerwonego kabla zasilającego skrzynkę bezpieczników kabiny

 

Mam dwie wersje PDF z opisem bezpieczników (PLATFUSI oraz Bezpieczniki megane III, scenic III nowa wersja UPC) różnią się opisami:

1 - w pierwszej pisze: F12 20A BP1B Bezpiecznik: ogrzewanie fotela pasażera (386).

2 - a w drugiej:  F12 20A BP1B Bezpiecznik: przekaźnik zasilania przy pracującym silniku (1615) - mata grzejna siedziska fotela kierowcy (1645) - mata grzejna oparcia fotela kierowcy (1646) - mata grzejna siedziska fotela pasażera (1647) - mata grzejna oparcia fotela pasażera (1648).

 

Bezpiecznik F12 20A mam wpięty w skrzynkę bezpieczników (dziwne, bo nie mam instalacji) i z jednej instrukcji wynika, że to tylko podgrzewanie fotela pasażera a z drugiej, że obu foteli. Jak sprawdzić który opis jest do mojego auta ? Może stąd wziąć główny prąd ?

 

 

Tu jest taki zestaw jak twój chyba: https://pl.aliexpress.com/item/32614349943.html?spm=a2g0o.detail.1000014.12.73263cccssAdZg&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40050.281175.0&scm_id=1007.40050.281175.0&scm-url=1007.40050.281175.0&pvid=bd5225a7-5628-471d-97c8-b7ca963f70a9&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.281175.0,pvid:bd5225a7-5628-471d-97c8-b7ca963f70a9,tpp_buckets:668%232846%238112%231997&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"66496380063"%2C"sceneId"%3A"30050"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!286.16!186.03!!!!!%40211b4cf716723357728231777e024a!66496380063!rec

 

 

Kurde - trzeba by rozebrać kokpit działowy siedzeń i zobaczyć co tam jest - potrzebny gruby czerwony kabel, z włącznika tempomatu czerwony ( niby on po zapłonie ma prąd), żółty do niebieskiego od tylnej zapalniczki (podświetlanie przełącznika) i czarny minus gdziekolwiek. Schować przekaźnik pod kopulą i dołami wypuścić kable i przełącznik do foteli.

 

 

PS. do tylniej zapalniczki idzie chyba tylko czerwony i czarny - czy sa one wystarczająco grube ? Z instrukcji wynika iż F4 10A BPTA Bezpiecznik: gniazdo akcesoriów w drugim rzędzie (1382) - w wersji bez kluczyka - mam tam 10A

 

 

 

IMG_20200112_140630.jpg

Bezpieczniki megane III, scenic III nowa wersja UPC.PDF PLATFUSI.PDF

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden bezpiecznik do grzania obu foteli, w obu przypadkach nazywa się F12 i raz nazwany jest zasilaniem przekaźnika ogrzewania foteli przy pracującym silniku lub drugim razem ogrzewanie fotela pasażera (dalej z niego idzie przewód do fotela kierowcy), prąd z tego bezpiecznika płynie do przekaźnika (przekaźnik pracującego silnika) pod fotelem pasażera. Przekaźnik jeżeli występuje to sterowny jest modułem UCH tylko po uruchomieniu silnika. Masz dużą wtyczkę pod skrzynką bezpieczników i tam w pinie 35 tego złącza powinien być przewód wychodzący z tego bezpiecznika (F12). Z tego pinu możesz wziąć zasilanie do foteli już bez bezpiecznika dołączonego do mat grzewczych lub bezpośrednio z bezpiecznika F12.

30 minut temu, zonee napisał:

z włącznika tempomatu czerwony ( niby on po zapłonie ma prąd),

W tym włączniku jest wtyczka z pięcioma przewodami, żółty przewód w pinie 1 to jest + po zapłonie. Możesz sprawdzić miernikiem czy tam pojawia się 12 V po włączeniu silnika.

Tylna zapalniczka nie ma podświetlenia natomiast włącznik tempomatu ma podświetlenie na pinie 8 chyba też niebieski przewód.

Ja mam właśnie ten model mat co podałeś w ostatnim linku. Jest w nim dodatkowy przekaźnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, aniewa napisał:

F12

 

Dobra sprawdzę jutro czy na bezpieczniku F12 prąd jest tylko po odpaleniu silnika czy tylko po zapłonie - chyba że to wiesz ?

 

Sprawdziłem właśnie i podświetlenie guzika tempomatu włącza się tylko po odpaleniu silnika, zakładam ze sam guzik tempomatu tez dostaje prąd po odpaleniu silnika tylko (bo przełączałem na włożonej tylko karcie bez odpalonego silnika (zapłon) ale nic się nie działo. To by wynikało że zarówno ŻÓŁTY przewód włącznika tempomatu oraz NIEBIESKI (pin 8 )mają + po zapłonie (odpaleniu dopiero silnika). Czy jestem w błędzie ?

 

REASUMUJĄC:

1 - Zasilanie główne puszcze przez przejściówkę jak w załączeniu z bezpiecznika F12 - dolutuje do przejściówki kabel takiej samej grubości i pociągnę go gdzieś w okolice hamulca ręcznego progami drzwi, tam podepnę do przekaźnika ZESTAWU 1 - do czerwonego kabla z bezpiecznikiem. 

2 - CZARNY masę od przekaźnika ZESTAWU 1 podłączę gdzie tam znajdę jakąś masę (np. do czarnego przewody tylniej zapalniczki) 

 

(pytanie tylko, czy tej grubości kable co przejściówka bezpiecznika wystarczą oraz czy czarna masa od zapalniczki tez jest wystarczająco gruba, aby pociągnąć 90W czy dać jeszcze grubsze) ?

 

3 - ŻÓŁTY przewód z przekaźnika ZESTAWU 1 podłączę do niebieskiego kabla (pin 8 ) tempomatu (bo on podświetla guzik tempomatu - podświetlenie włącza sie tylko po odpaleniu silnika co sprawi, że włącznik mat od ZESTAWU 1 też zgaśnie jak tylko zgaszę silnik)

4 - CZERWONY (bez bezpiecznika) z przekaźnika ZESTAWU 1 podłączam do ŻÓŁTEGO kabla od wtyczki tempomatu bo tam jest + po zapłonie (po właczeniu silnika)

 

2210-2430.jpg

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, zonee napisał:

Dobra sprawdzę jutro czy na bezpieczniku F12 prąd jest tylko po odpaleniu silnika czy tylko po zapłonie - chyba że to wiesz ?

Tam jest napięcie cały czas. To jest zasilanie bezpośrednie z akumulatora.

 

8 minut temu, zonee napisał:

Sprawdziłem właśnie i podświetlenie guzika tempomatu włącza się tylko po odpaleniu silnika, zakładam ze sam guzik tempomatu tez dostaje prąd po odpaleniu silnika tylko (bo przełączałem na włożonej tylko karcie bez odpalonego silnika (zapłon) ale nic się nie działo. To by wynikało że zarówno ŻÓŁTY przewód włącznika tempomatu oraz NIEBIESKI (pin 8 )mają + po zapłonie (odpaleniu dopiero silnika). Czy jestem w błędzie ?

Żółty przewód ma napięcie po włożeniu karty lub odpaleniu silnika, niebieski tylko wówczas gdy świecą się światła.

 

10 minut temu, zonee napisał:

3 - ŻÓŁTY przewód z przekaźnika ZESTAWU 1 podłączę do niebieskiego kabla (pin 8 ) tempomatu (bo on podświetla guzik tempomatu - podświetlenie włącza sie tylko po odpaleniu silnika co sprawi, że włącznik mat od ZESTAWU 1 też zgaśnie jak tylko zgaszę silnik)

Podświetlenie zgaśnie gdy zgasną wszystkie światła zewnętrzne w samochodzie.

Grubość przewodów w zupełności wystarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, aniewa napisał:

F12

 

1 - Ok sprawdzę jeszcze jutro czy to stały + na F12 - ale wierze na słowo.

2 - Faktycznie z tymi światłami :) - mam ustawione na AUTOMATYCZNE wiec jak wkładam kartę tylko to nie włączają się światła zewnętrzne (włącza sie tylko oświetlenie kabiny i deska rozdzielcza), natomiast jak wtedy przełączę ręcznie na postojowej bądź drogowe bez włączania silnika to podświetla się przycisk tempomatu.

 

PS. Rozumiem, że podgrzewane fotele powinny chodzić tylko na włączonym silniku. Czasem się siedzi w zimę w aucie i czeka na babę, paliwa szkoda to się gasi silnik, ale to pewnie zabije baterie szybko. Jak jest w oryginale działają bez włączonego silnika czy zawsze permanentnie tylko na włączonym ?

 

Dobra jakiś plan mamy :) 

Powiedz mi tylko jeszcze czy to zabezpieczenie przed pozostawieniem foteli włączonych to chodzi ci w tym twoim zestawie o ten brązowy przekaźnik, czy jeszcze dodatkowy ten czarny ? Bo w twoim zestawie są dwa przekaźniki brązowa centralka i czarny. Bo jak całą robotę robi ten brązowy to w sumie, od czego jest ten czarny. W tym moim ZESTAWIE 1 jest tylko ten brązowy przekaźnik.

 

W sumie z CHIŃSKIEJ instrukcji plus po zapłonie każą podłączać do zapalniczki a tam prąd jest po otwarciu tylko auta bez wkładania karty czy odpalania silnika.

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zonee napisał:

Jak jest w oryginale działają bez włączonego silnika czy zawsze permanentnie tylko na włączonym ?

Tak jak wcześniej pisałem, fabrycznie fotele zasilane są przez "przekaźnik pracującego silnika". Tym przekaźnikiem steruje moduł UCH który wie kiedy silnik pracuje.

7 minut temu, zonee napisał:

Powiedz mi tylko jeszcze czy to zabezpieczenie przed pozostawieniem foteli włączonych to chodzi ci w tym twoim zestawie o ten brązowy przekaźnik, czy jeszcze dodatkowy ten czarny ? Bo w twoim zestawie są dwa przekaźniki brązowa centralka i czarny. Bo jak całą robotę robi ten brązowy to w sumie, od czego jest ten czarny. W tym moim ZESTAWIE 1 jest tylko ten brązowy przekaźnik.

Tu do końca nie wiem, brązowy moduł to jest specjalna przetwornica do regulacji mocy foteli. U mnie jest ten czarny przekaźnik który zasila brązową przetwornicę po zapłonie. Gdy nie ma przekaźnika a do przetwornicy dochodzi dodatkowy kabel z oznaczeniem zasilania po stacyjce (ACC) to pewnie on steruje przetwornicą dopiero po zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aniewa napisał:

Gdy nie ma przekaźnika a do przetwornicy dochodzi dodatkowy kabel z oznaczeniem zasilania po stacyjce (ACC)

 

W twoim zestawie kable wyglądają i są opisane dokładnie tak samo 4 sztuki włącznie z ACC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aniewa napisał:

To mój zestaw

To to wygląda jakby do pojedynczego fotela dawali z przekaźnikiem (2 pady) a do dwóch siedzeń (4 pady) już z tą brązową centralką. W tym moim "ZESTAWIE 2" masz takie dwie oddzielne wiązki identyczne z jednym przekaźnikiem na wiązkę. I podpina sie je chyba bezpośrednio do gniazda zapalniczki (bądz ACC sygnałowy) wtedy załączają sie jak otwierasz auto i wyłączają jak zamykasz auto. Tak u mnie przynajmniej działa zapalniczka. Bądź znaleźć w skrzynce bezpieczników + po zapłonie, bądź plus po odpaleniu silnika i ten sam efekt tylko zasilanie idzie odrazu jednym czerwonym bez kabla sygnalizujacego ACC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Podgrzewane fotele (Chiński zestaw), Doposażenie - Megane III PHI2009
  • 4 tygodnie później...

Zmiana planów. 

- Przedłużyłem przewód od sterowania (ten z pokrętłami) i montuje wszystko w skrzynce bezpieczników.

- stały plus na F12 

- a przewody czerwony ACC i żółty od podświetlania przełącznika skręcam w jeden kabel i dam po PLUSIE z zapłonu (jak kartę włożę). Mam akurat podłączony zasilacz parkingowy w skrzynce bezpieczników (STAŁY PLUS - z F27, PLUS PO ZAPŁONIE - z F25). Porzyczę sobie sygnał ACC z F25).

 

Lampka to mało prądu bierze, czerwony ACC ma tylko dać sygnał że karta w stacyjce - powinno wytrzymać prądowo ? Czy coś ten czerwony ACC jeszcze robi ? Żebym instalacji nie spalił haha ?

IMG_20230129_110316.jpg

IMG_20230129_110433.jpg

IMG_20230129_110310.jpg

 

Dorzucam jeszcze filmik do postu, jak rozebrać centralny kokpit (gałka zmiany biegów, schowek, ręczny) i dostać się do tych przewodów od zapalniczki i włącznika tempomatu. Chwilę się naszukałem to inni nie muszą, od około 6:15 minuty. Oczywiście nie mój film.

 

 

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!