Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nieszczelna komora spalania na zimnym silniku?


Kangurrr

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Przy wymianie rozrządu miałem zrobić na nowo uszczelnienie pokrywy zaworów ponieważ lał się olej na silnik. Nie były to uszczelnienia pokrywy górnej tej małej lub małej uszczelki odmy i również zaworu KZFR. Przy okazji, że pokrywa zaworów została podniesiona i był dostęp do uszczelniaczy zaworowych. Chciałem wymienić uszczelniacze zaworowe.

Ustawiłem GMP tłoka nr 1 lecz brakowało zaworu do wyjęcia zabezpieczenia sprężyny. Wykręciłem wszystkie świece zapłonowe i do pierwszego tłoka połączyłem sprężone powietrze około 4.5bara  przez złączkę do mierzenia kompresji. Okazało się że do cylindra obok minimalnie przepuszcza powietrze z 1 na 2. Tak samo jest z 3 z 4. Gdy wkręciłem świecę do 1 to z 2 cylindra ucieka  powietrze nie wiadomo gdzie. Czyżby przez zawór wydechowy czy przez coś innego.

Pytanie w temacie jest takie. Czy komora spalania ma być tak szczelna, przy zamkniętych wszystkich zaworach i zimnym silniku by ciśnienie w cylindrze miało się utrzymywać cały czas.

Wydaję mi się, że to przedmuchy między cylindrami czyli wydmuchana uszczelka pod głowicą, ale i też nieszczelne zawory wydechowe.

 

Silnik to K4M 1.6

Przebieg to 300tyś

Przed wymianą rozrządu auto miało problem z utrzymaniem  równych obrotów na biegu jałowym minimalne wahania. Wskazywało to uszkodzonego koło KZFR, bo klekotało przy odpaleniu silnika oraz luzy tego koła przy demontażu. 

Auto z tymi objawami osiągało normalnie prędkości autostradowe 140km/h 

 Do sprawdzenia zaworów demontuje jeszcze kolektor wydechowy który okazał się i tak pęknięty. O wynikach zaworów  napiszę.

 

W załączniku dodaje krótki film z nieszczelności 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Nieszczelna komora spalania na zimnym silniku?
7 godzin temu, Kangurrr napisał:

Czy komora spalania ma być tak szczelna, przy zamkniętych wszystkich zaworach i zimnym silniku by;

  - ciśnienie w cylindrze miało się utrzymywać cały czas.

Silnik to K4M 1.6 ; Przebieg to 300 tyś

Proponuje;

 1/ wymianę uszczelnień kolektora dolotowego

 2/ pomiar ;

     a/ kompresji,

     b/ podciśnienia w układzie dolotowym,

     c/ pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy komora spalania ma być tak szczelna, przy zamkniętych wszystkich zaworach i zimnym silniku by ciśnienie pompowane zewnątrz przez otwór świecy w komorze miało się utrzymywać cały czas?  ŹLe napisałem. Ogólnie głowica już zrzucona.Wypalone zawory wydechowe, wałki wytarte razem z łożyskowaniem i nadpaloną uszczelką głowicy. Dalej muszę zobaczyć smoka pompy po tym stanie wałków.

W dniu 7.02.2023 o 10:46, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7,  5.9 :!: - aniewa

 

Edytowane przez Kangurrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kangurrr napisał:

Wałki wytarte razem z łożyskowaniem i nadpaloną uszczelką głowicy.

Dalej muszę zobaczyć smoka pompy po tym stanie wałków.

Do wymiany;

 - pompa olejowa + napęd,

 - panewki korbowodowe,

Do kontroli;

 - panewki główne,

 - pierścienie tłokowe,

 - gładzie cylindrów,

Po złożeniu;

  - pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku, bieg jałowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!