Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nieszczelna komora spalania na zimnym silniku?


Kangurrr

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Przy wymianie rozrządu miałem zrobić na nowo uszczelnienie pokrywy zaworów ponieważ lał się olej na silnik. Nie były to uszczelnienia pokrywy górnej tej małej lub małej uszczelki odmy i również zaworu KZFR. Przy okazji, że pokrywa zaworów została podniesiona i był dostęp do uszczelniaczy zaworowych. Chciałem wymienić uszczelniacze zaworowe.

Ustawiłem GMP tłoka nr 1 lecz brakowało zaworu do wyjęcia zabezpieczenia sprężyny. Wykręciłem wszystkie świece zapłonowe i do pierwszego tłoka połączyłem sprężone powietrze około 4.5bara  przez złączkę do mierzenia kompresji. Okazało się że do cylindra obok minimalnie przepuszcza powietrze z 1 na 2. Tak samo jest z 3 z 4. Gdy wkręciłem świecę do 1 to z 2 cylindra ucieka  powietrze nie wiadomo gdzie. Czyżby przez zawór wydechowy czy przez coś innego.

Pytanie w temacie jest takie. Czy komora spalania ma być tak szczelna, przy zamkniętych wszystkich zaworach i zimnym silniku by ciśnienie w cylindrze miało się utrzymywać cały czas.

Wydaję mi się, że to przedmuchy między cylindrami czyli wydmuchana uszczelka pod głowicą, ale i też nieszczelne zawory wydechowe.

 

Silnik to K4M 1.6

Przebieg to 300tyś

Przed wymianą rozrządu auto miało problem z utrzymaniem  równych obrotów na biegu jałowym minimalne wahania. Wskazywało to uszkodzonego koło KZFR, bo klekotało przy odpaleniu silnika oraz luzy tego koła przy demontażu. 

Auto z tymi objawami osiągało normalnie prędkości autostradowe 140km/h 

 Do sprawdzenia zaworów demontuje jeszcze kolektor wydechowy który okazał się i tak pęknięty. O wynikach zaworów  napiszę.

 

W załączniku dodaje krótki film z nieszczelności 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Nieszczelna komora spalania na zimnym silniku?
7 godzin temu, Kangurrr napisał:

Czy komora spalania ma być tak szczelna, przy zamkniętych wszystkich zaworach i zimnym silniku by;

  - ciśnienie w cylindrze miało się utrzymywać cały czas.

Silnik to K4M 1.6 ; Przebieg to 300 tyś

Proponuje;

 1/ wymianę uszczelnień kolektora dolotowego

 2/ pomiar ;

     a/ kompresji,

     b/ podciśnienia w układzie dolotowym,

     c/ pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy komora spalania ma być tak szczelna, przy zamkniętych wszystkich zaworach i zimnym silniku by ciśnienie pompowane zewnątrz przez otwór świecy w komorze miało się utrzymywać cały czas?  ŹLe napisałem. Ogólnie głowica już zrzucona.Wypalone zawory wydechowe, wałki wytarte razem z łożyskowaniem i nadpaloną uszczelką głowicy. Dalej muszę zobaczyć smoka pompy po tym stanie wałków.

W dniu 7.02.2023 o 10:46, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7,  5.9 :!: - aniewa

 

Edytowane przez Kangurrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kangurrr napisał:

Wałki wytarte razem z łożyskowaniem i nadpaloną uszczelką głowicy.

Dalej muszę zobaczyć smoka pompy po tym stanie wałków.

Do wymiany;

 - pompa olejowa + napęd,

 - panewki korbowodowe,

Do kontroli;

 - panewki główne,

 - pierścienie tłokowe,

 - gładzie cylindrów,

Po złożeniu;

  - pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku, bieg jałowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!