Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Miewam problemy z szarpaniem większym lub mniej odczuwalnym  przy zmianie biegów w swojej meganie 2.0 tce. Przy każdej zmianie biegu , ciężko puścić je powoli i tak żeby nie zadziałało 0-1 nkowo . Pedał sprzęgła dość ciężkawo chodzi mi jakby w układzie panowało zbyt duże ciśnienie robocze.  Sprzęgło jest nowe wraz z dwumasem i wysprzeglikem włożone z wersji RS - OEM. Przewód dodatkowo wzmocniony od pizzabrakes.  Przed wymianą sprzęgła były takie same objawy na starym zestawie . Myślałem , że to jest przyczyna.  Wszystko odpowietrzone i maszynowo i tradycyjnie po kilka razy przez mechanika . Zero wycieków nigdzie . Zaobserwowałem  ciekawostke , że kiedy uniose(lekko na siłe) pedał sprzęgła i staram się go podnieść wyżej niż punkt 0 który jest końcowy przy ograniczniku , to nagle sprzęgło zaczyna chodzić lżej i szarpania nie występują , do czasu kilku naciśnieć pedału  . Po tym czasie problem wraca i pedał staje się strasznie czuły i twardszy. Podczas unoszenia pedału sprzęgła do góry zauważyłem , że cała pompka sprzęgła tak jakby wykonuje minimalny  ruch ku pedałowi wraz z cięgłem  , a gdy kiedy odpuszcze dociskanie na sile do ogranicznika to lekko wraca ku komorze silnika , jakby miała wyrobione gniazdo w budzie lub uklepaną gumke (o ile tam taka występuje)  lub jej całkowity brak ...  Moje pytanie co jest u licha grane ? Czyżby po wysunięciu na siłe pompki ,jakiś kanał się w środku otwierał i ciśnienie w tym układzie wracało do spoczynkowego i przez to wszystko chodzi lżej  ? A każde kolejne naciskanie pedału zwiększa je zbyt mocno i dlatego sprzęgło tak szarpie i ciężej zaczyna chodzić ?  Wycieków nie ma żadnych , pompka sucha . Podrzucam filmik jak to wygląda:) mam nadzieje , że coś poradzicie bo trace już nadzieje , a każdy pierdzieli , że ten typ tak ma. Jednak nie ma , bo chodzi bajka po tym uniesieniu przrz chwileFilmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Sprzęgło 2.0 tce

Jeszcze nikt nie odpisał , a ja zrobiłem wywiad wśród mechaników różnego rodzaju . Wygląda na to , że albo syf ze starego płynu zatkał odpływ z pompki do zbiorniczka ,albo mechanicy załozyli wysolprzęglik nie wypełniając go uprzednio płynem i stoi w nim bańka powietrzna . Problem ten ma wielu użytkowników tego silnika , ale przeważająca większość miała wymienione już sprzęglo , a więc i odpowietrzany wysprzęglik . Mechanik mi mówił że był problem z odpowietrzeniem i długo im się zeszło z tym . Próbowali maszyną , potem ręcznie pedałem . 

Moim zdaniem mam ciągle w układzie powietrze , bo wygląda to tak ,że po każdym wciśnieciu pedału rośnie mi ciśnienie , a po odpuszczeniu pedału , powinno ono uchodzić do zbiorniczka . Mam dużą strzykawke 250 ml . Mam zamiar próbować przepchnąć powietrze do zbiorniczka poprzez odpowietrznik wysprzęglika . Zobaczymy jak zareaguje na to sprzęgło . 250 ml to wysarczająco dużo płynu , żeby co kolwiek zobaczyć. Jeśli płyn nie poleci do zbiorniczka od dołu to znaczy , że coś zatyka mi kanał wypływowy w pompce 

Screenshot_2023-02-21-19-25-14-12_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał ma pełny ruch jak widać na filmiku i odbija do samej góry do ogranicznika  . Na tym cięgnie z pompki , w miejscu połączenia z pedałem nie ma tez luzu.Na test wykręciłem nawet czujnik sprzęgła żeby nic nie przeszkadzało u góry . Wydaje się , że korpys pompki dostał luzu w gnieździe w grodzi , chociaż jak próbowałem go ręcznie ruszać odczepiając cięgno od pedału , to wszystko siedzi sztywno . Sprawdze jeszcze jutro jeden patent :) czujnik sprzęgła ma taką tulejke w którą jest wkręcany . Ona jest właśnie między ogranicznikiem pedału a samym pedałem . Może ktoś kiedyś wymieniał czujnik i zamiennik miał wyższą te tulejke . Mimo wszystko skłaniałbym się ku tej opcji z wyrobionym gniazdem pompy , może od wewnątrz udało by się coś podłożyć pod pompke aby się nie ruszała i ciasno siedziała . To może pozwoli na lepsze działanie .   Wycieków nie ma nigdzie , po ruszeniu pedału do góry na siłe jak widac na filmie przez chwile sprzęgło działa idealnie więc zapowietrzenie wykluczam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie jak jest w M3 ale raczej gniazdo nie bardzo ma jak się wyrobić. Pompka sprzęgła jest po prostu włożona w ścianę grodziową i przekręcona o pewien kąt. To co czujesz to być może praca ściany grodziowej. W końcu to kawałek płaskiej i cienkiej stali. Każda taka pompka (hamulcowa czy sprzęgła) musi mieć pewien luz roboczy, zanim zacznie właściwe działanie tłoczące.

 

Jeszcze jedno mi się przypomniało. Masz taki okrągły element na przewodzie do wysprzęglika? To jest regulator ciśnienia. Jeśli masz to wymień. Generalnie chyba niewiele Ci już zostało. Pompka i to.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!