Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryka, gadżety bajery, lasery - [MeganeII phII]


alleczek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Od kilku tygodni jestem w posiadaniu Megane hatch z 2006 r. Planuję sporo zmian i chciałem zapytać o kilkanaście rzeczy a przy okazji zasięgnąć opinii. Poświęciłem sporo czasu na czytanie tego forum i myślę że większość będzie się zgadzać z tym co znalazłem. Więc zaczynamy.
Na początek chciałbym zająć się kilkoma bajerami. Będę starał się zwięźlę opisywać co chcę zmieniać, potem jak to widzę i na koniec moje ewentualne wątpliwości. Jestem całkowicie otwarty na wszystkie merytoryczne uwagi i spostrzeżenia :) Mam nadzieje że w przyszłości może się komuś ta wiedza przydać. dużo z tych rzeczy są pozakopywane na forum ale myślę że pigułka może by pomocna. Z góry pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
1. Składane automatyczne lusterka po zamknięciu samochodu: 60zł

Dla mnie bez absolutnie żadnej wiedzy elektrycznej jedyne rozwiązanie, na forum szeroko opisywane również z poziomu przekaźników, Dla leniwych gotowiec na allegro, cena nie zwala z nóg moim zdaniem do zaakceptowania
KROKI:
- montaż modułu

- done
OBIEKCJE:
 - lód, zima itd. No właśnie, czy lusterka mają gdzieś czujnik że jak silnik ciągnie i "nie może" (fizyczna blokada, lód whatever) to zatrzyma prace silnika? czy ciągnie aż się spali coś?
- Czy istnieje dodatkowa możliwość wyłączenia tej funkcji w razie gdyby np w zimę istniało ryzyko oblodzenia? Wyobrażam sobie to jako dodatkowy przełącznik obok np. ustawiania jasności wyświetlacza który by blokował możliwość złożenia lusterek i ustawiał je w pozycji "rozłożone ", gdy został by przełączony w pozycji ON znowu automat przejmuję kontrole.

2. DRL
Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana i ma dwie składowe biorę pod uwagę oba rozwiązania.

jeden z doświetlaniem drugi bez - opisany wielokrotnie na forum więc nie powielam.
DRL + doświetlenie zakrętów (100zł moduł + 500zł halogeny 2w1)
Pierwsza opcja droższa ale  ciekawsza i biorąc po uwagę wasze komentarze w innych sekcjach zbyteczna XD
KROKI:
- zakup halogenów 2w1 (dzienne+ halogeny)
- Wymiana żarówek H7 na światło białe
- Montaż modułu świateł dziennych z drogowych (30%) + moduł doświetlania zakrętów.

- Podłączenie według schematu: Światła drogowe jako dzienne, dodatkowe DRL na halogenach jako doświetlenie zakrętów.
- Wł funkcji świateł dziennych clippem
- Wł funkcji aut świateł z pozycji kierownicy
I w mojej wyobraźni działa to tak, DRl mamy z drogowych 30%, doświetlenie zakrętów mamy z dodatkowego DRL z halogenów. Jeżeli mamy czujnik zmierzchu to full auto jeśli nie, sorry przełączamy ręcznie ale startujemy bez świateł bo wtedy mamy DRL i wył funkcje aut świateł z poziomu kierownicy. 
OBIEKCJE:
- Te doświetlanie z sygnału kierunków trochę lipa... Wolałbym z czujnika skrętu:/ Temat poruszony na forum ale bez konkretnego rozwiązania, jeżeli ktoś coś to jestem otwarty na propozycje czegoś innego bardziej fancy.

- drogie są te halogeny 2w1...
- kurcze dobrze by było jakby dało się te DRL wyłączyć przełącznikiem (np jak chcę śledzić kogoś XD (żart)) jak stoi się na zapalonym silniku.

3. Radio Multimedialne (600-900z + kamera cofania)

No nie ukrywam że lubię bling bling mimo że w tym wieku (moim i samochodu) już może nie przystoi, biorę tylko pod uwagę radio na górnej zaślepce pod navi. Znalazłem gościa w sosnowcu który zawodowo montuje takie wynalazki razem z oryginalnymi ramkami/zaślepkami. twierdzi również że sterowanie z kierownicy będzie działać. tracę zegar, info track itd, oraz kontrolkę pasów. I zostaje org radio co nawet prądu nie ma po takiej imprezie 😛
KROKI:
- zakup radia
- chłopek co je włoży

OBIEKCJE:

- Co zrobić z starym radiem? jak wyciągnę zostaje dziura Din1 😕 plan jest albo wymienić na 1din cup holder albo coś na 2din ale bez pomysłu co by to miało być. (przy likwidacji fabrycznej kieszeni pod radiem)

- Miałem szalony plan żeby wcisnąć tam ekran 2din który cały czas świeci obraz z kamery tyłu. w momencie cofania ekran przeskakuję na ekran na górze dedykowany XD nie pytajcie po co, to małe lusterko w zestawie z miniaturową szybą w tym samochodzie doprowadza mnie do szału jeżeli chodzi o widoczność 😛

- Z ori zostaje ekran cyfrowy (trochę archaiczny) z mocą nawiewu, temp itd. jakaś koncepcja na zmiany? idealny był by taki sam tylko lcd z grafikami jak to zrobić? oczywiście mówimy tylko o zmianie wyświetlacza bez ingerencji w kable programowanie itd.
- Co  z kontrolką pasów? gdzie wysłać ten sygnał ? gdzie przerzucić tą kontrolkę?

4. Zasilania, ładowania drobne napięcia

- gniazdo USB w klimatyzowanym schowku, jedno gniazdo w schowku w podłokietniku, zasilanie rejestratora jazdy bez rezygnacji z ori zapalniczki.
KROKI:
- rozwalenie kabli idących do zapalniczki (światełko może zostać :P)
- dwa do podłokietnika
- montaż gniazda USB (docelowo ładowanie telefonu kierowcy)
- dwa do schowka przy pasażerze, (split z zasilaniem kamery + wyjście na gniazdo USB w klimatyzowanym schowku

- montaż gniazda USB (ładowanie powerbanków, tel pasażera)

Generalnie pomysłów mam setki ale mam też świadomość że czeka mnie brutalne zderzenie z rzeczywistością 😛
Jestem całkowicie otwarty na pomysły, dygresje, dywagacje, konstruktywną krytykę.

Jeżeli ktokolwiek z okolic BB miałby ochotę się pobawić z czymkolwiek z listy to zapraszam do kontaktu :)
BTW, jeżeli ktoś miałby wątpliwości co się da a o nie to można rozkodować VF1BMSF8537119382
przerobiłem wszystkie linki na forum Eu, Ru, Ua i nic z darmowych nie działa 😞
pozdrawiam :)





 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • alleczek zmienił(a) tytuł na [MeganeII phII] elektryka, gadżety bajery, lasery

Co do DRL i modułów na 30procent długich. Pięknie piszą że moduł ma homologację. No i może mieć. Ale lampa też powinna mieć:) jak nie ma to z prawnego punktu widzenia jest to nielegalne i przy odrobinie upartości policjanta dowód pewnie do zabrania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.
Przeczytałem na tym forum wszystkie wątki z tym związane. Nic z tego nie wynika 😕
Mamy dwie grupy, jedni mówią że petarda, diagnosta Ci jeszcze flasze postawi, a policjant poklepie po plecach.
Druga grupa twierdzi że czeka cię strata dowodu, laweta i wieczne potępienie. Sam nie wiem co o tym myśleć. Rozumiem że w takim razie reflektor z fabrycznych "dziennych" z drogowych mają inne oznaczenie na kloszu?
Nic z tego nie wiem. - tzn rozumiem że np. wciskasz ledy do klosza który nie ma oznaczenia LED to dowód bye bye.
Jak uda się wyjaśnić jakąś kwestie w 100% to rozpisze dokładne linki z forum i rozpisze jak należy żeby nie było żadnych wątpliwości.

powtarzając za hadron.pl
"Rozwiązanie to jest proste ponieważ pozwala Ci oszczędzać żarówkę, energię i sprawia, że nie zapomnisz włączyć świateł. Co więcej wszystko jest legalne ponieważ moduł świateł dziennych z drogowych ma stosowną homologację."

Czyli albo ktoś bezczelnie kłamie, albo interpretuje przepisy po swojemu. Rozumiem że może tu być zastosowany trik że sam sterownik jest ok (ma homologacje) ale reflektor działający w ten sposób już nie. Czym więcej o tym czytam, tym więcej jest skrajnych opinii a coraz mniej merytoryki

W sumie parząc sztywno na przepisy to sprawa jest prosta. Nie ma RL na kloszu - nie ma dziennych w kloszu. Chyba nikogo nie interesuje czy masz tam leda, pozycje czy drogową. Nie ważne też jak jest zrobiony układ, bo na pierwszym pytaniu czy lampa jest homologowana do tego typu jest lipa - nie jest. Ciekawe co w takim razie ma homologacje w tym module.
Czyli tak bez niuansów wychodziło by że moduł możemy tylko zastosować w lampie z oznaczeniem RL czyli docelowo w takiej która ma albo ledy albo inne rozwiązanie już fabryczne.
bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, alleczek napisał:

czy lusterka mają gdzieś czujnik że jak silnik ciągnie i "nie może" (fizyczna blokada, lód whatever) to zatrzyma prace silnika? czy ciągnie aż się spali coś?

Silnik składania lusterek ma zaprogramowany czas działania, gdy lusterko się nie rozłoży to i tak się wyłączy. Do automatu zawsze można dołożyć wyłącznik.

11 godzin temu, alleczek napisał:

I w mojej wyobraźni działa to tak, DRl mamy z drogowych 30%, doświetlenie zakrętów mamy z dodatkowego DRL z halogenów. Jeżeli mamy czujnik zmierzchu to full auto jeśli nie, sorry przełączamy ręcznie ale startujemy bez świateł bo wtedy mamy DRL i wył funkcje aut świateł z poziomu kierownicy. 

Trochę przekombinowane. Jak chcesz mieć dzienne z 30 % drogowych to doświetlanie zakrętów tylko z fabrycznie zamontowanych przeciwmgielnych. Nie widzę potrzeby dokładania jeszcze jednych dziennych do zderzaka. Tak samo doświetlanie zakrętów w dzień jest bez sensu a w nocy to według mnie bardziej bajer niż coś użytecznego. No chyba, że się jeździ dużo po lasach.

Rozważ jeszcze opcję dziennych w kierunkowskazach, są odpowiednie zestawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w kierunkach już w ogóle chyba jest problem z homologacją bo tego typu zestaw pracuje na żarówkach LED prawda? czyli na kloszu nie mamy ani RL (które jest dyskusyjne) i nie ma oznaczania że lampa jest przystosowana do Ledów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świateł długich jako dziennych to zabranie dowodu jest najmniejszym problemem. Przywracasz fabrykę i jedziesz na stację kontroli. Tutaj problemem jest jakiś wypadek. Niech coś się stanie nawet nie z Twojej winy. Ktoś dociekliwy zobaczy nielegalną ingerencję w samochód. Dopowiedz sobie co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, CzechuXX napisał:

Ktoś dociekliwy zobaczy nielegalną ingerencję w samochód

Nie sądzę by to ktoś zauważył, moduł spokojnie mieści się w skrzynce z bezpiecznikami a tam też są wszelkie potrzebne połączenia. To też nie znaczy, że namawiam do takiej przeróbki, po prostu można to zrobić w bardzo dyskretny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w tym rzecz.W oryginalnych dziennych z drogowych też widać że świecisz drogowymi. (mówimy o drl 30%) Ja osobiście w ledy w kierunkach i kloszach się nie bawię. 
Co innego coś na granicy prawa co innego pełna świadomość i wrzucanie oślepiających chinoli. Ale jak kolega wyżej napisał co kto lubi.
Przeczytałem jeszcze kilka innych forum na razie mam takie wnioski.
Ostatnio czytałem ciekawą opinie. Że skoro używamy świateł drogowych jako dziennych to jeżeli wszystkie parametry są spełnione (a zakładamy że są, były testy i faktycznie zgadza się to z założeniami i przepisami) to według litery prawa nie dokładamy żadnego nowego źródła światła. Interpretując w ten sposób mamy homologowany klosz z homologowana żarówką która dodatkowo spełnia parametry DRL po dodaniu modułu.
No sam nie wiem, RL kloszu nie ma dalej.
Pojadę w BB do kilku stacji i dowiem się bo nie da mi to spokoju 😛 Albo napiszę gdzieś gdzie wiedzą. Bez sensu pół Polski na forach dywaguję można/nie można

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Elektryka, gadżety bajery, lasery - [MeganeII phII]

Załóż sobie te ledy z doświetlaniem i tyle, dzienne w długich to lipa bo drogowe świeca do przodu, i nie ma opcji żeby nie wyglądało to dziwnie - robią tak agenci ze starych beemek - nie wiem po co 😉

 

a led w zderzaku to same plusy - mniejszy pobór prądu niż żarówka, doświetlaniem zakrętu ledem przynajmniej coś daje - bo takiego realizowanego zwykłą żarówką to nawet nie zobaczysz. Szkoda kasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!