Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 M9R spaliny w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego


slon07

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z Megane III 2.0 M9R, a mianowicie pojawiają mi się w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego spaliny i dość mocno zbiera mi się tam ciśnienie. Ściska płyn tak, że po przejechaniu kilkunastu kilometrów w zbiorniczku widać jakby było pusto (płyn nie ucieka do oleju, ani w drugą stronę). Po odkręceniu nakrętki i zrzuceniu ciśnienia poziom płynu wraca do normy. Po każdej przejażdżce musze "zrzucić" ciśnienie, ponieważ w przeciwnym razie na postoju przeciska mi gdzieś ten płyn i następnie przez kilka kilometrów wypala mi go, przez co dymi na biało dość obficie. Wymieniana była uszczelka pod głowicą. Sprawdzono szczelność głowicy (niby wszystko w porządku). Zrobione obejście chłodnicy EGR i turbiny. Ciśnienia nadal się pojawia. Chodź zdarzyło się kilkukrotnie iż po przejechaniu kilkuset kilometrów nie miał żadnych objaw, jak i np. po ruszeniu spod świateł, bądź powolnej jazdy przez jakich moment dymił na biało. Ma ktoś jakiś pomysł co to mogłoby być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelność w chłodnicy egr skutkuje przedostawaniem się ;

  1/ płynu chłodzącego do układu dolotowego;

        a/ w czasie pracy silnika - wycieki płynu są zwykle niewielkie i ulegną odparowaniu,

        b/ ale przy dłuższym postoju ;

            Znaczna ilość cieczy może trafić do dolotu i przy uruchamianiu zimnego silnika nie zostanie odparowana a może 

            przedostać się do komory spalania i zniszczyć układ korbowo - tłokowy,

    2/ spalin do układu chłodzącego;

          a/ podczas pracy silnika ciśnienie spalin znacznie przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia,

          b/ mechanik, widząc spaliny w układzie chłodzenia zdiagnozuje awarię uszczelki pod głowicą,

              Diagnoza kończąca się naprawą uszczelki pod głowicą jest nie tylko;

                 -  kosztowna,

                 - ale nie przyniesie oczekiwanego efektu,

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!