Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fatalne Paliwo !!! Orlen do sądu ?


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Co do stacji to trzeba mieć je sprawdzone. Zazwyczaj prywatne stacje biorą paliwo od różnych odbiorców, i nieważne jakim znakiem się oznaczają. NIe ma różnicy czy to benzyna, gaz czy ropa. jak właściciel dba o jakość to wszystko jest ok.

w moich okolicach jest statoil wcześniej był preem właściciel został ten sam i nawyki niestety te same. przy tankowaniu w zime na pobliską górkę wjedzie się ze sporymi problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! a więc ze swoich spostrzeżeń mogę Wam powiedzieć że ojca passata tankujemy tylko na shellu vpower GTL i średnie spalanie z ok 3000 km to 5.9, ostatnio trasa prawie 1200 km na jednym baku 4 osoby+ trochę bagażu. Swoją megi tankuję różnie ale najlepiej wspominam neste spokojnie na baku pod 1000 km robiłem, niestety najgorzej orlen zatankowany w Kole po prostu męczarnia na trasie auto przestało jechać no ale wyjeździłem w ciągu dnia o paliwo:D u siebie w mieście raczej nie tankuję na orlenie, raczej statoil, shell Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał do poczytania dla tankujących tylko i wyłącznie na shellu, bp itd <ok>

http://www.riv.pl/grupa-lotos-dostarczy-pa...polska-w-2009-r

http://www.riv.pl/pkn-orlen-ma-umowy-na-do...ntrum-na-2009-r

I mały cytat o przeszłości:

"W 2007 roku Lotos realizował dostawy paliw płynnych na łączną kwotę ok. 5,5 mld zł. Olej napędowy oraz benzyny z gdańskiej rafinerii trafiły m.in. do sieci stacji Statoil, Neste, BP, Shell oraz JET."

"W ostatnich dniach 2007 r. PKN Orlen podpisał podobne roczne kontrakty na dostawy paliw w 2008 roku. Szacunkowa wartość kontraktu z Shell Polska wyniosła 4,1 mld zł netto, natomiast wartość kontraktów z BP Polska - 4,6 mld zł netto."

Poza tym sam jestem z Gdańska i widzę jak z Lotosu wyjeżdżają cysterny BP, Shella, Łukoilu, Neste itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu na stacji Orlen w Płocku zatankowałem do samochodu służbowego 58l ON Verva. Problem jest tylko jeden : samochód ma zbiornik o pojemności 55l i miałem jeszcze paliwo na jakieś 80 km wg. wskazań komputera. Nawet jak tankowałem z zaawansowaną rezerwą np. na BP to nigdy nie weszło więcej niż 56l, a na tym Orlenie 1 litr musiał mieć 0,9l <ok> Kradną w biały dzień i to w mieście, które jest siedzibą koncernu, wstyd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kradną w biały dzień i to w mieście, które jest siedzibą koncernu, wstyd.

Wstyd i to jaki :-/ W Płocku mamy jedno z najdroższych paliw w Polsce. Możesz napisać na której stacji wlewałeś?

P.S. Siedziba jest w Płocku, ale zarząd już chyba w Warszawie :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

z racji że za jakieś półtora miesiąca stanę się właścicielem swojego pierwszego dieselka czytam trochę z zaniepokojeniem ten wątek. Dexterpl wspomniał o dodatkach do paliwka. Czy ktoś z Was je stosuje? Czy do nowiutkiego samochodu należy je lać czy raczej omijać szerokim łukiem. Mam nadzieje że moje pytanie nie jest za bardzo OT

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macv6, też miałem takie odczucia jak zalałem v-powera auto ciche ładnie przyspieszało ach gdyby nie ta cena to cały czas bym ją zalewał:idea: jutro zatankuje na lotosie brata astrę i jeśli będzie u niego jechać dobrze to spróbuje u siebie (dodam że astra brata to mega wolny samochód jeśli chodzi o rozpędzanie więc gorsze paliwo pewnie by spowodowało że w ogóle przestał by jechać <ok> )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Orlen Orlenowi nie równy i to nawet w tym samym mieście. Mam 2-3 stacje u siebie na których tylko zalewam, rzadko zdarza się że nawet u nich trafi się gorszy shit. Bo potrafią obroty spaść.

2. Ja od dłuższego czasu leje gaz i Verve tylko na Orlenie (najlepsze spalanie w porównaniu z kilkoma innymi stacjami). Nie zaobserwowałem jakiś ubytków na silniku.

3. Na marketowych stacjach przestałem lać dosyć szybko jak miałem poprzednie autko-dla mnie to jeden wielki SHIT

4. Kiedyś miałem zaufanie i zalewałem tylko na NESTE ale niestety gazu nie mają :-/

5. Co do walki z koncernem to jak ktoś napisał wcześniej w starciu z nimi jesteś robakiem, którego zdepczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tankuję na Shellu ostatnio ciągle - i jest OK. Między V-power, V-power racing a też zwykłą 95 nie odczuwam różnicy w pracy silnika, więc tankuję 95 <ok>

Wcześniej zalewałem na Orlenie dość długo, zawsze zwykłą 95, i nie było żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mieszkam w Niemczech wiec tankuje glownie na ARAL lub ESSO (blisko domu)i to nie z powodu lepszej czy gorszej jakosci benzyny (super 95 okt.) bo nigdy sie nad ta jakoscia nie zastanawialem bo wydaje mi sie ze jakichs roznic to chyba nie ma ale jak jade do Pl. tankje na ORLEN bo boje sie "dziwnych stacji"prawda jest taka ze jak jade do Pl. na tutejszym paliwie to srednia spalania przy predkosci ok.140-160 km/hwychodzi ok. 7,4-7,6 l/100 jednak kiedy wracam na polskiej 95 czy nawet 98 okt. srednia przy podobnej predkosci wzrasta nawet do 8.2-8,4 l/100km. Co do przyspieszania pojazdu szczegolnych roznic nie zauwazam no ale te zwiekrzone zuzycie swiadczy jednak o slabszej jakosci polskiego paliwa.

Mowiac "dziwnych stacji" mam na mysli przypadkowe stacje nie mowie tu o rasowych stacjach typu Statoil, Schell czy Lotos ....itp. Tu nie przypominam sobie czy lalem czy nie a Orlen mam zawsze jakos tak po lub przy drodze.

Pozdrawiam.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

srednia spalania przy predkosci ok.140-160 km/hwychodzi ok. 7,4-7,6 l/100 jednak kiedy wracam na polskiej 95 czy nawet 98 okt. srednia przy podobnej predkosci wzrasta nawet do 8.2-8,4 l/100km. Co do przyspieszania pojazdu szczegolnych roznic nie zauwazam no ale te zwiekrzone zuzycie swiadczy jednak o slabszej jakosci polskiego paliwa.

 

A może ma tutaj wpływ dużo gorsza jakość dróg w Polsce? W Niemczech wpadasz na autostradę i prędkość 140-160 km/h możesz utrzymywać przez długi okres czasu, u nas są częste zwalniania/przyspieszania?

 

[ Dodano: 2009-10-15, 22:48 ]

A co myślicie o jakości paliw na innych stacjach, np. Lotos czy Lukoil(dawny Jet) ? W mojej wiosce Lukoil ma najniższe ceny ropy.

 

Z w miarę dobrego źródła wiem, że JET częściowo odkupywał ON i Pb95 z rezerw paliwowych- stąd mieli tak dobre ceny. Nie wiem, do jakiego stopnia paliwo ulega starzeniu, ale skoro regularnie wymieniają rezerwy, to chyba coś się z nim dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!