Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fatalne Paliwo !!! Orlen do sądu ?


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tankuję Verwę na Orlenie i nie miałem do tej pory żadnych problemów z wtryskami.A tankuję tam tylko dlatego,że Orlen był u nas w mieście (jak w większości w Polsce) przed laty pierwszą, nowoczesną stacją paliw i jakoś się przyzwyczaiłem.

Zazwyczaj staram się tankować tylko na Statoil - mam do tych stacji największe zaufanie.

nie mam do ŻADNEJ firmy paliwowej zaufania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami bywam w plocku i widze te ceny paliw... sa kosmicze a caly kombinat orlenu 3 kilometry od miasta :) wiec powinno byc najtaniej

u mnie w wlkp. ceny sa nizsze o ok 30 gr/l

np dzis na shellu diesel extra byl po 4.19 i ta cena utrzymuje sie juz od 2 tygodni...

po ile u was jest ropka?

 

[ Dodano: 2008-09-04, 22:34 ]

a wlasnie przypomnialo mi sie bo byla tez mowa o wodzie w paliwie itd.

polska norma mowi ze woduy w paliwie moze byc max 200mg/kg dla oleju i 400mg/kg dla benzyny 95 zawierajacej etanol (woda rozpuszcza sie w etanolu).

wiec teraz wyobrazcie sobie ze tankujecie 50kg on (ok 60 litrow) wiec wg normy dopuszczaalna ilosc wody to 20000mg czyli 20g a 20g to 20 ml czyli pol kieliszka woody :) maxymalnie oczywiscie. z doswiadczenia wiem ze najczesciej zawartosc wody w on to ok 100mg/kg (ppm) wiec 2x mniej. dlatego niewierze ze po dolaniu specyfiku wiazacego wode spada kreska od paliwa. moze sie tak dziac po np ochlodzeniu sie paliwa wtedy paliwo zmniejsza swoja objetosc. przy ogrzaniu objetosc paliwa rosnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a caly kombinat orlenu 3 kilometry od miasta :) wiec powinno byc najtaniej

Wiele osób, które do mnie przyjeżdżają pyta, czy nie mam gdzieś kranika i czy można sobie nalać :)

Dopóki mam paliwo w zbiorniku to nie patrze na ceny na stacjach żeby sobie humoru nie psuć. Dopiero jak wskazówka wisi pionowo w dół zaczynam przeliczać :P

Co do wody to trochę zawsze może się jakoś dostać, np nie wypłukana beczka czy coś ale chrzciciele pewnie używają czegoś innego bo po wodzie wtryski (i nie tylko) padły by moment.

Tak czy siak, ja na Orlen nie narzekam (tylko niech obniżą ceny :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tankuję vervę na Orlenie, bo to jedyna "normalna" stacja w Jaśle. Nie miałem żadnych problemów. Jak wymieniałem filtr paliwa to był czyściutki i na dnie filtra ani kropli wody. Przejeżdżających przez Jasło ostrzegam przed stacjami :!: Energopal :!: i :!: Grosar :!:. Cuda się dzieją po zatankowaniu. Na Energopalu zawsze widać tylko obce rejestracje, bo miejscowi już się nauczyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam takiego jednego, prywatnego, spod szyldu orlena który miesza paliwo z odpadami petrochemicznymi które transportuje z niemiec :) kazdy o tym wie ,niektórzy tankuja, jednak najwiecej jest samochodow ciezarowych bo stacja polozona przy głównej drodze :) a ciezarowe to raczej wszystko przepala choc sa tez wyjatki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś wcześniej pisał z orlenem jest tak że jakość paliwa zależy od stacji, ja wysondowałem jedną i przeważnie tam tankuję Vervę mają dobrą cenę i jakść OK. Tankuję też na BP bo jest najbliżej mnie i mam do niej zaufanie. Ostatnie trzy tankowania zrobiłem na Lotosie - ON Dynamique jestem pozytywnie zaskoczny, spalanie ok. silnik chodzi cicho i równomiernie. Sprzedawca mówił że jest lepsza od Vervy no i dobra cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to troszke poszperałem i znalazłem kilka informacji które mogą was zainteresować:)

Mianowicie liczba cetanowa poszczególnych ON. Ranking zaczne od najmniejszej liczby cetanowej LC - gorsze paliwo:p

0. Diesel z supermarketow LC>=? ( i pewnie nigdy sie nie dowiemy)

1. Zwykly diesel (shell extra, ekodiesel, bp, lotos on itd) LC>=51

2. V-power diesel shell LC>=52 (zaskoczenie bo myslalem ze co najmniej 55 bedzie!!!)

3. Lotos dynamique/BP Ultimate/ Verva LC>=55

 

Wygląda na to ze lotos dynamique, BP Ultimate i Verva maja najlepszą LC.

Pozostałe parametry fizyko-chemiczne są na podobnym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu miałem okazję pracować na stacji i był to Orlen w Częstochowie, nie miałem samochodu - takie zarobki, że nie było mnie stać :) więc nie tankowałem, ale jako obsługa słyszałem bardzo dużo pozytywnych opinii odnośnie paliwa i gazu z tej stacjii - jedynie cena się nie podobała, ale to inna sprawa. Z tego co tam usłyszałem to w życiu nie zatankowałbym w Poczesnej w Auchanie - troche czasu upłynęło, ale podejrzewam, że wiele się tam nie zmieniło , ale niepochlebne opinie szły też pod adresem BP.

Osobiście tankuję różnie (ale tylko znane marki Orlen, Lotos, Shell), choć w większości jest to Statoil (mam blisko) i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o supermarkety to sprzedaja orlen (w koncu czemu wiszą tam kartki ze jakosc kontroluje orlen...). Z tego co slyszalem to znakomita wiekszość renomowanych stacji (shell,bp itp) to rowniez dystrybutorzy orlenu wspomagający sie dodatkami do paliwa (kazdy wlasnymi). No i tylko statoil nie bierze z orlenu - tam też dlatego tankuję. Nie wiem nic o lotosie bo u nas chyba nie ma zbyt wielu tych stacji, ruskiego lukoila się boję, choć paliwo z jet'a bylo OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruskiego lukoila się boję, choć paliwo z jet'a bylo OK.

No właśnie, na stronie Lukoila piszą że paliwa mają z rosyjskich rafinerii. Nasz Orlen czy Lotos zresztą też. Rosyjskie normy paliwowe sa gorsze od naszych (dopuszczalna większa ilość siarki) no ale jeśli sprzedają w naszym kraju to muszą chyba dostosować się do naszych norm. Tankowałem tam tylko benzynę ale cały czas kusi mnie cena ich ropy-najniższa w Lublinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coolesh, "jesli chodzi o supermarkety to sprzedaja orlen (w koncu czemu wiszą tam kartki ze jakosc kontroluje orlen...)"

nie ORLEN tylko ORLEN LABORATORIUM który jest osobna spółka i bada dużo wiecej niż tylko paliwa, te badania to dokładnie BAQ lub jesli chodzi o stacje przy marketach często bada również HAMILTON.z tego co wiem jest jeszcze LOTOS LAB, a dla SHELLA analizy robi SGS czy cos takiego chociaz kiedys shell badal u nas paliwa. kazda osoba mająca stacje paliw może przebadać paliwo w tych firmach i to nie oznacza ze biora paliwo z ORLENU, LOTOSU, SHELLA! a to co wii na stacjach to przeważnie czysty marketing. jednym slowem dzis na stacji przy intermarche ON byl po 4.09 na shellu ON extra 4.19 a na Lotosie ON dynamique po 4.29 wiec przy takich nikłych różnicach cenowych tankowanie przy supermarketach traci sens przynajmniej w moim miescie

 

[ Dodano: 2008-09-06, 23:49 ]

a co do rosyjskiej ropy naftowej URAL to obróbka jej jest bardzo trudna ponieważ ropa ta jest bardzo zasiarczona, zawodniona i zasolona. do polski niedługo (po wybudowie naftoportu) zacznie napływać lekka ropa naftowa (miód malina) norweska GUSLOF oraz z azerbejdżanu AZERII. ON otrzymany z takiej ropy (mozecie mi wierzyc lub nie) wglada jak niegazowana woda mineralna!! bezbarwna przezrczysta. a parametry takiej ropki sa poprostu czystym orgazmem dla waszych silników diesla :) obrobka takiej ropy jest prostsza ale koszt transportu wiekszy. z przeprowadzonych symulacji wynika jednak jej przerób jest ekonomicznie uzasadniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na chwilę obecną zrezygnowałem z ORLENu, dlaczego? W okresie kiedy lałem do mojego dTi ekodiesla miałem małe problemy z przyśpieszeniem, przesiadałem się na Vervę i jakiś czas było OK, ale ostatnio powróciły problemy z pracą silnika mimo tankowania Vervy i zatankowałem sobie tak w ramach testów paliwko na Shellu i przyznam ze jak na razie nie mam żadnych problemów które występowały w przypadku tankowania Ekodiesla czy Vervy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!