Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niestabilne ciśnienie na listwie CR podczas rozruchu


calibuster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zmagam się z ciężkim odpalaniem w 1.5dCi po nocy. Samochód dłużej kręci, odpala "na raty" i kopci na siwo z zapachem niedopalonej ropy. LOG z clipa z odpalania po nocy zamieszczam poniżej. Jak widać wykres cisnienia na CR dość mocno poszarpany. Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak się może dziać? Jaka może być przyczyna?

 

Pozdrawiam

Screenshot_20230403_103547_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2014r 

Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu, ale na poprzednim filtrze było to samo.

Między filtrem paliwa a pompą CR widać malutkie pęcherzyki powietrza, jeden za drugim.

Myślisz że taka mała ilość pęcherzyków powietrza mogłaby powodować problemy z odpalaniem "na raty" i wydobywanie się siwego dymu zaraz po odpaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, calibuster napisał:

2014r 

Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu, ale na poprzednim filtrze było to samo.

Udzielasz skąpych odpowiedzi ;

  - jakiej mocy silnik?

  - należy używać markowych filtrów,

 - kiedy zmieniany rozrząd i od kiedy te trudności?

12 godzin temu, calibuster napisał:

Myślisz że taka mała ilość pęcherzyków powietrza mogłaby powodować problemy z odpalaniem "na raty"

 - i wydobywanie się siwego dymu zaraz po odpaleniu?

Wiem na pewno, że jeżeli występują przez dłuższy czas to skutkiem ich jest;

   - regeneracja lub wymiana pompy wtryskowej,

   - wadliwe działanie wtrysków oraz konieczność ich wymiany,

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20230324_090752.jpg

 

  - 1.5dCi o mocy 110KM i kodzie K9K 846

  -  filtry Ori Renault

 - rozrząd robiony 1,5roku temu, natomiast ja jestem posiadaczem auta od pół roku.

- wtryski zostały wymienione na fabrycznie nowe

Clip pokazuje synchronizację wałka z wałem niemalże od początku kręcenia, więc rozrząd myśle że można wykluczyć.

Samochód ma tak, że po 3-4 godzinach od zgaszenia odpala idealnie, bez kopcenia na siwo, ale jak dłużej postoi to dłużej kręci, odpala "na raty" i zakopci na siwo. Naprawdę nie mam żadnego punktu zaczepienia, bo nie ma żadnych błędów. Ponadto mechanik twierdzi, że te zawahania ciśnienia w czasie kręcenia są nornalne i że tu nie ma się czego dopatrywać. 

 

Powyżej zamieszczam log z odpalania.

Edytowane przez calibuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, calibuster napisał:

jak dłużej postoi to dłużej kręci, odpala "na raty" i zakopci na siwo.

Naprawdę nie mam żadnego punktu zaczepienia, bo nie ma żadnych błędów.

Jeżeli mechanik twierdzi, że wszystko jest OK; 

   - w sterowniku nie ma kodów błędów ,

   - a silnik nadal źle pracuje,

 To natychmiast należy zmienić mechanika 

1/ Główny krok działania masz podany powyżej,

2/ Drugi czynnik decydujący o odpaleniu auta ;

     -  to oprócz świec żarowych,

     -  czujnik temperatury cieczy chłodzącej;

            - optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki

 

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mechanik nie twierdzi że wszystko jest OK. 

Mówi tylko że nie mamy punktu zaczepienia.

Tak właśnie odpala po 8 godzinach postoju w temperaturze ok 5st C.

22 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Główny krok działania masz podany powyżej,

 

Chodzi Ci o te pęcherzyki powietrza?

9

22 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Drugi czynnik decydujący o odpaleniu auta ;

     -  to oprócz świec żarowych,

     -  czujnik temperatury cieczy chłodzącej;

            - optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki

 

 

 

 

Wskazania są OK, chyba że są dwa czujniki temperatury płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Są istotne czujniki;

    a/ temperatury płynu chłodzącego; 

         - proszę o wykres przebiegu temperatury płynu po dłuższym postoju auta,

    b/ map- sensor ;

        1/  jako jedna całość; z Czujnik ciśnienia powietrza  i  Temperatury powietrza wlotowego,

        2/ do przeczyszczenia czujnika jak i styków,

        3/ oraz  skan ; ciśnienia i temperatury wlotu powietrza po dłuższym postoju auta,

2/ Czy nie ubywa oleju?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!