Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P2263 Problem z wydajnością systemu doładowania turbosprężarki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Pacjent: Megane 3 rok 2016 1.5dci 110km. Trochę ponad miesiąc temu zapaliła mi sie pomarańczowa kontrolka, po odczytaniu okazało się, że jeste to błąd P2263 (problem z wydajnością systemu doładowania turbosprężarki), skasowałem raz, drugi, trzeci ale problem wracał. W końcu zdecydowałem się na oddanie samochodu do mechanika, który stwierdził, że to wina zaworka podciśnienia turbiny. Wymienił mi to, przejechałem 1000km i wczoraj zapalił się znowu bład (podczas próby przyspieszenia od 2000 obr/min), skasowałem, przejechałem 150km i błąd jak na razie nie wrócił. Nie wiem już gdzie może być problem, niby po wymiania zaworka miało być ok, a tu przyszedł kłopot ponownie. Zastanawiam się czy to po prostu przypadek i wiecej sie nie pokaże, czy sobie gdzieś pogrzebać. Ktoś coś poradzi?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to trochę wróżbiarstwo. Nie wiem co zdecydowało, że mechanik akurat zdecydował o wymianie zaworka. Zdarza się, że padają. Ale sporadyczność i i sam błąd kierowałoby mnie w stronę geometrii na turbinie. Ale bez dokładniejszej diagnostyki w ruchu z obserwacją parametrów to jednak strzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, carsik napisał:

Nie wiem co zdecydowało, że mechanik akurat zdecydował o wymianie zaworka

Pierw czyścił EGR, bez efektu, następnie z tego co kojarzę, to majstrował coś przy wężykach co idą od niego i zobaczył, że nic się ze sztanga nie dzieje (czy są pod zaworek podpięte czy nie), zamówił, założył i powiedział, ze sztanga zaczęła pracować. No i faktycznie, jak wczesniej wyrzucało błąd co kilka km, to teraz dopiero po 1000km, dziwne.
 

 

17 godzin temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Mam złącze pod obd, mam pełną wersje programu do poglądu parametrów. Wiesz na jakie parametry zwrócić uwage?
Na razie zerkałem na ciśnienie jakie dmucha turbina i mam 1.7bar przy pełnym bucie, pierw skok na 0.5sek na 1.8, potem od razu spada na 1.7 i tak sie trzyma. No ale coś więcej moge zobaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym przypadku obserwacja tego co wymaga komputer w stosunku do tego co jest faktycznie w doładowaniu. U mnie nie przekracza 1,7 ale to nie wyznacznik ponieważ masz inna wersję. Może Twój chce więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2023 o 17:41, dropz napisał:

Wymienił mi to, przejechałem 1000km i wczoraj zapalił się znowu bład (podczas próby przyspieszenia od 2000 obr/min),

  - skasowałem, przejechałem 150 km i błąd jak na razie nie wrócił.

W I rzędzie do sprawdzenia;

  1/  wężyki gumowe między pompą podciśnienia a elektrozaworem sterowania turbiną;

          - uszkodzone, niedrożne, nieszczelne,

 2/ stan kierownic w turbinie, która prawdopodobnie nie kieruje spalin poprawnie z powodu zalegającego w niej nagaru;

        a/ czy sztanga chodzi lekko w całym zakresie?

        b/ czy membrana siłownika turbiny jest sprawna? ; pomiar podciśnienia,

W II rzędzie ;

  3/ przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

  4/ przeczyścić przepływomierz,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, wężyki wydają się ok, czyściłem map sensor, ciasno wchodzi w miejsce, ciekawa sprawa z tą sztangą, dzisiaj zauważyłem, bo po odpaleniu silnika powinna grucha zassać ją, a jest w takiej samej pozycji jak przy wyłączonym silniku. Wypiąłem wężyk od podciśnienia i od gruchy, złączyłem ze sobą i sztanga pojechała w dół. Wydaje mi się, że na wolnych obrotach sztanga powinna lecieć na maxa na dół, a wogóle się nie ruszyła.

 

Problem rozwiązany: Padł zaworek N75 (Zawór podciśnienia turbiny), po wymianie samochód odzyskał życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2023 o 17:41, dropz napisał:

Nie wiem już gdzie może być problem, niby po wymianie zaworka miało być ok, a tu przyszedł kłopot ponownie.

To ten zaworek pierwszy raz wymieniony był wadliwy? Może nie był oryginalny lub używany i dopiero ponowna wymiana rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2023 o 07:32, aniewa napisał:

nie był oryginalny

Dokładnie tak, nie można było dorwać oryginału nowego podobno. Kupiłem na szybko tanią jak barszcz używkę (oryginalną) i działa. Mechanik odda mi pieniądze za ten zaworek który sie po miesiącu zepsuł (nowy, zamiennik). Tak czy siak, bardzo łatwa diagnoza problemu, może komuś się przyda to co napisałem wyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!