Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P2263 Problem z wydajnością systemu doładowania turbosprężarki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Pacjent: Megane 3 rok 2016 1.5dci 110km. Trochę ponad miesiąc temu zapaliła mi sie pomarańczowa kontrolka, po odczytaniu okazało się, że jeste to błąd P2263 (problem z wydajnością systemu doładowania turbosprężarki), skasowałem raz, drugi, trzeci ale problem wracał. W końcu zdecydowałem się na oddanie samochodu do mechanika, który stwierdził, że to wina zaworka podciśnienia turbiny. Wymienił mi to, przejechałem 1000km i wczoraj zapalił się znowu bład (podczas próby przyspieszenia od 2000 obr/min), skasowałem, przejechałem 150km i błąd jak na razie nie wrócił. Nie wiem już gdzie może być problem, niby po wymiania zaworka miało być ok, a tu przyszedł kłopot ponownie. Zastanawiam się czy to po prostu przypadek i wiecej sie nie pokaże, czy sobie gdzieś pogrzebać. Ktoś coś poradzi?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to trochę wróżbiarstwo. Nie wiem co zdecydowało, że mechanik akurat zdecydował o wymianie zaworka. Zdarza się, że padają. Ale sporadyczność i i sam błąd kierowałoby mnie w stronę geometrii na turbinie. Ale bez dokładniejszej diagnostyki w ruchu z obserwacją parametrów to jednak strzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, carsik napisał:

Nie wiem co zdecydowało, że mechanik akurat zdecydował o wymianie zaworka

Pierw czyścił EGR, bez efektu, następnie z tego co kojarzę, to majstrował coś przy wężykach co idą od niego i zobaczył, że nic się ze sztanga nie dzieje (czy są pod zaworek podpięte czy nie), zamówił, założył i powiedział, ze sztanga zaczęła pracować. No i faktycznie, jak wczesniej wyrzucało błąd co kilka km, to teraz dopiero po 1000km, dziwne.
 

 

17 godzin temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Mam złącze pod obd, mam pełną wersje programu do poglądu parametrów. Wiesz na jakie parametry zwrócić uwage?
Na razie zerkałem na ciśnienie jakie dmucha turbina i mam 1.7bar przy pełnym bucie, pierw skok na 0.5sek na 1.8, potem od razu spada na 1.7 i tak sie trzyma. No ale coś więcej moge zobaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym przypadku obserwacja tego co wymaga komputer w stosunku do tego co jest faktycznie w doładowaniu. U mnie nie przekracza 1,7 ale to nie wyznacznik ponieważ masz inna wersję. Może Twój chce więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2023 o 17:41, dropz napisał:

Wymienił mi to, przejechałem 1000km i wczoraj zapalił się znowu bład (podczas próby przyspieszenia od 2000 obr/min),

  - skasowałem, przejechałem 150 km i błąd jak na razie nie wrócił.

W I rzędzie do sprawdzenia;

  1/  wężyki gumowe między pompą podciśnienia a elektrozaworem sterowania turbiną;

          - uszkodzone, niedrożne, nieszczelne,

 2/ stan kierownic w turbinie, która prawdopodobnie nie kieruje spalin poprawnie z powodu zalegającego w niej nagaru;

        a/ czy sztanga chodzi lekko w całym zakresie?

        b/ czy membrana siłownika turbiny jest sprawna? ; pomiar podciśnienia,

W II rzędzie ;

  3/ przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

  4/ przeczyścić przepływomierz,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, wężyki wydają się ok, czyściłem map sensor, ciasno wchodzi w miejsce, ciekawa sprawa z tą sztangą, dzisiaj zauważyłem, bo po odpaleniu silnika powinna grucha zassać ją, a jest w takiej samej pozycji jak przy wyłączonym silniku. Wypiąłem wężyk od podciśnienia i od gruchy, złączyłem ze sobą i sztanga pojechała w dół. Wydaje mi się, że na wolnych obrotach sztanga powinna lecieć na maxa na dół, a wogóle się nie ruszyła.

 

Problem rozwiązany: Padł zaworek N75 (Zawór podciśnienia turbiny), po wymianie samochód odzyskał życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2023 o 17:41, dropz napisał:

Nie wiem już gdzie może być problem, niby po wymianie zaworka miało być ok, a tu przyszedł kłopot ponownie.

To ten zaworek pierwszy raz wymieniony był wadliwy? Może nie był oryginalny lub używany i dopiero ponowna wymiana rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2023 o 07:32, aniewa napisał:

nie był oryginalny

Dokładnie tak, nie można było dorwać oryginału nowego podobno. Kupiłem na szybko tanią jak barszcz używkę (oryginalną) i działa. Mechanik odda mi pieniądze za ten zaworek który sie po miesiącu zepsuł (nowy, zamiennik). Tak czy siak, bardzo łatwa diagnoza problemu, może komuś się przyda to co napisałem wyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!