Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0470 - sposób na wykręcenie rurki lub wyczyszczenie bez wyjmowania


katomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem, żed temat już kilka razy poruszany, ale pytanie dotyczy, czym wyczyścić tę rurkę - jaki specyfik wlać, aby był w stanie udrożnić. Ewentualnie jakieś patenty na wykręcenie rurki.

Druga sprawa, jaki sprawdzić sam czujnik - czy bez włączonego silnika dmuchają w czujnik Torque pokaże wartość? Jaki jest ewentualnie zamiennik do czujnika 51CP05-03, czytałem, że teraz zamienniki mają zmienione piny w gnieździe.

I trzecia sprawa. Jadąc drogą szybkiego ruchu sprawdzałem parametry DPF i oto co z tego wyszło. Ciśnienie przed DPF pokazuje naprzemiennie (na biegu jałowym) 18 mbar, a następnie -27118 (minus). I te wartości zmieniają się co ok. pół sekundy. Przy jeździe wartość dodatnia rośnie, natomiast wartość ujemna jest niezmienna. A na dodatek temperatura przed DPF nie jest w stanie przekroczyć 430 stopni. Tę temperaturę osiąga, gdy przyśpieszam przekraczając obroty 3000, natomiast jadą na takich obrotach temperatura spada do 320-350 stopni. Proszę o jakieś sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, katomasz napisał:

czym wyczyścić tę rurkę - jaki specyfik wlać, aby był w stanie udrożnić.

Ewentualnie jakieś patenty na wykręcenie rurki.

  1/ Rurka czerwona - prowadzącą do czujnika spalin przed turbina, musi być;

        - kompletna,

       -  drożna,

       -  bez załamań i skrzywień,

      -  aby nie naginała się w żadna stronę,

2/ Zdemontować metalową rurkę nie jest łatwo;

      - proponuje przepchać ją drutem,

      - zalać do środka zmywacza K2 do egr-u lub do hamulców,

3/ Zdemontować i przeczyścić egr; 

     - oraz kanał gdzie egr wrzuca spaliny w dolot,

3/ Dokonać pomiaru ciśnień i pokazać logi ;

    - map-sensora i czujnika ciśnień przed turbiną

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, katomasz napisał:

Wiem, że temat już kilka razy poruszany, ale pytanie dotyczy, czym wyczyścić tę rurkę - jaki specyfik wlać, aby był w stanie udrożnić

Jesteś pewny, że metalowa rurka od czujnika ciśnienia spalin jest zapchana? Czarny wężyk od czujnika ciśnienia spalin nie jest pęknięty? 

Co do przepchania rurki to chyba najlepszy będzie drut spawalniczy od migomatu o średnicy 0,8 mm. Można spróbować patentu z wiertarką i cienką linką rowerową. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie jestem na chwilę obecną pewien. Próbuję się przygotować na robotę i mieć wszystko pod ręką (poza nowym czujnikiem).

I teraz dwa pytania: jak się demontuje czujnik z uchwytu (zawleczka, czy demontaż z uchwytem) oraz czy po wyjęciu i np. dmuchnięciu w czujnik na zgaszonym silniku program powinien pokazać ciśnienie, czy tylko przy odpalonym silniku (to będzie się wiązało ze złożeniem całego układu dolotowego). A chciałbym sprawdzić, czy czujnik jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, katomasz napisał:

Niczego nie jestem na chwilę obecną pewien

Masz torque to sprawdź parametr PR636 - ciśnienie przed turbiną. Na zgaszonym silniku powinno wynosić tyle co atmosferyczne a po uruchomieniu silnika wzrosnąć do około 1,1-1,2 bara i zmieniać się przy dodawaniu gazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po oględzinach i diagnozach. Wężyk rzeczywiście pęknięty, ale po wymianie nadal nic.  Zamówiony nowy. Dostęp fatalny, ale po wyjęciu EGR dało radę.  Rurka metalowa drożna, po odpaleniu spaliny wylatują bez problemu.Ciśnienie, o którym mowa (PR636), to atmosferyczne 1016 i nie zmienia się. Sprawdzane już przy wyjętym czujniku, czyli spaliny  szły w powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I naprawione. Nie wiem czemu, ale dwa razy zakładałem czujnik na nowy wężyk i nic nie pomagało. Podłączyłem czujnik pod zasilacz 5V w celu sprawdzenia, czy działa.Okazało się, że dmuchając w niego otrzymuję 0.9 V. Więc założyłem go jeszcze raz i błędy się skasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może nie jest przypchana rurka samo miejsce gdzie wchodzi w kolektor. U mnie tam było zalepione nagarem. Uwaga aby odkręcić trzeba mieć dobry klucz 13. Z drugiej strony nawet mały otwór będzie ok. Tu jest pomiar ciśnienia a nie przepływu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Rurka jest drożna, bo po odpięciu czujnika spaliny ładnie się wydostają, a poza tym teraz już wszystko działa temperatura bez problemu urosła do ponad 600 stopni i DPF się wypalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!