Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0470 - sposób na wykręcenie rurki lub wyczyszczenie bez wyjmowania


katomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem, żed temat już kilka razy poruszany, ale pytanie dotyczy, czym wyczyścić tę rurkę - jaki specyfik wlać, aby był w stanie udrożnić. Ewentualnie jakieś patenty na wykręcenie rurki.

Druga sprawa, jaki sprawdzić sam czujnik - czy bez włączonego silnika dmuchają w czujnik Torque pokaże wartość? Jaki jest ewentualnie zamiennik do czujnika 51CP05-03, czytałem, że teraz zamienniki mają zmienione piny w gnieździe.

I trzecia sprawa. Jadąc drogą szybkiego ruchu sprawdzałem parametry DPF i oto co z tego wyszło. Ciśnienie przed DPF pokazuje naprzemiennie (na biegu jałowym) 18 mbar, a następnie -27118 (minus). I te wartości zmieniają się co ok. pół sekundy. Przy jeździe wartość dodatnia rośnie, natomiast wartość ujemna jest niezmienna. A na dodatek temperatura przed DPF nie jest w stanie przekroczyć 430 stopni. Tę temperaturę osiąga, gdy przyśpieszam przekraczając obroty 3000, natomiast jadą na takich obrotach temperatura spada do 320-350 stopni. Proszę o jakieś sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, katomasz napisał:

czym wyczyścić tę rurkę - jaki specyfik wlać, aby był w stanie udrożnić.

Ewentualnie jakieś patenty na wykręcenie rurki.

  1/ Rurka czerwona - prowadzącą do czujnika spalin przed turbina, musi być;

        - kompletna,

       -  drożna,

       -  bez załamań i skrzywień,

      -  aby nie naginała się w żadna stronę,

2/ Zdemontować metalową rurkę nie jest łatwo;

      - proponuje przepchać ją drutem,

      - zalać do środka zmywacza K2 do egr-u lub do hamulców,

3/ Zdemontować i przeczyścić egr; 

     - oraz kanał gdzie egr wrzuca spaliny w dolot,

3/ Dokonać pomiaru ciśnień i pokazać logi ;

    - map-sensora i czujnika ciśnień przed turbiną

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, katomasz napisał:

Wiem, że temat już kilka razy poruszany, ale pytanie dotyczy, czym wyczyścić tę rurkę - jaki specyfik wlać, aby był w stanie udrożnić

Jesteś pewny, że metalowa rurka od czujnika ciśnienia spalin jest zapchana? Czarny wężyk od czujnika ciśnienia spalin nie jest pęknięty? 

Co do przepchania rurki to chyba najlepszy będzie drut spawalniczy od migomatu o średnicy 0,8 mm. Można spróbować patentu z wiertarką i cienką linką rowerową. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie jestem na chwilę obecną pewien. Próbuję się przygotować na robotę i mieć wszystko pod ręką (poza nowym czujnikiem).

I teraz dwa pytania: jak się demontuje czujnik z uchwytu (zawleczka, czy demontaż z uchwytem) oraz czy po wyjęciu i np. dmuchnięciu w czujnik na zgaszonym silniku program powinien pokazać ciśnienie, czy tylko przy odpalonym silniku (to będzie się wiązało ze złożeniem całego układu dolotowego). A chciałbym sprawdzić, czy czujnik jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, katomasz napisał:

Niczego nie jestem na chwilę obecną pewien

Masz torque to sprawdź parametr PR636 - ciśnienie przed turbiną. Na zgaszonym silniku powinno wynosić tyle co atmosferyczne a po uruchomieniu silnika wzrosnąć do około 1,1-1,2 bara i zmieniać się przy dodawaniu gazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po oględzinach i diagnozach. Wężyk rzeczywiście pęknięty, ale po wymianie nadal nic.  Zamówiony nowy. Dostęp fatalny, ale po wyjęciu EGR dało radę.  Rurka metalowa drożna, po odpaleniu spaliny wylatują bez problemu.Ciśnienie, o którym mowa (PR636), to atmosferyczne 1016 i nie zmienia się. Sprawdzane już przy wyjętym czujniku, czyli spaliny  szły w powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I naprawione. Nie wiem czemu, ale dwa razy zakładałem czujnik na nowy wężyk i nic nie pomagało. Podłączyłem czujnik pod zasilacz 5V w celu sprawdzenia, czy działa.Okazało się, że dmuchając w niego otrzymuję 0.9 V. Więc założyłem go jeszcze raz i błędy się skasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może nie jest przypchana rurka samo miejsce gdzie wchodzi w kolektor. U mnie tam było zalepione nagarem. Uwaga aby odkręcić trzeba mieć dobry klucz 13. Z drugiej strony nawet mały otwór będzie ok. Tu jest pomiar ciśnienia a nie przepływu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Rurka jest drożna, bo po odpięciu czujnika spaliny ładnie się wydostają, a poza tym teraz już wszystko działa temperatura bez problemu urosła do ponad 600 stopni i DPF się wypalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!