Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie oraz chwilowe spalanie megane 1.5dci 110


tomi222

Rekomendowane odpowiedzi

@carsik

Już nie przesadzajmy pisząc, że przy -8°C wystarczy tylko 5km bo to bzdury-nierealne.

Chyba, że 5km pokonujesz w korku to ok😉

Normalnie jadąc (bez korków czy wiecznych postojów) to nie wiem czy 10km wystarczy dla tej temperatury.

No chyba, że masz grzałkę w układzie chłodzenia to zwracam honor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy -8 5km to u mnie też nierealne. 10 km to tak. Liczone że odpalamy i jedziemy bez skrobania szyb itp. Przejeżdżam z 1,5 km i wjeżdżam na obwodnicę. Tak więc równa jazda przy dość ekonomicznej prędkości. Nie wlewamy dużo paliwa to nie ma ciepła:) z moich obserwacji wynika że jak nagrzewa się wnętrze i toczymy się bez gazu to grzałki w układzie chłodzenia pozwalają temperaturze nie spadać. O wzrostach ciężko mówić:)

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zrobiłem taki test i rzeczywiście silnik się szybko nagrzał do 75 stopni. Potem włączenie grzania i tak spowodowało spadek do około 60stopni. Napewno jak się wyłączy grzanie w środku to powinny wystartować wszystkie grzałki do grzania silnika. Gdy jest włączona grzałka w nawiewie to rzadko kiedy pracują wszystkie grzałki. Zazwyczaj 1 lub 3. Gdy jeszcze pracują świece żarowe to do grzania silnika pracuje 1.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura silnika w dieslu nie jest aż tak bardzo istotna jak w benzynie. To, że temperatura spada przy dużych mrozach przy niskim obciążeniu to cecha każdego diesla. Kłania się sprawność silnika i niskie temperatury w komorze spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też robiłem różne testy z tym grzaniem silnika i jedynie co mogę potwierdzić to, że włączone grzanie kabiny skutecznie obniża temperaturę silnika. Oszczędna jazda również nie pozwala na szybkie nagrzanie silnika. Mam grzałki wody silnika i powietrza kabiny.

Co do chwilowego spalania to u mnie, praktycznie nigdy nie przekracza 23l/100 km, w M IV pewnie moment obrotowy jest wyższy i to może skutkować wyższym spalaniem chwilowym, nie ma nic za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pyclip mam parametry do podrzewacza,więc myślę,że też go mam,ale sprawdzę to przy okazju naprawy lampy led.

Co do spalania chwilowego to na 1 i 2 biegu dobija do tych 29l-dzisiaj kolejny raz sprawdziłem,ale na trybie eko jest to mniejsza wartość.

W każdym bądź razie uważam,że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!