Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z pracą silnika i kilka innych rzeczy ( 1.6 benzyna )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kiedyś już tutaj temat zakładałem, ale jako, że byłem poza domem nie mogłem zając się autem a wcześniej gdy byłem u trzech innych mechaników, to każdy mówił co innego i napiszę Wam co mówili. Pierwszy to uszkodzona przepustnica, drugi to , że olej dostaje się na świecie a trzeci, że cewki do wymiany. I teraz odnośnie auta. Jest to Megane 3 z silnikiem benzynowym 1.6 i problem jest następujący :

1.) Auto raz jeździ o wiele lepiej a raz jest tragedia. Silnik po dojeździe do skrzyżowania gaśnie lub zaraz po odpaleniu również. Ostatnio zdarzyło mi się, że silnik zgasł nawet podczas jazdy i miałem problem z odpaleniem. Dodatkowo auto ma o wiele gorszą moc i jest jakby " zamulone " momentami. Czuć takie przyduszenie a za chwile go odmula i jeździ lepiej. 

 

2.) Drugim problemem jest dziwne szarpanie całym samochodem szczególnie gdy obroty spadają poniżej 2 tys. szczególnie na 1,2, 3 biegu. Wygląda to tak, że np. wchodzę w zakręt na trójcę i nie redukuje biegu i mam np. 1500 obrotów i auto zaczyna nagle szarpać i całą budą trzęsie do przodu i tyłu. Coś na zasadzie szarpania gdy auto gaśnie. Nie umiem tego lepiej wytłumaczyć, dlatego staram się jak mogę. Jak obroty wejdą powyżej 2 tys. to zero problemów i jest ok. Problem jest poniżej 2 tys. i czasami bardzo szarpie samochodem i jakby się coś urwać pod silnikiem miało ( takie dziwne odgłosy ). Nie jest to stukanie metalu czy coś a jakby coś luz miało. Jakby silnik o coś uderzał przy tym szarpaniu. 

Wiecie czemu Was pytam ? Mam wrażenie, że Ci mechanicy sami nie wiedzą o co chodzi. Samochód był dwa razy podłączany na komputer, który nie wykazał żadnego błędu. Filtr powietrza jest wymieniony, paliwa i oleju również. Dodatkowo po zmianie świec problem nie ustąpił i nawet zaraz po zmianie świec nie było ani trochę lepiej. Co to może być ? Wiem jak obecnie wyglądają usługi niektórych mechaników, dlatego wolę Was zapytać i może ktoś miał podobny problem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na uszkodzony elektrozawór zmiennych faz rozrządu, ale to jeszcze trzeba potwierdzić robiąc pomiar  wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach. Wszystkie szarpania i gaśnięcia i zmienna moc mogą być związane z zespołem kzfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam nie wiem co robić. Rozrząd był wymieniany na nowy i po wymianie nie było problemów. Może wymienić profilaktycznie cewki ? Jeden mechanik mówił,że wręcz pewny jest,że to ich wina. 

Edytowane przez Tomek_19900
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy świece NGK? Wygląda jak by przerwy na świecach były powyżej 1 mm - tak można jeździć ale na Denso IK20TT.

Podobno były wersje 100 KM i miały zmienne fazy - raz był ktoś na forum co miał taki silnik - obok wlewu oleju jest zawór czy go nie ma?

Czy aby na pewno jest filtr paliwa poza zbiornikiem?

Czy odpala poprawnie? - długo kręci na zimnym zanim odpali? - zużyta pompa paliwa.

Olej będzie dostawać się na świece jak silnikiem będzie szarpać bo odklei się pokrywa zaworów. Inne źródła oleju na świecach: rozlany przy nalewaniu do silnika, z pokrywy odmy.

200 tyś. km na cewki to sporo w tym silniku - mogą wymagać wymiany.

Podejrzewam również zużycie pompy paliwa bądź jest przytkanie - dotyczy 1.

Szarpanie poniżej 2000 obr. to miałem jak odstęp elektrod był 1.3 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odpala poprawnie. Nie kręci długo a pali zawsze od strzała. Jedynie potrafi zgasnąć,bo obrotów nie trzyma i są mega nisko momentami na biegu jałowym. Ogólnie czasami mam wrażenie,że auto raz jeździ dobrze a raz właśnie tak jak pisze. Jak się jedzie już stała prędkością np.na 5 czy 6 biegu,to zero problemów. Po prostu najczęściej te problemy są poniżej 2 tys. Obrotów. Na biegu jałowym słychać,że silnik nie pracuje idealnie. W sensie widać,że lekko faluje i słychać nierówna pracę. Chociaż to też nie zawsze. Raz obroty na jałowym są super a innym razem lipa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Tak. Pompa wody nowa była montowana. Będę musiał znaleźć jakiegoś dobrego mechanika, który znajdzie przyczynę problemu. Boje się tylko takich, którzy wezmą kasę i nic nie zrobią. Muszę na forum popatrzeć w Gdańsku czy ktoś kogoś poleca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za odpowiedzi. Ogólnie sam za sprawdzanie samochodu zabierać się nie będę. Może wstyd się przyznać, ale bardzo słabo na samochodach się znam. Budowlankę ogarniam, ale samochodów już nie 😅 Dlatego nie pozostaje mi nic innego jak znaleźć jakiś dobry warsztat i po prostu powiedzieć mechanikowi co dolega autu. Przykre jest to, że w dzisiejszych czasach wszyscy tak się spieszą. U tego ostatniego mechanika co byłem, to chciałem dokładnie mu powiedzieć co i jak a on, że sam się przejedzie i, że nie ma czasu rozmawiać, bo robota. Z jednej strony rozumiem, bo każdy chcę zarobić, opłaty drogie, ale z drugiej strony przeraża mnie to. Muszę na naszym forum wejść w odpowiedni dział i zobaczyć polecane warsztaty w Gdańsku. Wolę nawet zapłacić więcej a jechać do fachowca, który to auto ogarnie. Boje się jedynie naciągania na kasę w dzisiejszych czasach, dlatego chciałbym do jakiegoś polecanego warsztatu pojechać. 

Dodam jeszcze, że badana była kompresja silnika i wyszło, że jest bardzo dobrze ( silnik w dobrej kondycji ). Niestety padła też prawdopodobnie sprężarka klimatyzacji z tego co widzę. Klima nie chłodzi w ogóle i nie słychać aby załączał się kompresor, więc chyba padł. Czuje, że będzie gruba inwestycja w samochód, ale cóż :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!