Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd DF885 - Megane 3 1.5 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z meganką, rocznik 2011, silnik 1.5 dci, przebieg 100k (autentyczny). Rano bardzo ciężko odpalić, gaśnie, szarpie do póki nie załapie poprawnego cisnienia na listwie, potem jest już OK. Chodzi cicho, nie klekocze, przyspiesza normalnie, spalanie takie jak powinno być. Jak już zapali i się ustabilizuje, to w ciągu dnia zapala normalnie bez żadnego problemu, bez żadnych błędów. Problem jest tylko z rana, tak jakby układ się zapowietrzał lub pompa nie pompowała wstępnego ciśnienia (moje podejrzenie)

 

Na kompie pokazuje błąd DF885, choć to nie clip dedykowany do renault. Oczywiście na konsoli wywala błąd układu wtryskowego, grozi awarią silnika itd

 

Do tej pory zrobiłem:

- wymiana filtra paliwa + adaptacja

- regeneracja wszystkich wtrysków (były padnięte wszystkie cewki). Cisnienie na wszystkich stałe i w okolicach jedynki

- wymiana gruszki + przewodów

- wizualne oględziny przewodów czy nic nie jest sparciałe

- wymiana wiązki od sterownika

- wymiana czujnika ciśnienia spalin

 

Nie chcę się dalej na ślepo ładować w dodatkowe koszta, choć bardzo mi zależy na tym aucie

 

Czy znacie kogoś we Wrocławiu lub okolicach z clipem do renault? Ktoś coś poradzi? Może mieliście podobny przypadek...

 

będę wdzięczny za pomoc

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tomgom napisał:

wymiana filtra paliwa + adaptacja

1/ Filtr paliwa powinien być markowy; mann; knecht; purflux,

6 godzin temu, tomgom napisał:

Problem jest tylko z rana, tak jakby układ się zapowietrzał lub pompa nie pompowała wstępnego ciśnienia (moje podejrzenie)

2/ Pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową - nie może być bąbli powietrznych, 

3/ Mocny akumulator - aby dawał > 200 obr/min,

4/ Zapewnić dobre kontakty/łącza na ;

      - czujniku ciśnienia paliwa,

      - regulatorach; ciśnienia i wydatku paliwa na pompie wtryskowej ( Kontakt 60 ),

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tomgom napisał:

- wymiana filtra paliwa + adaptacja

Adaptacja czego? przy wymianie filtra nic się nie adoptuje.

10 godzin temu, tomgom napisał:

- regeneracja wszystkich wtrysków (były padnięte wszystkie cewki). Cisnienie na wszystkich stałe i w okolicach jedynki

Doprawdy rzadki przypadek by padły wszystkie cztery sosy piezo, pewnie masz szansę w totka:D. Ta jedynka to nie ciśnienie tylko korekta, im bliżej jedynki tym lepiej. Adaptację wtryskiwaczy przeprowadza się dla wymienionych na inne po wpisaniu ich kodów. W zależności od roku produkcji samochodu adaptacja powinna wynosić 1 lub 7 i wymaga specjalnego trybu jazdy. Z czasem sama też się dostosuje.

Z którego roku auto? Masz pompę paliwa w zbiorniku?

Rano przed odpaleniem podpompuj tą gruszką, którą posiadasz, nie powinno być problemu z szarpaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z 2011 roku. Pompa w zbiorniku raczej jest. 

Co do adaptacji filtra paliwa to była taka opcja na kompie, ale fakt filtr mam jakiś tani. Wymienię na te przez Was polecane. Założę też przeźroczysty wężyk żeby zobaczyć czy nie ma powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator naładowany, styki popsikane. Auto z rana zapala od strzała jedynie gdy podpompuję gruszką, identyczny wątek znalazłem tu:

pytanko, czy ktoś doszedł przyczyny. 

 

Wymienię jeszcze raz filtr i chyba wstawię ten zaworek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomgom napisał:

Wymienię jeszcze raz filtr i chyba wstawię ten zaworek...

Zaworek jest w gruszce, zdarza się, że pada. Jeśli pali po podpompowaniu to obstawiałbym gruszkę do wymiany.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomgom napisał:

pytanko, czy ktoś doszedł przyczyny.

Zawsze przyczyną jest drobna nieszczelność na złączach paliwowych, może być przy filtrze lub przy pompie albo przy połączeniu przewodów powrotnych wtryskiwaczy. Paliwo z pompy pod własnym ciężarem cofa się do zbiornika i jeżeli znajdzie nieszczelność to zassie w to miejsce powietrze, przy braku nieszczelności może co najwyżej zassać kolejną porcję paliwa. Zarówno powrót paliwa do zbiornika jak i punkt zasysania świeżego paliwa znajdują się zawsze poniżej lustra paliwa w zbiorniku, czyli przy dnie zbiornika.

Zaworek w gruszce jest po to by gruszka mogła pracować jako ręczna pompa paliwa, nie jest na tyle szczelny by utrzymywał przez dłuższy czas paliwo przed powrotem przy jakiejkolwiek nieszczelności układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze aniewa. Może to być równie dobrze pompa wtryskowa do wymiany (naprawy) Miałem tak kiedyś w Opel Omega, też oczywiście najpierw pozakładałem zaworki jednokierunkowe itp. Jak dobrze pamiętam, to w Białymstoku mi to ktoś to zdiagnozował i tam mi tę pompę naprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc zawsze musi być jakaś nieszczelność by w miejsce paliwa dostało się powietrze. Czy to w pompie, czy na wężykach lub nawet we wtryskiwaczach. Na pewno to powietrze nie dostaje się ze zbiornika, bo zarówno powrót paliwa jak i zasysanie zawsze jest przy dnie zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste, mniej oczywiste jest to, że może ona być od strony pompy wtryskowej. Pewnie dlaczego by nie? Po jakimś mln przebiegu można sobie wyobrazić, że takimi mikro-nieszczelnościami powietrze trafi do ukł. nawet z cylindra. Sam bym w to nie uwierzył, gdyby nie to, że osobiście mnie to dotknęło. Wtedy też Omega miała nalatane pond 600k km i choć kupiłem ją od mojego prezesa, to on kupił ją jako tzw. demo, było to kupę lat temu, więc licznik na pewno skręcony był.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!