Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd DF885 - Megane 3 1.5 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z meganką, rocznik 2011, silnik 1.5 dci, przebieg 100k (autentyczny). Rano bardzo ciężko odpalić, gaśnie, szarpie do póki nie załapie poprawnego cisnienia na listwie, potem jest już OK. Chodzi cicho, nie klekocze, przyspiesza normalnie, spalanie takie jak powinno być. Jak już zapali i się ustabilizuje, to w ciągu dnia zapala normalnie bez żadnego problemu, bez żadnych błędów. Problem jest tylko z rana, tak jakby układ się zapowietrzał lub pompa nie pompowała wstępnego ciśnienia (moje podejrzenie)

 

Na kompie pokazuje błąd DF885, choć to nie clip dedykowany do renault. Oczywiście na konsoli wywala błąd układu wtryskowego, grozi awarią silnika itd

 

Do tej pory zrobiłem:

- wymiana filtra paliwa + adaptacja

- regeneracja wszystkich wtrysków (były padnięte wszystkie cewki). Cisnienie na wszystkich stałe i w okolicach jedynki

- wymiana gruszki + przewodów

- wizualne oględziny przewodów czy nic nie jest sparciałe

- wymiana wiązki od sterownika

- wymiana czujnika ciśnienia spalin

 

Nie chcę się dalej na ślepo ładować w dodatkowe koszta, choć bardzo mi zależy na tym aucie

 

Czy znacie kogoś we Wrocławiu lub okolicach z clipem do renault? Ktoś coś poradzi? Może mieliście podobny przypadek...

 

będę wdzięczny za pomoc

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tomgom napisał:

wymiana filtra paliwa + adaptacja

1/ Filtr paliwa powinien być markowy; mann; knecht; purflux,

6 godzin temu, tomgom napisał:

Problem jest tylko z rana, tak jakby układ się zapowietrzał lub pompa nie pompowała wstępnego ciśnienia (moje podejrzenie)

2/ Pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową - nie może być bąbli powietrznych, 

3/ Mocny akumulator - aby dawał > 200 obr/min,

4/ Zapewnić dobre kontakty/łącza na ;

      - czujniku ciśnienia paliwa,

      - regulatorach; ciśnienia i wydatku paliwa na pompie wtryskowej ( Kontakt 60 ),

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tomgom napisał:

- wymiana filtra paliwa + adaptacja

Adaptacja czego? przy wymianie filtra nic się nie adoptuje.

10 godzin temu, tomgom napisał:

- regeneracja wszystkich wtrysków (były padnięte wszystkie cewki). Cisnienie na wszystkich stałe i w okolicach jedynki

Doprawdy rzadki przypadek by padły wszystkie cztery sosy piezo, pewnie masz szansę w totka:D. Ta jedynka to nie ciśnienie tylko korekta, im bliżej jedynki tym lepiej. Adaptację wtryskiwaczy przeprowadza się dla wymienionych na inne po wpisaniu ich kodów. W zależności od roku produkcji samochodu adaptacja powinna wynosić 1 lub 7 i wymaga specjalnego trybu jazdy. Z czasem sama też się dostosuje.

Z którego roku auto? Masz pompę paliwa w zbiorniku?

Rano przed odpaleniem podpompuj tą gruszką, którą posiadasz, nie powinno być problemu z szarpaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z 2011 roku. Pompa w zbiorniku raczej jest. 

Co do adaptacji filtra paliwa to była taka opcja na kompie, ale fakt filtr mam jakiś tani. Wymienię na te przez Was polecane. Założę też przeźroczysty wężyk żeby zobaczyć czy nie ma powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator naładowany, styki popsikane. Auto z rana zapala od strzała jedynie gdy podpompuję gruszką, identyczny wątek znalazłem tu:

pytanko, czy ktoś doszedł przyczyny. 

 

Wymienię jeszcze raz filtr i chyba wstawię ten zaworek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomgom napisał:

Wymienię jeszcze raz filtr i chyba wstawię ten zaworek...

Zaworek jest w gruszce, zdarza się, że pada. Jeśli pali po podpompowaniu to obstawiałbym gruszkę do wymiany.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomgom napisał:

pytanko, czy ktoś doszedł przyczyny.

Zawsze przyczyną jest drobna nieszczelność na złączach paliwowych, może być przy filtrze lub przy pompie albo przy połączeniu przewodów powrotnych wtryskiwaczy. Paliwo z pompy pod własnym ciężarem cofa się do zbiornika i jeżeli znajdzie nieszczelność to zassie w to miejsce powietrze, przy braku nieszczelności może co najwyżej zassać kolejną porcję paliwa. Zarówno powrót paliwa do zbiornika jak i punkt zasysania świeżego paliwa znajdują się zawsze poniżej lustra paliwa w zbiorniku, czyli przy dnie zbiornika.

Zaworek w gruszce jest po to by gruszka mogła pracować jako ręczna pompa paliwa, nie jest na tyle szczelny by utrzymywał przez dłuższy czas paliwo przed powrotem przy jakiejkolwiek nieszczelności układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze aniewa. Może to być równie dobrze pompa wtryskowa do wymiany (naprawy) Miałem tak kiedyś w Opel Omega, też oczywiście najpierw pozakładałem zaworki jednokierunkowe itp. Jak dobrze pamiętam, to w Białymstoku mi to ktoś to zdiagnozował i tam mi tę pompę naprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc zawsze musi być jakaś nieszczelność by w miejsce paliwa dostało się powietrze. Czy to w pompie, czy na wężykach lub nawet we wtryskiwaczach. Na pewno to powietrze nie dostaje się ze zbiornika, bo zarówno powrót paliwa jak i zasysanie zawsze jest przy dnie zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste, mniej oczywiste jest to, że może ona być od strony pompy wtryskowej. Pewnie dlaczego by nie? Po jakimś mln przebiegu można sobie wyobrazić, że takimi mikro-nieszczelnościami powietrze trafi do ukł. nawet z cylindra. Sam bym w to nie uwierzył, gdyby nie to, że osobiście mnie to dotknęło. Wtedy też Omega miała nalatane pond 600k km i choć kupiłem ją od mojego prezesa, to on kupił ją jako tzw. demo, było to kupę lat temu, więc licznik na pewno skręcony był.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!