Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak i gdzie zamontować zwrotnice


Rekomendowane odpowiedzi

Witam zostałem posiadaczem Meganki około rok temu i przymierzam się do wygłuszenia drzwi oraz wymiany głośników. Auto posiada 4 głośniki  2x przednie i 2x tylne głośniki. Dodać muszę że jeśli chodzi o mechanikę samochodową czy też bardziej szczegółowo car audio jestem w tym temacie totalnym ciemniakiem :) i o ile myślę ze ogarnę sobie jak wygłuszyć i zamontować głośniki to nie mam pojęcia w jakim miejscu zamontować zwrotnice i do czego mają być podpięte oraz czy to ma sens. Zestaw który kupiłem to https://allegro.pl/oferta/renault-megane-3-iii-audio-system-m130evo2-mdf-pnp-12609711067 . I bardzo proszę jeśli jest na forum jakaś dobra duszyczka która zna temat i/lub robiła już coś takiego oraz była by w stanie mi to wytłumaczyć. Będę bardzo wdzięczny za każda pomoc.

Edytowane przez q3none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrotnice montujesz tam gdzie ci wygodnie, miejsce nie ma żadnego znaczenia dla dźwięku. Zwrotnica ma 3 pary zacisków, wejście sygnału z radia/wzmacniacza i dwa wyjścia, jedno dla woofer,a czyli głośnika niskotonowego i drugie dla tweeter,a-głośnika wysokotonowego

Edytowane przez milejow
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie je zamontować to zależy, gdzie chcesz zamontować tweetery. Jeżeli w oryginalnym miejscu, czyli w podszybiu, to chyba najlepiej zwrotnice dać na ściankę koło drzwi, ale tak aby ich nie kopać. Jeżeli zamontujesz tweetery w drzwiach np tym trójkąciku przy lusterku, to zwornice pod tapicerkę drzwi. Ogólnie pociągnij nowe kable od radia do zwrotnicy. I od zwrotnicy do głośników. Zwrotnice powinny być najbliżej głośników.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TimmBerk napisał:

Zwrotnice powinny być najbliżej głośników.

A jakiż to powód każe im być jak najbliżej?

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za info czyli zwrotnice instalujemy gdzie nam najwygodniej a podpinamy ja przed wooferem i tweeterem? I jeszcze zapytam bo nie chce nowego tematu zakładać. Musze kłaść nowe kable czy moge skorzystać z tych które juz tam sa? Bo do co prawda tweeterow fabrycznie nie mam, ale jakaś kosta tam jest a z tego cos się dowiedziałem do tego się podłącza wysokotonówki. No i tez gdzieś wyczytałem że jeśli mam to okablowanie do tweetera to ponoć są już zainstalowane fabrycznie jakieś kondensatory. Jeśli tak jest to czy instalowanie zwrotnic bedzie konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable fabrycznej instalacji głośnikowej w Renault są zadziwiająco grube jak na oryginał i do zasilania głośników fabrycznym radiem wystarczą z zapasem,jednak do tweetwera musisz poprowadzić nowy kabel bo oryginalny jest połączony równolegle z kablem woofera i zamontowana zwrotnica nie spełni swojej roli a podłączony tweeter z zestawu spali się bo dostanie pełne pasmo z pominięciem zwrotnicy.

Najprościej będzie umieścić zwrotnicę w drzwiach podłączając ją do kabli z fabrycznego głośnika, a z niej wyprowadzić zasilanie na tweeter i woofer.

Można też umieścić zwrotnicę np. przy słupku A, wtedy trzeba przeciąć kabel głośnikowy idący do głośnika w drzwiach, stronę z radia podłączyć do zwrotnicy a stronę głośnika do wyjścia na woofer, do tweetera trzeba poprowadzić nowy kabel ze zwrotnicy do miejsca montażu

Edytowane przez milejow
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A czy moge zainstalować tweetery bez zwrotnicy? 

2. Jak najprościej przepchać kable od tweetera do zwrotnicy w drzwiach, w sensie trzeba bedzie ściągać deske rozdzielczą, bon to mnie troche martwi?

Proszę o wybaczenie jeśli to głupie pytania, ale jestem naprawdę laikiem chciałbym się czegoś nauczyć i zrobić samemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zwrotnicy można ale trzeba dać szeregowo kondensator odcinający niskie częstotliwości bo pełnego pasma tweeter nie wytrzyma. Zamontuj zwrotnice przy słupkach, nie będziesz musiał ciągnąć kabli do drzwi, położysz tylko nowe od zwrotnicy do miejsc montażu w desce a to o wiele prościej niż do drzwi

Edytowane przez milejow
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa ok gdzieś coś źle zrozumiałem teraz już czaje. A mogę sprawdzić jakoś czy w tych moich są takie kondensatory. I czy jest ktoś kto podłączał już kable od tweetera do drzwi i wie czy trzeba ściągać deskę rozdzielczą? Serdecznie dziękuje za już udzielone odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W których twoich? Jeśli w tych z zestawu Audio system to nie ma na pewno bo do tego celu są w zestawie zwrotnice. Do przeciągnięcia kabli wystarczy zwykły kabel instalacyjny jakim robi się instalacje w budynkach, służy jako pilot którym manewruje się pod deską

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodziło mi o te z zestawu dzięki za odpowiedź. A co do kabli to pod tweetery jest już podpięty kabel na oko jakie 1,5m i jego jeśli dobrze rozumiem muszę przepchać od gniazda na tweeter w podszybiu do drzwi i tu właśnie pojawia się problem bo kompletnie nie wiem jak się za to zabrać i czy trzeba będzie ściągać deskę rozdzielczą. A co do tego kabla instalacyjnego, proszę o wybaczenie jeśli nie rozumiem chodzi o to żeby złączyć kable głośnikowe z tym instalacyjnym w miarę sztywnym i pchać je metodą prób i błędów w stronę tej dziurki co łączy drzwi z deską rozdzielcza i w ten sposób doprowadzić kabel od tweeterów do drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dziękuje bardzo za odpowiedz jakby ktoś jeszcze znał jakieś sposoby albo pomysły to proszę śmiało pisać myślę że na przyszły tydzień będę się brał za to i wtedy ewentualnie podzielę się spostrzeżeniami jeśli będzie czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!